Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta
Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta dedykowane jest przede wszystkim tym osobom, które na co dzień zajmują się właśnie obsługą klienta.

Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta
Dla własnych potrzeb na takie szkolenie możemy udać się we własnym zakresie, jednak coraz częściej pracowników delegują zarządzający firmą w której pracują, aby podwyższyć standardy obsługi klienta w ich firmie.
Pracownik po takim szkoleniu daje wiele korzyści dla firmy której jest pracownikiem:
- wzrasta jakość obsługi klienta – zadowolony bardzo chętnie wróci w miejsce, w którym został bardzo miło i profesjonalnie potraktowany
- znacznie zmniejsza się ilość składanych przez klientów reklamacji
- wzmocnienie postawa nakierowanych na potrzeby klientów
- wraz z zadowoleniem wzrasta lojalność klientów
- nic tak dobrze nie buduje pozytywnego wizerunku firmy jak zadowoleni klienci.
Zagadnienia i bloki tematyczne szkolenia układane sa przez profesjonalistów, którzy starają się jak najlepiej potrafią, aby uczestnicy szkolenia zrealizowali następujące cele:
- byli bardzo dobrze przygotowani do bezpośredniej obsługi klienta
- podnieśli swoje umiejętności komunikacyjne
- poznali techniki i narzędzia, jakie wykorzystuje się w profesjonalnej obsłudze klienta
- nauczyli się obronnego wyjścia z każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji
- rozwijanie bardzo przydatnych przy pracy z klientem umiejętności odmawiania, reagowania na atak i krytykę.
Obowiązkowym punktem każdego szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta jest:
- zapoznanie się z każdym typem klienta oraz zachowaniami, jakimi do danego typu powinny być stosowane
- narzędzia pomagające w radzeniu sobie z tak zwanym ”trudnym klientem”
- jak radzić sobie z negatywnymi emocjami, jakie wzbudzają często niezbyt mili i wymagający klienci
- techniki aktywnego słuchania: parafraza, klaryfikacja, pytania.
Po zaliczeniu szkolenia każdy z jego uczestników otrzymuje imienny certyfikat uczestnictwa. Wszystkie materiały dydaktyczne zapewnia organizator, a po zakończeniu szkolenia kursanci otrzymują je na wyłączność, na wypadek gdyby chcieli odświeżyć zdobytą wiedzę.
A im jest ona lepsza tym przyciąga do siebie większe grono potencjalnych klientów zainteresowanych oferowanym przez przedsiębiorstwo produktem czy usługą.
- zyskają motywację do ciągłego doskonalenia sposobów profesjonalnej obsługi klienta,
- poznają zasady profesjonalnej obsługi klienta,
- zyskają umiejętność zastosowania w praktyce nowo zdobytej wiedzy.
Oto przykładowa lista tematów, które mogą się pojawić zarówno w pierwszym, jak i w drugim przypadku szkolenia.
- Jakie korzyści daje walka o zadowolenie każdego klienta korzystającego z usług czy produktów danego przedsiębiorstwa?
- Jak zadbać o zadowolenie klienta?
- Jak postawę sprzedającego odbiera kupujący?
- Zasady profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego.
- Zasady profesjonalnej obsługi klienta zewnętrznego.
- Jak wykorzystać umiejętności komunikacyjne przy profesjonalnej obsłudze klienta?
- Jak rozmawiać z klientem aby osiągnąć maksymalne korzyści? Ten temat bardzo często omawiany jest na każdym szkoleniu bardzo obszernie, z uwzględnieniem scenek obrazujących scenariusze ”z życia wzięte”, dodatkowo nagrywane kamerą, aby w późniejszym czasie cała grupa szkoleniowa miała możliwość dokładnego przeanalizowania każdej ze scenek.
- Analiza mocnych stron sprzedającego.
- Analiza słabych stron sprzedającego. Pomysły na ich wyeliminowanie z codziennej obsługi klienta.