Przygotowanie do spotkania z klientem

Przygotowanie do sprzedaży, to czas na przemyślenie całego przyszłego kontaktu z klientem i ustalenie jak chcemy, żeby ten kontakt wyglądał.

zdjęcie - (the_title())

    Często ten etap zaczynamy od wybrania źródła pozyskania klienta. Klientów można znaleźć w różnych miejscach, w zależności od tego, co i komu sprzedajemy. Często korzystamy po prostu z firmowej bazy danych lub kontaktów dostarczonych przez telemarketerów.

    Jednak równie często zdarza się, że handlowiec sam poszukuje potencjalnych klientów wykorzystując do tego celu rozmaite źródła: prasę fachową lub ogólnokrajowe dzienniki, krąg znajomych, plotki, internet, itp. Na tym etapie warto pamiętać o tym, że źródło, z którego zwykle korzystamy i do którego się przyzwyczailiśmy nie musi być jedynym najlepszym rozwiązaniem. Sytuacja na rynku zmienia się dynamicznie i nawet, jeśli kilka miesięcy temu najwięcej naszych potencjalnych klientów szukało usług poprzez np.: ogłoszenia w prasie, wcale nie musi być tak nadal.

    Zwykle poszukiwanie klientów za pomocą wielu metod daje dużo lepsze rezultaty. Dobrze jest także pamiętać tu o istniejącym w nauce o prawdopodobieństwie prawie wielkich liczb, które mówi, że rzeczywisty rozkład wyników serii doświadczeń losowych jest tym bliższy idealnemu, teoretycznemu, im dłuższa jest seria. Przekładając to na sytuację sprzedażową możemy wyobrazić sobie, że istnieje pewne prawdopodobieństwo zdobycia klienta, z którym mamy zamiar się skontaktować. Zwykle jest ono mniejsze niż 1:1, czyli 100%, bo nie każdy klient, do którego telefonujemy jest zainteresowany naszą ofertą, nie każdego potrafimy przekonać. Załóżmy, że prawdopodobieństwo pozyskania klienta jest jak 1:2, czyli 50%. Czy znaczy to, że co drugi z klientów, z którymi się kontaktujemy z pewnością będzie z nami współpracował? Oczywiście nie. Może się zdarzyć, że wykonamy 10 telefonów i z żadnym z rozmówców nie uda nam się nawiązać kontaktu sprzedażowego. Jednak im więcej telefonów, tym dokładniejszy jest rachunek – tym bardziej liczba kontaktów zakończonych sukcesem będzie zbliżała się połowy i o tym właśnie mówi prawo wielkich liczb. Wykorzystując w sprzedaży matematykę – pamiętajmy – im więcej kontaktów, tym więcej tych, które zostaną zakończone sukcesem.

    Gamma - firma szkoleniowa roku. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi szkoleniami sprzedażowymi i menadżerskimi jak: szkolenia negocjacje, szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie zarządzanie zmianą Zaufaj naszemu doświadczeniu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.