Tworzenie modeli biznesowych

zdjęcie - (the_title())

    Czy poważnie rozważasz prowadzenie własnej firmy? Czy środowisko, w jakim rozwija się twój biznes uległo radykalnej zmianie? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na co najmniej jedno z tych pytań, powinieneś sięgnąć po książkę „Tworzenie modeli biznesowych”.

    Nie jest to typ książki, którą przeczytasz raz i odłożysz na półkę. Jest to lektura, do której można nieustannie się odnosić. Zawiera mnóstwo narzędzi, które pomogą ci zrozumieć, zaprojektować, zmodyfikować i zastosować modele biznesowe.

    Tworzenie takich modeli opiera się na dziewięciu elementach, które należy przyswoić przed rozpoczęciem działania: Segmenty Klientów (CS): kim są twoi klienci i dlaczego od ciebie kupują? Jaki jest twój archetyp klienta. Dokładnie poznaj i zrozum swoich klientów. Propozycja Wartości (VP): Jaki produkt/usługę tworzysz i dla kogo? Jakie potrzeby zaspokajasz? Jakie problemy rozwiązujesz? Kanały (CH): Jak twój produkt/usługa trafia do klientów?

    Czy twój kanał dystrybucji jest wirtualny czy fizyczny? Relacje z klientami (CR): Jak zamierasz zdobyć i utrzymać klientów przy sobie? Jak chcesz zwiększyć bazę klientów? Źródła Przychodów (RS): Jak zamierzasz zarabiać pieniądze? Na jakie wartości zwracają uwagę twoi klienci? Kluczowe Źródła (KR): Czego potrzebujesz, aby twoja firma dobrze funkcjonowała? Jakie są podstawowe elementy, których potrzebujesz? Ludzie? Finansowanie? Magazynowanie? Lista klientów? Kluczowe Działania (KA): jakie działania musisz podjąć, aby kierować biznesem? Jakie są tego najważniejsze aspekty? Kluczowi Partnerzy (KP): jakie działania prowadzą twoi partnerzy? Co dzięki nim zyskujesz? Struktura Kosztów (CS): jakie są stałe i zmienne koszty prowadzenia biznesu? Jakie działania kosztują cię najwięcej? Kiedy zrozumiesz te dziewięć elementów, należy odpowiedzieć na zestaw pytań i odpowiedzi umieścić na Płótnie Tworzenia Modelu Biznesowego.

    Książka została podzielona na sekcje, które w systematyczny sposób pozwalają ci rozwijać twój model biznesowy. Istnieją trzy różne typy przedsiębiorstw: zajmujące się relacjami z klientami, innowacyjne i infrastrukturalne, a korporacja może być więcej niż tylko jednym z nich. Każdy ze wspomnianych w książce modeli biznesowych jest dokładnie opisany na podstawie studium przypadku, a czytelnik sam wybiera który z nich jest odpowiedni dla jego firmy.
    Książka jest przepełniona informacjami, dzięki którym każda koncepcja opracowana przez autorów jest przejrzyście wyjaśniona. Informacje te podawane są w małych dawkach, występuje też dużo ilustracji, więc czytelnik może spokojnie przetrawić wszystko, czego się dowiedział. Dodatkowo, podręcznik pokazuje, jak zaprojektować swój własny model biznesowy i rozwinąć strategię naszej firmy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.



    Autorzy radzą, aby przeczytać tę książkę raz, a potem kolejny, sekcja po sekcji, odpowiadając na pytania stawiane po każdej z nich. Dzięki temu będziemy nadążać za całym procesem i po głębokiej analizie skończymy naszą książkę ze stworzonym modelem biznesowym.

    „Tworzenie modeli biznesowych” to idealna pozycja dla osób startujących z nowym pomysłem na firmę, a także dla tych, którzy pragną zmienić coś w już istniejącym przedsiębiorstwie. Nie warto jej czytać tylko po to, aby uzyskać nową garść informacji, ale po to, aby podjąć konkretne działania.   

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.