Jak można się łatwo domyślić – nie. Niektóre pomysły i sposoby na sprzedaż mogą zakończyć się jedynie stratami, zmarnowanym czasem i zniechęceniem do dalszej tego typu pracy. Warto więc przed rozpoczęciem sprzedawania uzyskać niezbędne informacje, dzięki którym będziemy w stanie sprzedawać skutecznie i efektywnie.
Taką wiedzę można pozyskać z książek i internetu – wymaga to jednak dużej ilości samozaparcia i zdolności do samodzielnej nauki. Ciekawą i wartą rozważenia alternatywą są liczne szkolenia sprzedażowe – są one regularnie organizowane w wielu miastach w Polsce. Dzięki takim szkoleniom można pozyskać wiele cennej wiedzy, podanej w przystępnej formie i popartej praktycznymi, wziętymi z życia przykładami.
Najważniejszą zasadą skutecznej sprzedaży jest odpowiednie przedstawienie produktu. Wszyscy znamy osoby, które potrafią sprzedać pozornie zupełnie nieprzydatną rzecz za wygórowaną cenę, przekonując kupujących, iż produkt ten jest właśnie tym, czego potrzebują. Sztuka perswazji i przedstawienia produktu w doskonałym świetle jest bardzo istotna i zdecydowanie warto się jej nauczyć. Jeszcze zanim przystąpimy do sprzedaży, powinniśmy zastanowić się, jakie zalety ma dany produkt lub usługa, i jak przekonać klienta, że jest to rzecz, której zdecydowanie potrzebuje.
Osoba kupująca ocenia nie tylko produkt, ale również… sprzedawcę. Nasz ton głosu, sposób mówienia i zachowanie wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez innych. Nawet jeśli mamy zły dzień i paskudny humor, warto nie dać tego po sobie poznać podczas rozmowy z klientem. Należy zachowywać się jak osoba kulturalna, zadowolona i myśląca optymistycznie, a jednocześnie pokazać swoje profesjonalne podejście i znajomość branży i tematu.
Jakie są najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych? Jak podnieść skuteczność sprzedaży w dziale? Sprawdź te szkolenia:
Gamma. Firma szkoleniowa roku!
Przed przystąpieniem do rozmowy z klientem należy starannie się do niej przygotować. Nie można dopuszczać do sytuacji, w których nie będziemy wiedzieli, w jaki sposób odpowiedzieć na zadane pytanie, lub też będziemy dopiero zastanawiać się nad warunkami umowy. Warto wcześniej zastanowić się, jakie pytania mogą zostać nam zadane, i przygotować sobie na nie odpowiedź. Warto również wiedzieć, na jakie ustępstwa jesteśmy w stanie się zgodzić, oraz co chcemy osiągnąć poprzez rozmowę z klientem.