Współczesne formy sprzedaży oparte są na założeniu, że to sprzedawca poszukuje klienta i to w momencie, kiedy ten nie jest jeszcze świadomy, że może być odbiorca danej oferty.
W praktyce wygląda to w ten sposób, że rozpoczynając działalność opartą na sprzedaży konieczne jest przygotowanie odpowiedniej listy potencjalnych klientów.
Jest to bardzo ważny etap prowadzenia sprzedaży w rozumieniu procesu, które trwa na długo przed zakończeniem transakcji i w gruncie rzeczy na długo po niej.
Dlatego tez trzeba pamiętać o tym, że chcąc osiągnąć na rynku sukces konieczne jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne, a także szkolenia technik sprzedaży pozwolą na to, by móc cieszyć się zysków.
Jak pokazują badania, o ile sam proces oferowanie produktu jest ważny i stanowi kręgosłup całego procesu, tak wszystko to, co dzieje się przed i po transakcji decyduje o długotrwałym zysku.
Trzeba mieć świadomość tego, że sprzedaż to także obsługa klienta. Wszyscy jesteśmy klientami. Bywamy nimi przy kasie, i jesteśmy wciąż jako potencjalni nabywcy dóbr wszelakich. Wiedząc o tym, musimy mieć jasność, że cały czas, ktoś próbuje nam coś sprzedać.
>W ostatnich latach można spotkać się w sieci z czymś co określa się mianem reklamy spersonalizowanej. Dzięki specjalnym algorytmom, dostajemy takie prezentacje produktów, które według specjalnych aplikacji są dla nas przydatne.
Nie wnikając w szczegóły techniczne można przyjąć, że tak właśnie w praktyce wygląda kwalifikacja potencjalnych klientów.
Warto pamiętać także o tym, że w całym procesie sprzedaży ogromną rolę odgrywa osoba, która ma bezpośredni kontakt z klientem. Tak zwany pracownik frontowy, który jest na pierwszej linii walki o kontrakt, sprzedaż i zysk jest kluczem do osiągania sukcesów.
Dlatego tak istotne jest by pracownicy odbywali jak najczęściej szkolenie z negocjacji, a także ciągłe szkolenie technik sprzedaży.
![firma szkoleniowa warszawa](/wp-content/uploads/images/gamma_logo.png)