Psychologia konsumenta – dlaczego warto mieć o niej pojęcie?

Psychologia konsumenta to nic innego jak ogół schematów zachowań, na które ma wpływ marketing i sami sprzedawcy. Dzięki znajomości ludzkiej natury możemy wpływać na naszych klientów – i z pewnością sami, jako klienci sklepów, często padamy ofiarą manipulacji. W rzeczywistości elementów, które wpływają na nasz wybór konkretnych towarów i usług jest bardzo wiele.

     
    Psychologia konsumenta to nic innego jak ogół schematów zachowań, na które ma wpływ marketing i sami sprzedawcy. Dzięki znajomości ludzkiej natury możemy wpływać na naszych klientów - i z pewnością sami, jako klienci sklepów, często padamy ofiarą manipulacji.

    W rzeczywistości elementów, które wpływają na nasz wybór konkretnych towarów i usług jest bardzo wiele.

    Aby być dobrym sprzedawcą i skutecznie prowadzić oraz rozwijać biznes musimy wyjść na przeciw klientom. To właśnie psychologia konsumenta pozwala na zaznajomienie się z podstawowymi motywami i kryteriami, którymi kierują się wszyscy ludzie każdego dnia.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

    Do najważniejszych elementów należy:

    1. Znalezienie motywu zakupu. Jest to nic innego jak określenie, czy nasz klient "chce" czy "potrzebuje" danego produktu. Jeśli sprzedajemy dobra luksusowe, powinniśmy podkreślać ich wyjątkowość. Jeśli jednak nasz sklep bazuje na artykułach codziennego użytku, warto podkreślać praktyczność i funkcjonalność produktów.

    2. Aspekty sensualne - wszystko to, co czujemy, widzimy i słyszymy. Nie bez powodu trudniej nam wyjść z pachnącej świeżym chlebem piekarni, niż z bezzapachowego stoiska w markecie. Odpowiednie dobranie bodźców sprawi, że klient chętniej sięgnie po nasze towary. Może to być przyjemna muzyka, elementy zapachowe lub dźwiękowe - łatwiej w końcu sprzedać głośnik lub słuchawki gdy umożliwimy naszemu klientowi wypróbowanie ich.

    3. Marketing. Wszystkie działania, które mają na celu reklamowanie produktu lub całej marki, powinny być dobrane pod rodzaj klienta. Umożliwia to subtelną manipulację, doskonale dopasowaną do oczekiwań danej grupy wiekowej lub statusowej. A to z kolei znacząco wpływa na dotarcie do świadomości, rozpoznawalność marki i - w konsekwencji - chętniejszy zakup znajomych, lubianych produktów.

    Psychologia konsumenta jest dziedziną, która powinna istnieć w świadomości każdego dobrego sprzedawcy lub właściciela firmy. Bez niej zdecydowanie trudniej dopasować działania marketingowe, wystrój sklepu czy sposób oferowania produktów do oczekiwań klientów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.