Przyciąganie klienta

Choć cały proces sprzedaży jest złożony i posiada w toku trwania szereg ryzyk mogących wpływać na ostateczny finał danej transakcji to niewątpliwie jednym z najbardziej kluczowych momentów całej procedury jest to, by przyciągnąć klienta.
zdjęcie - (the_title())

To właśnie ten pierwszy moment, który zachęca potencjalnego klienta do stania się rzeczywistym klientem sprawia, że można przystąpić do sprzedaży sensu stricte, a co za tym idzie wykorzystać wiedzę, którą można przekazuje szkolenie z technik sprzedaży. Jak zatem zachęcić potencjalnego klienta do stania się naszym klientem?

Świat staje się coraz bogatszy w oferty kierowane bezpośrednio do konkretnych grup klientów, a często już nawet do spersonalizowanych odbiorców, co ma miejsce choćby w sieci.

Wskutek tego zwykła, prosta reklama zachęcająca do skorzystania z takiej czy innej oferty nie stanowi już wyjątkowego wydarzenia, które na pewno będzie źródłem ogromnego zainteresowania. Trzeba bowiem pamiętać, że już dawno minęły czasy, w który dobrze skrojona oferta, dobrego produktu wystarczała do tego, by czekać na tłum zainteresowanych.
Jakie są najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych? Jak podnieść skuteczność sprzedaży w dziale? Sprawdź te szkolenia: Gamma. Firma szkoleniowa roku!
Obecnie dominuje pogląd, w którym reklama musi zapadać w pamięć, być interesująca choć nie na tyle, by odciągać uwagę od produktu, który reklamuje.

Przykładem tego są billboardy, które eksponując kobiecie wdzięki jednocześnie zawierają informacje dotyczące kominków, blach dachowych czy nawet nawozów rolniczych. Jest to strategia zła, gdyż często sama forma reklamy odbiera siłę rażenia jej treści.

Podobnie wygląda sytuacja w skali mikro, kiedy reklamą, czy zachętą jest wypowiedź sprzedawcy. Specjaliści od marketingu są przekonani, że w celu przyciągnięcia uwagi klienta należy kierować się kilkoma, precyzyjnymi zasadami, które poprowadzą wprost do sukcesu.

Tym samym, kiedy chcemy zachęcić potencjalnego klienta do zakupu należy przede wszystkim:
  • pierwszą wypowiedzią nieco go zaskoczyć, zaintrygować,
  • podczas uścisku dłoni należy zdobyć informację dotyczącą nazwiska potencjalnego klienta i wypowiedzieć je dwa razy przez zwolnieniem uścisku,
  • podarowanie drobnego upominku, informacji lub rabatu będą również dobrą zachętą,
  • odrobina komplementów na pewno nie zaszkodzi.

Trzeba także pamiętać, by nie przesadzić i zwyczajnie nie zagłaskać klienta. Musi on czuć się komfortowo i na tyle swobodnie by chciał zostać na dłużej w celu zapoznać się z ofertą, a następnie z niej skorzystać.

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.