Jakie świadczenia przysługują pracownikowi?
Pracownik dzisiaj to nie tylko i wyłącznie element wyposażenia firmy - to osoba, która dla nas, jako dla pracodawców, powinna być istotna, której prawa mamy szanować, tak samo jak ona powinna wypełniać swoje obowiązki wynikające ze stosunku pracy.
W każdym bądź razie prowadzi to do ważnej kwestii a mianowicie do tego, że pracownikowi przysługują zasadniczo pewne konkretne świadczenia i jako pracodawcy musimy je zapewnić
Szkolenie zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2016 - podstawowa sprawa
Jak to zrobić ?Na początek trzeba dobrze przeszkolić personel działu kadr i płac, a przy okazji też siebie, w zakresie rozporządzania i prowadzenia funduszu świadczeń socjalnych. Generalnie są do niego zobowiązane prawnie firmy z jednostek budżetowych i samorządowych a także firmy zatrudniające minimum 50 osób na pełnym etacie.
Fundusz ten jest dość istotny, ponieważ wywiązywania się z niego pilnują bardzo zarówno pracownicy, jak i zewnętrzne kontrole, a wszelkie próby nieuczciwego rozporządzania takimi pieniędzmi kończą się sporymi aferami i znacznym spadkiem naszej firmy jako miejsca pracy.
Szkolenia z prawa pracy - ważna sprawa
Następnym kursem, który powinni przejść kadrowi, my jako kierownicy oraz pozostałe osoby na wyższych stanowiskach, jak kierownicy projektu, menadżerowe itp. to szkolenia z zakresu prawa pracy.
Określają one dokładnie, kiedy i jakie świadczenia należą się pracownikowi, omawiają kwestię orzecznictwa lekarskiego, rent, emerytur, zasiłków, dodatków, premii oraz funduszy jubileuszowych. Szczególnie istotne jest to, aby wiedzieć, które fundusze są dobrą wolą nas jako pracodawców, a które obowiązkiem.
Szkolenia z rekrutacji
Na koniec jeszcze trzeba zadbać o szkolenia z rekrutacji. Szczególnie jest to istotne właśnie dzisiaj, kiedy niestety trudno jest znaleźć odpowiedniego pracownik, który naprawdę będzie lojalny wobec firmy natomiast łatwo jest zepsuć wizerunek firmy poprzez źle sformułowane pytanie do przyszłego pracownika zadane podczas rozmowy kwalifikacyjnej.