Rodzaje i metody sprzedaży

Metod sprzedaży jest bardzo wiele – niektóre z nich są powszechnie wykorzystywane przez większość przedsiębiorstw handlowych na świecie, inne stanowią marginalną część wszystkich rodzajów sprzedaży. Z reguły firmy korzystają z jednego lub dwóch sposobów – dlaczego? Z pewnością wdrażanie kolejnych metod jest czasochłonne i wymaga odpowiedniego kapitału. Nie każda metoda sprawdza się w każdej branży. Oto 5 sposobów sprzedaży, które warto wdrożyć do swojej firmy.

     
    Metod sprzedaży jest bardzo wiele - niektóre z nich są powszechnie wykorzystywane przez większość przedsiębiorstw handlowych na świecie, inne stanowią marginalną część wszystkich rodzajów sprzedaży. Z reguły firmy korzystają z jednego lub dwóch sposobów - dlaczego? Z pewnością wdrażanie kolejnych metod jest czasochłonne i wymaga odpowiedniego kapitału. Nie każda metoda sprawdza się w każdej branży. Oto 5 sposobów sprzedaży, które warto wdrożyć do swojej firmy.

    1. Detaliczna sprzedaż bezpośrednia. To najbardziej popularna metoda: sprzedawca oferuje towar klientom na żywo, a ci muszą zdecydować czy chcą go zakupić. To metoda, która zwykle jest najbardziej wydajna dla początkujących przedsiębiorstw. Odbywa się w salonach sprzedażowych, na stosikach handlowych, ale również poprzez akwizycję.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe

    2. Sprzedaż hurtowa. To metoda, która polega na kierowaniu oferty do innych podmiotów gospodarczych. Oznacza to, że prowadzimy hurtownie, która zaopatruje także inne, mniejsze sklepy stacjonarne i internetowe. Decydując się na prowadzenie zarówno sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej, musimy pamiętać o tym, że ceny powinny być zróżnicowane - na odbiorcach hurtowych zarabia się niewielką marżę, jednak idą z nią w parze bardzo duże zamówienia.

    3. Sprzedaż internetowa. Warto o niej wspomnieć - to dziś najszybciej rozwijająca się metoda sprzedaży na świecie. Większość firm handlowych posiada swoje sklepy internetowe, dodatkowo promuje się na portalach społecznościowych i stronach, które przeznaczone są typowo do sprzedaży różnych produktów (jak słynny E-bay albo Allegro).

    Internet daje niemal nieograniczone możliwości reklamowania: od najtańszych kampanii reklamowych na portalach społecznościowych, po droższe wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych czy tworzenie artykułów sponsorowanych z linkami do sklepów internetowych.

    Jaką sprzedaż wybrać? Największe firmy handlowe zaczynały od akwizycji, uczestnictwa w targach i imprezach charytatywnych, kompleksowo tworzyły procesy i reklamowały się w każdy możliwy sposób. Połączenie jak największej liczby metod sprzedażowych to najlepsze wyjście, które pozwoli na czerpanie wymiernych korzyści.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.