Raport pracy pracownika
Ocena czyjejś pracy nigdy nie jest zbyt łatwym zadaniem. Wręcz przeciwnie – jest to bardzo odpowiedzialne i trudne, bowiem musimy mieć na uwadze to, że być może ta ocena wpłynie na dalszą pracę pracownika albo nawet i na jej brak.

Ocena czyjejś pracy nigdy nie jest zbyt łatwym zadaniem. Wręcz przeciwnie – jest to bardzo odpowiedzialne i trudne, bowiem musimy mieć na uwadze to, że być może ta ocena wpłynie na dalszą pracę pracownika albo nawet i na jej brak. Dlatego tworząc raport pracy pracownika, jako kierownik musimy zadbać o kilka rzeczy. Przede wszystkim będzie to…
Obiektywizm – rzecz najważniejsza
Oczywiście nie możemy pozwolić swoim emocjom wpłynąć na racjonalną ocenę pracy. Nie oceniamy w końcu tego, czy kogoś lubimy czy nie, lecz jego pracę dla firmy. W związku z tym faktem postarajmy się wyciszyć emocje. Jeśli dostrzegamy, że nasz raport pracy pracownika możemy nie być zbyt obiektywny, że do kogoś mamy zbyt emocjonalny stosunek, to warto poprosić drugą osobę o weryfikację.
Różne aspekty pracy
Pamiętajmy także o tym, aby różnych pracowników nie mierzyć tą samą miarą. Efektywność nie zawsze jest mierzalna szybką i sprawną pracą. Czasem ktoś może pracować dość wolno, spóźniać się, jednak jego pomysły rewolucjonizują wszystko. Nie można tego nie wziąć pod uwagę. Ponadto pamiętajmy, że każda praca wymaga od pracownika czegoś innego. Niektóre zadania rzeczywiście wiążą się z sumiennością i pracowitością, jednak inne to czysta kreatywność.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy HR i liderów na szkolenia HR. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.Stosunek pracownika do innych
Pamiętajmy także, że każdy zespół pracowników ma osoby pełniące konkretne role. Niektórzy pracownicy są szanowani, ponieważ doskonale łagodzą konflikty. Inni z kolei są w stanie reprezentować interesy grupy. Z kolei jeszcze inni jako nieco outsiderzy wprowadzają do zespołu nieco buntowniczą nutkę, przebudzając tym samym wszystkich z sennego letargu. Warto zorientować się wcześniej, czy przypadkiem osoba, której pracę określiliśmy jako średnią, nie jest przypadkiem jednym z takich “filarów” zespołu.
Lojalność pracownika
Pamiętajmy także, że lojalność pracowników naprawdę ciągle jest w cenie. Nie chodzi tu oczywiście o donosicielstwo, lecz o przywiązanie do firmy i nie wynoszenie jej sekretów do konkurencyjnych przedsiębiorstw.
Rozmowy oceniające i podsumowujące
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej