Stało się. Przyszedł do Ciebie pracownik i wręczył wypowiedzenie umowy o pracę z powodu mobbingu, albo weszła Państwowa Inspekcja Pracy, ponieważ dostała zgłoszenia o nieprawidłowościach w tym zakresie?
, mleko się rozlało, teraz należy zacząć działać. Jeżeli do tej pory nie docierały do Ciebie żadne sygnały o nagannym zachowaniu niektórych Twoich pracowników musisz zacząć działać natychmiast. Przede wszystkim przeprowadź dochodzenie – nie musisz robić tego w pojedynkę, możesz powołać zespół (koniecznie zadbaj, aby był bezstronny).
Kiedy zarzuty się potwierdzą, wobec pracownika stosującego mobbing musisz koniecznie wyciągnąć konsekwencje. I nie wystarczy tutaj upomnienie, czy nagana. Kara powinna być dotkliwa, ze zwolnieniem dyscyplinarnym włącznie, tak by jednoznacznie pokazać, że w firmie takie zachowania są absolutnie niedopuszczalne.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta - profesjonalna obsługa klienta jest kluczowa w budowaniu wizerunku urzędu. Oczekiwania klientów urzędu znacznie wzrosły, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie pracowników urzędu by prawidłowo obsługiwali klientów. Na szkoleniu uczestnicy pogłębią zwoją wiedzę z zakresu komunikacji, asertywności, sytuacji trudnych, oraz zostaną gruntownie przygotowani do profesjonalnej obsługi klienta w urzędzie.
Mogą Cię również zainteresować: mobbing szkolenie, szkolenia dla administracji publicznej.
Jeżeli chcesz pokazać, że zależy Ci na pracownikach, że ich problemów nie zamiatasz pod dywan, Twoje działania powinny pójść również o krok dalej – zrób wszystko co możliwe, by do takich sytuacji nie doszło w przyszłości. Jednym z rozwiązań, dość szybkim do zorganizowania, jest odpowiednie szkolenie. Antymobbing i metody przeciwstawiania się mu w swoich ofertach mają liczne stowarzyszenia czy firmy coachingowe, dodatkowo niektóre z nich oferują pomoc przy tworzeniu odpowiednich regulaminów i procedur.
Zanim jednak zdecydujesz się na wynajęcie firmy do przeprowadzenia szkoleń, sprawdź dokładnie, jakie treści będą poruszane i czy będą one odpowiadały na potrzeby Twojej firmy.
Może oprócz samej teorii warto poszerzyć je o warsztaty z asertywności, czy komunikacji interpersonalnej? Wszystkie te działania niestety są już spóźnione, nie uda się najprawdopodobniej zatrzymać pracownika, który padł ofiarą niedopuszczalnych zachowań, jednak reszta załogi będzie miała poczucie, że robione jest wszystko, aby problem został rozwiązany i się więcej nie powtórzył.
Niestety nie może to być akcja jednorazowa, szkolenia takie należy powtarzać cyklicznie, a Ty będziesz musiał wykazać się konsekwencją w przypadku kolejnych niewłaściwych zachowań, które mogą nosić znamiona mobbingu.