Edutainment – nowoczesne formy integracji, Raport 2017 (cz. 1/5) Edutainme!

Edutainment to metodologia zakładająca, że uczestnik wydarzenia otrzymuje bardzo atrakcyjne doświadczenie o dużym potencjale zaangażowania. Prawdziwe emocje, autentyczne doświadczenie staje się fundamentem pracy rozwojowej na poziomie kompetencji bądź postaw.

20 grudnia 2018
zdjęcie - Edutainment – nowoczesne formy integracji, Raport 2017 (cz. 1/5) Edutainme!

Edutainme!

Edutainment – termin powstały z połączenia dwóch angielskich słów – education i entertainment. Zgodnie z nazwą realizuje dwa cele – bawi i uczy – czyli łączy przyjemne z pożytecznym. Wielu twierdzi, że jest to przyszłość nie tylko świata teambuildingu, lecz także świata szkoleń.

Idea

Edutainment to nowy trend w świecie teambuildingu, szkoleń i eventów. Jak to zwykle bywa z nowymi zjawiskami, tak i w tym przypadku metodologia zbiera doświadczenia i narzędzia funkcjonujące już na rynku w zgrabną i spójną koncepcję.

Edutainment to metodologia zakładająca, że uczestnik wydarzenia otrzymuje bardzo atrakcyjne doświadczenie o dużym potencjale zaangażowania. Prawdziwe emocje, autentyczne doświadczenie staje się fundamentem pracy rozwojowej na poziomie kompetencji bądź postaw.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Gry szkoleniowe i wyjazdy integracyjne dla firm pozwalają na nawiązywanie i zacieśnianie relacji między pracownikami oraz budowanie marki pracodawcy. Pomagamy nadać takim spotkaniom odpowiednio atrakcyjną formę oraz dobrać aktywności wyzwalające energię i emocje.

Poznaj nasze rozwiązania:

I tak tradycyjny projekt teambuildingowy może stać się edutainmentem. Aktywności uczestników będą z jednej strony wspierane przez ekipę animatorów, a z drugiej monitorowane przez trenera merytorycznego. Trener, nadając strukturę swoim obserwacjom, wiążąc teorie zarządzania, rozwoju osobistego z zachowaniem uczestników podczas projektów, sprawia, że aktywności integracyjne zyskują nowy wymiar – rozwojowy.

Rozłożenie akcentów pomiędzy funkcję rozrywkową (entertain) a rozwojową (education) może być zróżnicowane. W niektórych projektach omówienia stanowią połowę całego czasu zarezerwowanego na wydarzenie – w innych omówienie stanowi ostatnie 15 minut spotkania.

Jak przekształcić teambuilding w edutainment?

Popularne dziś firmowe warsztaty kulinarne pełnią niewątpliwą funkcję integracyjną – budzą dobre emocje i wszyscy uczestnicy współpracują w osiągnięciu wspólnego celu. Jeśli jednak przeformułować warsztat gotowania na edutainment kulinarny, to uczestnicy mogą otrzymać zadania wymagające np.:

  • komunikacji w zmianie,
  • zarządzania zespołem rozproszonym,
  • postaw współodpowiedzialności,
  • orientacji na rezultaty.

Trener, obserwując aktywności uczestników w sytuacji zmiany (np. nagle zespoły mają zmienić stanowisko na inne i kończyć danie innej grupy), może wiązać koncepcje turkusowych organizacji, mistrzostwa osobistego, motywacji 2.0 czy dysfunkcji Lencioniego z sytuacjami, które wydarzyły się w studiu kulinarnym. Dzięki temu nowe koncepcje stają się zrozumiałe i uczestnicy zyskują motywację do stosowania zaleceń w praktyce.

Zastosowanie

Edutainment może być sednem projektów rozwojowych – zastępując tradycyjne szkolenia – bądź też uzupełnieniem klasycznych form rozwojowych, np. jako spektakularne rozpoczęcie bądź też zwieńczenie akademii menedżerskiej.

Edutainment może być też alternatywą dla tradycyjnych imprez firmowych. Zgodnie z teoriami motywacyjnymi Pinka – motywacja 2.0 jednym z kluczowych motywatorów pokolenia Y i Z jest rozwój. Realizacje w tym nurcie dają przekonanie uczestnikom, że czas poświęcony na teambuilding jest jednocześnie czasem ich rozwoju – zawodowego czy też osobistego.

Jako że Gamma Discover jest częścią firmy szkoleniowej Gamma, mamy wiele doświadczeń łączenia działań tradycyjnych z edutainmentowymi. W projektach o tego typu specyfice szkolenia odpowiadają za rozwój kompetencji, a edutainment za pracę na poziomie przekonań i wartości.

Badania

Gamma wraz z Akademią im. Leona Koźmińskiego jest w trakcie badań dotyczących skuteczności edutainmentu. Wstępne wyniki wskazują znacznie wyższą efektywność edutainmentu wg nowej metodologii KirkPatricka. Szczegółowe wyniki badań przedstawimy po zakończeniu pełnego procesu badawczego w II połowie 2017 roku.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Model Diltsa opisuje funkcjonowanie człowieka, a także ukazuje schemat dokonywania zmian i uczenia się. Jego twórcą jest dr Robert Dilts, który opierał się na pracach antropologa Gregora Batesona, który z kolei bazował na jeszcze wcześniejszych badaniach Bertranda Russela.

Szanowni Państwo!
Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby działu sprzedaży i wprowadzić zmiany w odpowiedzi na pojawiające się trendy na rynku. Obecny raport przedstawia obszary, z którymi firmy chcące wzmacniać swoje siły sprzedaży będą musiały się w niedługim czasie zmierzyć. Wnikliwe przyglądanie się i analiza tendencji rynkowych oraz wprowadzanie koniecznych zmian w organizacji sprzedaży pozwolą na proaktywne podejmowanie działań dotyczących motywacji handlowców, sposobów przeorganizowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia innych, nowych form uczenia handlowców.

Dobrym rozwiązaniem  sytuacji niedoboru właściwych kandydatów jest  rekrutacja wewnętrzna. Proces w którym pracodawca oczekuje kandydatów już dawno zatrudnionych w danej firmie, którzy będą ze sobą rywalizować o to miejsce na kilka sposobów.

Na podstawie badań przeprowadzonych wśród pracowników IBM w latach 1967 – 1973 w 70 krajach, prof. Geert Hofstede wyodrębnił 50 państw do analizy międzykulturowej. Analiza ta zaowocowała uzyskaniem, w początkowym etapie, 4 wymiarów (różnice międzykulturowe), tj: Power Distance, Individualism, Masculinity i Uncertainity Avoidance. W kolejnym etapie prowadzenia badań, do zespołu dołączyły kolejne osoby, co doprowadziło do wyodrębnienia i dodania kolejnych 2 wymiarów tj: Long Term Orientation i Indulgence. Wszystkie 6 wymiarów tworzą razem model 6D.

Szanowni Państwo!
Jednym z podstawowych oczekiwań od ekspertów HR oraz HR Business Partnera jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Od wielu już lat nie tylko mówi się o zarządzaniu efektywnością lecz także wdrażane są systemowe rozwiązania mające na celu podnoszenie efektywności pracowników. Jesteśmy też świadkami prawdziwej rewolucji w podejściu do tworzenia wyzwań dla pracowników i monitorowania postępów na drodze do ich realizacji. Warto zetem przyjrzeć się nowym rozwiązaniom gdyż jeśli jeszcze ich nie stosujemy to najprawdopodobniej wkrótce się z nimi zmierzymy.

Życzymy owocnej lektury!
Zespół Gamma
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.