Podstawowe techniki sprzedaży
Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku. A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).
Wielu sprzedawców, managerów, czy właścicieli firm głowi się nad sposobami, które pozwoliłby im na zwiększenie poziomu sprzedaży ich produktów i usług. Szukają wówczas różnorodnych specjalistycznych rozwiązań, często zapominając o najprostszych możliwościach poprawy swojej efektywności na rynku.
A to właśnie w prostocie techniki sprzedaży tkwi metoda. Wyszkolenie i wypracowanie pewnych podstawowych nawyków może znacząco zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w początkowym okresie działalności firmy (chociaż nie tylko).
Mówi się, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Przenosząc to powiedzenie na grunt handlowy i sprzedażowy można powiedzieć, iż mówienie jest srebrem, a słuchanie złotem. Jak powszechnie wiadomo, wygadany sprzedawca ma większe szanse na sprzedanie towaru, produktu, czy usługi. Nie można jednak zapominać o konieczności słuchania.
Tylko w ten sposób można dowiedzieć się i zrozumieć czego tak naprawdę potrzebuje dany klient
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
A dostosowanie oferty do potrzeb potencjalnego nabywcy to najprostsza droga do sukcesu. Umiejętność słuchania i poznawania potrzeb konsumentów ma też ogromne znaczenie z punktu widzenia właścicieli firm – zwłaszcza tych małych i średnich, które nie mają odrębnych działów zajmujących się analizą rynku.
Aby prowadzić skuteczną działalność gospodarczą należy najpierw „wsłuchać się” w potrzeby rynku, dowiedzieć się czego chcą konsumenci, odnaleźć swoją niszę. Takie działania są niemal gwarancją sukcesu.
Należy też pamiętać, aby podkreślać zalety i możliwości zastosowania danego towaru lub produktu, wraz ze wskazaniem potrzeb, jakie może on zaspokoić. Takie przedstawianie oferty, w połączeniu z zastosowaniem języka korzyści oraz zasady niedostępności, która daje potencjalnemu klientowi mniej czasu do namysłu również może przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych.
W końcu, należy pamiętać o tym aby się nie narzucać, nie drążyć tematu w nieskończoność – słowem – by nie przekonywać nachalnie potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usługi. Takie działania mogą sprawić, iż dana firma będzie się klientowi źle kojarzyć, co utrudni zawarcie ewentualnej umowy w przyszłości.
Lepiej pozostawić po sobie dobre i profesjonalne wrażenie, co znacząco zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży produktu lub usługi przy innej okazji.
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















