To właśnie ten pierwszy moment, który zachęca potencjalnego klienta do stania się rzeczywistym klientem sprawia, że można przystąpić do sprzedaży sensu stricte, a co za tym idzie wykorzystać wiedzę, którą można przekazuje
szkolenie z technik sprzedaży. Jak zatem zachęcić potencjalnego klienta do stania się naszym klientem?
Świat staje się coraz bogatszy w oferty kierowane bezpośrednio do konkretnych grup klientów, a często już nawet do spersonalizowanych odbiorców, co ma miejsce choćby w sieci.
Wskutek tego zwykła, prosta reklama zachęcająca do skorzystania z takiej czy innej oferty nie stanowi już wyjątkowego wydarzenia, które na pewno będzie źródłem ogromnego zainteresowania. Trzeba bowiem pamiętać, że już dawno minęły czasy, w który dobrze skrojona oferta, dobrego produktu wystarczała do tego, by czekać na tłum zainteresowanych.
Jakie są najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych? Jak podnieść skuteczność sprzedaży w dziale? Sprawdź te szkolenia:
Gamma. Firma szkoleniowa roku!
Obecnie dominuje pogląd, w którym reklama musi zapadać w pamięć, być interesująca choć nie na tyle, by odciągać uwagę od produktu, który reklamuje.Przykładem tego są billboardy, które eksponując kobiecie wdzięki jednocześnie zawierają informacje dotyczące kominków, blach dachowych czy nawet nawozów rolniczych. Jest to strategia zła, gdyż często sama forma reklamy odbiera siłę rażenia jej treści.
Podobnie wygląda sytuacja w skali mikro, kiedy reklamą, czy zachętą jest wypowiedź sprzedawcy. Specjaliści od marketingu są przekonani, że w celu przyciągnięcia uwagi klienta należy kierować się kilkoma, precyzyjnymi zasadami, które poprowadzą wprost do sukcesu.
Tym samym, kiedy chcemy zachęcić potencjalnego klienta do zakupu należy przede wszystkim:
- pierwszą wypowiedzią nieco go zaskoczyć, zaintrygować,
- podczas uścisku dłoni należy zdobyć informację dotyczącą nazwiska potencjalnego klienta i wypowiedzieć je dwa razy przez zwolnieniem uścisku,
- podarowanie drobnego upominku, informacji lub rabatu będą również dobrą zachętą,
- odrobina komplementów na pewno nie zaszkodzi.
Trzeba także pamiętać, by nie przesadzić i zwyczajnie nie zagłaskać klienta. Musi on czuć się komfortowo i na tyle swobodnie by chciał zostać na dłużej w celu zapoznać się z ofertą, a następnie z niej skorzystać.