Style reakcji w sytuacjach konfliktowych: unikanie

Nie widzę żadnego problemu… Ten styl reakcji  polega na unikaniu konfliktów oraz zaprzeczaniu jego istnieniu. Człowiek działający zgodnie z tym stylem „chowa głowę w piasek”.

zdjęcie - (the_title())

W takiej sytuacji konflikt przebiega zazwyczaj w sposób ukryty. Osoby działające w ten sposób przeważnie źle znoszą napięcie emocjonalne, dlatego decydują się na taką strategię.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta, rozwój menadżerów i działu handlowego.  Zapraszamy na szkolenie - rozwój kompetencji osobistych. Zobacz też szkolenia z zarządzania, szkolenia z komunikacji Warszawa.

Unikanie preferują osoby, które w przeszłości boleśnie przeżyły sytuację konfliktową i teraz bronią się przed ponownym nieprzyjemnym napięciem związanym z konfliktem. Ten styl  jest również charakterystyczny dla osób, które uważają, że konflikt to zło i niezależnie od jego przebiegu należy go unikać.

Ludzie w różny sposób unikają konfliktów np.: przez fizyczne wycofanie się z miejsca, gdzie rozgrywa się konflikt lub starają się nie myśleć o przedmiocie konfliktu. Ten styl reakcji  w sytuacjach konfliktowych może przybierać też inne formy np.: milczenie, ignorowanie, odwlekanie, zmiana tematu, obracanie w żart kwestii bezpośrednio związanych z konfliktem. W związku z tym żadna ze stron nie ma szans na zaspokojenie własnych potrzeb.

Warto stosować unikanie, kiedy:

  • Chcemy wyciszyć silne emocje.
  • Nie mamy przygotowanej silnej obrony.
  • Są  inne, bardziej ważne zadania do zrealizowania.
  • Przedmiot konfliktu jest mało istotny lub nie warty dużego zaangażowania emocjonalnego.
  • Są nikłe szanse na rozwiązanie konfliktu.
  • Inni mogą rozwiązać lepiej konflikt niż my.
  • Nie mamy wpływu na przebieg konfliktu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Ulepsz swoje relacje, popraw swoją efektywność, odkryj swój potencjał i poznaj swoje mocne strony dzięki szkoleniu z testu Gallupa. Zobacz: talenty Gallupa po polskuMogą Cię również zainteresować: komunikacja interpersonalna warsztaty, zarządzanie stresem w organizacji.

Wady unikania:

  • Rozwiązanie konfliktu przesuwa się na później.  
  • Pojawia się konflikt w znacznie zaostrzonej formie.
  • Dochodzi do zabawy w „kotka i myszkę.” W tym przypadku osoba unikająca konfliktu jest tą przysłowiową myszką. Ludzie źle reagują na zachowania unikowe, co potęguje dodatkowe emocje.  
  • Pierwotny przedmiot konfliktu jest nieprzepracowany, a dodatkowo pojawia się wtórny przedmiot konfliktu, który jest konsekwencją unikania konfliktu.
Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku.
Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.