Psychologia sprzedaży

Istnieje bardzo wiele teorii na temat tego, w jaki sposób powinno się prowadzić skuteczną sprzedaż. Czy wszystkie z nich są skuteczne?

zdjęcie - (the_title())

    Jak można się łatwo domyślić - nie. Niektóre pomysły i sposoby na sprzedaż mogą zakończyć się jedynie stratami, zmarnowanym czasem i zniechęceniem do dalszej tego typu pracy. Warto więc przed rozpoczęciem sprzedawania uzyskać niezbędne informacje, dzięki którym będziemy w stanie sprzedawać skutecznie i efektywnie.

    Taką wiedzę można pozyskać z książek i internetu - wymaga to jednak dużej ilości samozaparcia i zdolności do samodzielnej nauki. Ciekawą i wartą rozważenia alternatywą są liczne szkolenia sprzedażowe - są one regularnie organizowane w wielu miastach w Polsce. Dzięki takim szkoleniom można pozyskać wiele cennej wiedzy, podanej w przystępnej formie i popartej praktycznymi, wziętymi z życia przykładami.

    Najważniejszą zasadą skutecznej sprzedaży jest odpowiednie przedstawienie produktu. Wszyscy znamy osoby, które potrafią sprzedać pozornie zupełnie nieprzydatną rzecz za wygórowaną cenę, przekonując kupujących, iż produkt ten jest właśnie tym, czego potrzebują. Sztuka perswazji i przedstawienia produktu w doskonałym świetle jest bardzo istotna i zdecydowanie warto się jej nauczyć. Jeszcze zanim przystąpimy do sprzedaży, powinniśmy zastanowić się, jakie zalety ma dany produkt lub usługa, i jak przekonać klienta, że jest to rzecz, której zdecydowanie potrzebuje.

    Osoba kupująca ocenia nie tylko produkt, ale również... sprzedawcę. Nasz ton głosu, sposób mówienia i zachowanie wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez innych. Nawet jeśli mamy zły dzień i paskudny humor, warto nie dać tego po sobie poznać podczas rozmowy z klientem. Należy zachowywać się jak osoba kulturalna, zadowolona i myśląca optymistycznie, a jednocześnie pokazać swoje profesjonalne podejście i znajomość branży i tematu.

     

    Jakie są najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych? Jak podnieść skuteczność sprzedaży w dziale? Sprawdź te szkolenia: Gamma. Firma szkoleniowa roku!

     

    Przed przystąpieniem do rozmowy z klientem należy starannie się do niej przygotować. Nie można dopuszczać do sytuacji, w których nie będziemy wiedzieli, w jaki sposób odpowiedzieć na zadane pytanie, lub też będziemy dopiero zastanawiać się nad warunkami umowy. Warto wcześniej zastanowić się, jakie pytania mogą zostać nam zadane, i przygotować sobie na nie odpowiedź. Warto również wiedzieć, na jakie ustępstwa jesteśmy w stanie się zgodzić, oraz co chcemy osiągnąć poprzez rozmowę z klientem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.