Skuteczna sprzedaż – jak zdobywać nowych klientów?

Jeśli chcemy odnieść sukces w biznesie lub w sprzedaży, musimy stale pozyskiwać nowych klientów. Wielu sprzedawców twierdzi, że jest to jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed osobami, które prowadzą własny biznes.

11 września 2017
zdjęcie - Skuteczna sprzedaż – jak zdobywać nowych klientów?

Choć liczne szkolenia sprzedażowe oferują naukę tego, jak pozyskiwać klientów, tak naprawdę można nauczyć się tego dopiero mając większe doświadczenie. O czym należy jednak pamiętać, chcąc pozyskać dużo klientów?

Określenie grupy docelowej - podstawa skutecznego działania

Jeśli mamy już jakąś ilość klientów, przed rozpoczęciem poszukiwania nowych należy zastanowić się, co łączy wszystkich naszych klientów. Na co należy zwracać uwagę? Ważny jest wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, ulubiony sposób spędzania wolnego czasu, status majątkowy, styl życia... takich cech można odnaleźć bardzo wiele. Dzięki zebraniu takich informacji dowiemy się, jaka grupa ludzi interesuje się oferowanym przez nas produktem lub usługą. To z kolei sprawi, że poszukując klientów, będziemy wiedzieli, do jakich osób najlepiej się zwrócić, a które z nich raczej nie będą zainteresowane ofertą.

Stwórz listę potencjalnych klientów

Wiedząc już, wśród jakich ludzi możesz szukać klientów, zastanów się, gdzie możesz ich znaleźć. Warto przede wszystkim spróbować odzyskać klientów, którzy już korzystali z naszych usług - jeśli byli z nich zadowoleni, bardzo prawdopodobne jest to, że postanowią ponownie zdecydować się na współpracę. Dobrze jest wykorzystywać swoje osobiste kontakty podczas pozyskiwania klientów. W tym celu można na przykład prosić bliskich, znajomych i współpracowników o polecenie naszych usług i rekomendowanie ich jako doskonałych.

Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz: Gamma - firma szkoleniowa roku.

 

Jak nawiązać kontakt z potencjalnym klientem?

Wielu sprzedawców, chcąc nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, decyduje się na zrobienie tego za pośrednictwem e - maila. Czy jest to skuteczne? Niekoniecznie. Schematycznie brzmiące, nudne wiadomości z pewnością nie wywołają zainteresowania - prawdopodobnie nie otrzymamy nawet na nie żadnej odpowiedzi. Jeśli więc chcemy nawiązać kontakt za pomocą e - maila, należy postarać się, aby zawarta w nim treść faktycznie mogła zaciekawić i przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Najbardziej skutecznym sposobem pozyskiwania klientów jest jednak rozmowa - nie telefoniczna, lecz osobista. Takie spotkania przynoszą zdecydowanie lepsze efekty, niż e - maile i rozmowy telefoniczne.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.