Telemarketing – przełamywanie osobistych barier

Specyfika telesprzedaży polega, między innymi, na większej łatwości odmowy ze strony klienta. Rozumiemy ją jako zablokowanie spotkania bezpośredniego wprost lub nie wprost (prośba o przesłanie oferty czy kontakt w innym terminie) – zarówno przez osobę pierwszego kontaktu (gatekeepera) jak i osobę decyzyjną.

Gamma - Telemarketing – przełamywanie osobistych barier

    W związku z tym, jednym ze źródeł skuteczności telesprzedaży jest umiejętność wielokrotnego przyjmowania i omijania odmowy klienta. Aby uzyskać efekt obchodzenia odmowy klienta na poziomie realnych działań pracowników telesprzedaży, rozwój powinien operować na dwóch poziomach:

    Poziom  psychologiczny – wielu doradców zajmujących się telesprzedażą już po pierwszej, ewentualnie po drugiej odmowie rezygnuje z realizacji celu sprzedażowego, jakim jest umówienie spotkania. Poziom psychologiczny szkolenia pokazuje, w jaki sposób można przyjąć i obejść wielokrotną odmowę klienta. Najważniejszym efektem działań w tym obszarze jest zmiana postaw dotyczących odmowy (na poziomie nastawienia emocjonalnego, poznawczego i na najważniejszym poziomie – zachowania).
    Poziom merytoryczny – poznanie, ćwiczenie technik, które pozwolą na omijanie osoby pierwszego kontaktu (asystentka, sekretarka), jak również umówienie na spotkanie z osobą decyzyjną (przekonanie jej do spotkania).

    Chcesz poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą telemarketingu, pokonywania barier i rozwoju osobistego? Zobacz szkolenia zamknięte realizowane w Gammie i dotyczące tego tematu. Zapraszamy również do działów: szkolenia dla kierowników i szkolenia HR. Zaufaj firmie szkoleniowej roku.

     

    Lęk przed dzwonieniem
    Zdolność do przezwyciężania obaw przed kontaktami telefonicznymi (przed odtrąceniem, brakiem akceptacji) ma  decydujące znaczenie zarówno dla początkujących jak i wprawnych telesprzedawców.

    Taki lęk związany jest z następującymi sytuacjami  i problemami:

    • Możliwość odtrącenia (Czy uda się nawiązać kontakt z tą osobą, z którą chciałbym porozmawiać?)
    • Trafienie do osoby o bardzo wysokim statusie (Co, jeśli nie trafię na osobę, która może podjąć decyzję?)
    • Poczucie częściowej nieznajomości rozmówcy (Czy rozmawiam z właściwą osobą?)
    • Zastrzeżenia (Czy dobrze rozumiem obiekcje, które przedstawia mi klient?)
    • Przerwanie rozmowy (Czy będę wiedzieć, kiedy jest odpowiedni czas na zasugerowanie transakcji?)
    • Trafienie na nieprzewidywalnego klienta (Co, jeśli trafię na kogoś nietypowego?)

    1. Elementy związane z formą rozmowy:

    • technologia (Czy nie będzie problemów np. z zasięgiem?)
    • trwanie (Czy zdążę przedstawić swoją ofertę?)

    2. Okoliczności związane z osobą:

    • zdolności własne (Czy będę umiał poprowadzić rozmowę?)
    • przygotowanie i wykształcenie (Czy mam wystarczającą wiedzę, aby rozmawiać z klientem?)

    3. Czynniki związane z przedsiębiorstwem i ofertą

    • produkt (Czy to, co oferuję, jest naprawdę dobre?)
    • wiedza na temat produktu (Czy wiem, co sprzedaję?)
    • przedsiębiorstwo (Czy klient zna moją firmę? Czy miał z nią jakieś doświadczenia?)

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025