Human resources (ang. Zasoby ludzkie) to szerokie pojęcie, służące do określania ogółu zadań zorientowanych na siłę roboczą przedsiębiorstwa, na przykład administrowanie zadaniami pracowników, przeprowadzanie procesów rekrutacji pracowników jak i redukcji etatów.
Działania podejmowane przez dział HR zorientowane są na maksymalizację indywidualnej efektywności pracowników jak i całych zespołów, wykorzystując przy tym wiedzę z dziedzin psychologii i zarządzania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Jak coaching wyzwala ludzki potencjał? Jak zostać liderem transformacyjnym? Jak sprawnie i skutecznie zarządzać zmianą? Co to jest flow i jak przejść od apatii do pasji? Zapraszamy na nasze szkolenia.
Zapoznaj się z całym działem szkoleń menadżerskich: szkolenie menadżerskie
Osoby zajmujące się zasobami ludzkimi mają także za zadania dbanie o dobrostan psychicznych pracowników, na przykład zapewniając im możliwość wypoczynku i integracji między sobą.
Podsumowując głównym zadaniem działu HR jest wypracowanie dogodnych warunków zarówno dla pracowników jak i właściciela przedsiębiorstwa w celu maksymalizacji ich efektywności przy wykonywaniu powierzonych im zadań.