Skuteczna sprzedaż – jak zdobywać nowych klientów?
Jeśli chcemy odnieść sukces w biznesie lub w sprzedaży, musimy stale pozyskiwać nowych klientów. Wielu sprzedawców twierdzi, że jest to jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed osobami, które prowadzą własny biznes.
Choć liczne szkolenia sprzedażowe oferują naukę tego, jak pozyskiwać klientów, tak naprawdę można nauczyć się tego dopiero mając większe doświadczenie. O czym należy jednak pamiętać, chcąc pozyskać dużo klientów?
Określenie grupy docelowej - podstawa skutecznego działania
Jeśli mamy już jakąś ilość klientów, przed rozpoczęciem poszukiwania nowych należy zastanowić się, co łączy wszystkich naszych klientów. Na co należy zwracać uwagę? Ważny jest wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, ulubiony sposób spędzania wolnego czasu, status majątkowy, styl życia... takich cech można odnaleźć bardzo wiele. Dzięki zebraniu takich informacji dowiemy się, jaka grupa ludzi interesuje się oferowanym przez nas produktem lub usługą. To z kolei sprawi, że poszukując klientów, będziemy wiedzieli, do jakich osób najlepiej się zwrócić, a które z nich raczej nie będą zainteresowane ofertą.
Stwórz listę potencjalnych klientów
Wiedząc już, wśród jakich ludzi możesz szukać klientów, zastanów się, gdzie możesz ich znaleźć. Warto przede wszystkim spróbować odzyskać klientów, którzy już korzystali z naszych usług - jeśli byli z nich zadowoleni, bardzo prawdopodobne jest to, że postanowią ponownie zdecydować się na współpracę. Dobrze jest wykorzystywać swoje osobiste kontakty podczas pozyskiwania klientów. W tym celu można na przykład prosić bliskich, znajomych i współpracowników o polecenie naszych usług i rekomendowanie ich jako doskonałych.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Wielu sprzedawców, chcąc nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, decyduje się na zrobienie tego za pośrednictwem e - maila. Czy jest to skuteczne? Niekoniecznie. Schematycznie brzmiące, nudne wiadomości z pewnością nie wywołają zainteresowania - prawdopodobnie nie otrzymamy nawet na nie żadnej odpowiedzi. Jeśli więc chcemy nawiązać kontakt za pomocą e - maila, należy postarać się, aby zawarta w nim treść faktycznie mogła zaciekawić i przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Najbardziej skutecznym sposobem pozyskiwania klientów jest jednak rozmowa - nie telefoniczna, lecz osobista. Takie spotkania przynoszą zdecydowanie lepsze efekty, niż e - maile i rozmowy telefoniczne.
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące. Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników. Szkolenie windykacja należności zorientowane na wyniki!
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na zwiększenie lead’ów nawet o ~30%. Szkolenie inteligentny telemarketing cenią i uczestnicy i ich szefowie.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.