Podstawowe techniki sprzedaży

Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku. A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).

     

    Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku.

    A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).

    Mówi się, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Przenosząc to powiedzenie na grunt handlowy i sprzedażowy można powiedzieć, iż mówienie jest srebrem, a słuchanie złotem. Jak powszechnie wiadomo, wygadany sprzedawca ma większe szanse na sprzedanie towaru, produktu, czy usługi. Nie można jednak zapominać o konieczności słuchania.

    Tylko w ten sposób można dowiedzieć się i zrozumieć czego tak naprawdę potrzebuje dany klient

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    A dostosowanie oferty do potrzeb potencjalnego nabywcy to najprostsza droga do sukcesu. Umiejętność słuchania i poznawania potrzeb konsumentów ma też ogromne znaczenie z punktu widzenia właścicieli firm – zwłaszcza tych małych i średnich, które nie mają odrębnych działów zajmujących się analizą rynku.

    Aby prowadzić skuteczną działalność gospodarczą należy najpierw „wsłuchać się” w potrzeby rynku, dowiedzieć się czego chcą konsumenci, odnaleźć swoją niszę. Takie działania są niemal gwarancją sukcesu.

    Należy też pamiętać, aby podkreślać zalety i możliwości zastosowania danego towaru lub produktu, wraz ze wskazaniem potrzeb, jakie może on zaspokoić. Takie przedstawianie oferty, w połączeniu z zastosowaniem języka korzyści oraz zasady niedostępności, która daje potencjalnemu klientowi mniej czasu do namysłu również może przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych.

    W końcu, należy pamiętać o tym aby się nie narzucać, nie drążyć tematu w nieskończoność – słowem – by nie przekonywać nachalnie potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usługi. Takie działania mogą sprawić, iż dana firma będzie się klientowi źle kojarzyć, co utrudni zawarcie ewentualnej umowy w przyszłości.

    Lepiej pozostawić po sobie dobre i profesjonalne wrażenie, co znacząco zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży produktu lub usługi przy innej okazji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.