Rodzaje i metody sprzedaży

Metod sprzedaży jest bardzo wiele – niektóre z nich są powszechnie wykorzystywane przez większość przedsiębiorstw handlowych na świecie, inne stanowią marginalną część wszystkich rodzajów sprzedaży. Z reguły firmy korzystają z jednego lub dwóch sposobów – dlaczego? Z pewnością wdrażanie kolejnych metod jest czasochłonne i wymaga odpowiedniego kapitału. Nie każda metoda sprawdza się w każdej branży. Oto 5 sposobów sprzedaży, które warto wdrożyć do swojej firmy.

     
    Metod sprzedaży jest bardzo wiele – niektóre z nich są powszechnie wykorzystywane przez większość przedsiębiorstw handlowych na świecie, inne stanowią marginalną część wszystkich rodzajów sprzedaży. Z reguły firmy korzystają z jednego lub dwóch sposobów – dlaczego? Z pewnością wdrażanie kolejnych metod jest czasochłonne i wymaga odpowiedniego kapitału. Nie każda metoda sprawdza się w każdej branży. Oto 5 sposobów sprzedaży, które warto wdrożyć do swojej firmy.

    1. Detaliczna sprzedaż bezpośrednia. To najbardziej popularna metoda: sprzedawca oferuje towar klientom na żywo, a ci muszą zdecydować czy chcą go zakupić. To metoda, która zwykle jest najbardziej wydajna dla początkujących przedsiębiorstw. Odbywa się w salonach sprzedażowych, na stosikach handlowych, ale również poprzez akwizycję.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe

    2. Sprzedaż hurtowa. To metoda, która polega na kierowaniu oferty do innych podmiotów gospodarczych. Oznacza to, że prowadzimy hurtownie, która zaopatruje także inne, mniejsze sklepy stacjonarne i internetowe. Decydując się na prowadzenie zarówno sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej, musimy pamiętać o tym, że ceny powinny być zróżnicowane – na odbiorcach hurtowych zarabia się niewielką marżę, jednak idą z nią w parze bardzo duże zamówienia.

    3. Sprzedaż internetowa. Warto o niej wspomnieć – to dziś najszybciej rozwijająca się metoda sprzedaży na świecie. Większość firm handlowych posiada swoje sklepy internetowe, dodatkowo promuje się na portalach społecznościowych i stronach, które przeznaczone są typowo do sprzedaży różnych produktów (jak słynny E-bay albo Allegro).

    Internet daje niemal nieograniczone możliwości reklamowania: od najtańszych kampanii reklamowych na portalach społecznościowych, po droższe wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych czy tworzenie artykułów sponsorowanych z linkami do sklepów internetowych.

    Jaką sprzedaż wybrać? Największe firmy handlowe zaczynały od akwizycji, uczestnictwa w targach i imprezach charytatywnych, kompleksowo tworzyły procesy i reklamowały się w każdy możliwy sposób. Połączenie jak największej liczby metod sprzedażowych to najlepsze wyjście, które pozwoli na czerpanie wymiernych korzyści.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025