Obsługa klientów – czym jest?

Nasz klient, nasz pan – choć to nie jest może do końca prawdziwe stwierdzenie, to jednak warto zauważyć, że firmy dzisiaj starają się przyciągnąć właśnie jak największą liczbę klientów. Dlaczego? Zależność jest bardzo prosta. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Nasz klient, nasz pan - choć to nie jest może do końca prawdziwe stwierdzenie, to jednak warto zauważyć, że firmy dzisiaj starają się przyciągnąć właśnie jak największą liczbę klientów. Dlaczego? Zależność jest bardzo prosta. Im więcej klientów, tym wyższe zyski, a im większe zyski, tym mocniejsza i stabilniejsza pozycja na rynku. Z tego też powodu warto umieć naprawdę dobrze obsługiwać klientów. Co to jednak w zasadzie oznacza?

    Obsługa klientów - czym jest?

    Otóż przede wszystkim warto zaznaczyć, że to co do tej pory wiemy o obsłudze klienta zdecydowanie może nie wystarczyć. Każdemu z nas się bowiem zapewne świetnie wydaje, że przecież rozumie potrzeby klientów. Teoretycznie tak jest - umiemy się uśmiechać, prawić komplementy, zagadywać. Jednak to odnosi się raczej do stałych klientów. A jak by tu pozyskać nowych? W jaki sposób przemawiać, aby nie popełnić jakiejś gafy. Ponadto każdy klient ma inny charakter, każdy też preferuje inny typ rozmowy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Salon telefoniczny - idealny przykład

    Aby to zobrazować warto pomyśleć o salonie telefonicznym - tam przecież przychodzą różne osoby o różnych charakterach, zawodach, z rożnych środowisk społecznych. Oczywiście zupełnie inaczej będziemy rozmawiać z mężczyzną trzydziestoletnim, który na pewno się gdzieś spieszy, a inaczej ze starszą panią. Niemniej jednak czy już tak bardzo oczywista będzie różnica, który z panów czterdziestoletnich będzie chciał przeznaczyć mniej na telefon, ale uśmiechnie się na myśl, że może tanio kupić dodatkowo laptop? Warto jeszcze dodać, że dużą umiejętnością jest szacowanie, ile klient może na co wydać.

    Profesjonalna obsługa klienta szkolenie

    Warto zatem zainwestować w szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Czego się na nim nauczymy my albo nasi pracownicy? Otóż właśnie przede wszystkim profesjonalnej obsługi - czyli tej bardziej zindywidualizowanej, dopasowanej do każdego klienta. Stosując ja nie tylko podwyższamy standardy w firmie, co budzi zadowolenie wielu klientów, lecz także od razu powodujemy wzrost zysków!

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.