Podstawowe techniki sprzedaży

Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku. A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).

     

    Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku.

    A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).

    Mówi się, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Przenosząc to powiedzenie na grunt handlowy i sprzedażowy można powiedzieć, iż mówienie jest srebrem, a słuchanie złotem. Jak powszechnie wiadomo, wygadany sprzedawca ma większe szanse na sprzedanie towaru, produktu, czy usługi. Nie można jednak zapominać o konieczności słuchania.

    Tylko w ten sposób można dowiedzieć się i zrozumieć czego tak naprawdę potrzebuje dany klient

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    A dostosowanie oferty do potrzeb potencjalnego nabywcy to najprostsza droga do sukcesu. Umiejętność słuchania i poznawania potrzeb konsumentów ma też ogromne znaczenie z punktu widzenia właścicieli firm – zwłaszcza tych małych i średnich, które nie mają odrębnych działów zajmujących się analizą rynku.

    Aby prowadzić skuteczną działalność gospodarczą należy najpierw „wsłuchać się” w potrzeby rynku, dowiedzieć się czego chcą konsumenci, odnaleźć swoją niszę. Takie działania są niemal gwarancją sukcesu.

    Należy też pamiętać, aby podkreślać zalety i możliwości zastosowania danego towaru lub produktu, wraz ze wskazaniem potrzeb, jakie może on zaspokoić. Takie przedstawianie oferty, w połączeniu z zastosowaniem języka korzyści oraz zasady niedostępności, która daje potencjalnemu klientowi mniej czasu do namysłu również może przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych.

    W końcu, należy pamiętać o tym aby się nie narzucać, nie drążyć tematu w nieskończoność – słowem – by nie przekonywać nachalnie potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usługi. Takie działania mogą sprawić, iż dana firma będzie się klientowi źle kojarzyć, co utrudni zawarcie ewentualnej umowy w przyszłości.

    Lepiej pozostawić po sobie dobre i profesjonalne wrażenie, co znacząco zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży produktu lub usługi przy innej okazji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025