Wizja i misja firmy

Obecne czasy doprowadziły do momentu, w którym to praktycznie każdy z nas może założyć firmę, nie ponosząc przy tym zbyt wysokich kosztów. Automatycznie sprowadziło się to do tego, że bardzo nasiliła się konkurencja w wielu branżach, stąd tak wielu przedsiębiorców poszukuje swojej własnej „niszy” czyli dziedziny, w której wybije się bez konkurencji. Niemniej jednak bardzo ciężko jest ją znaleźć. W takim przypadku, czy osoby, które chcą mieć firmę związaną z bardzo popularną branżą mają szansę się wybić? 

     
    Obecne czasy doprowadziły do momentu, w którym to praktycznie każdy z nas może założyć firmę, nie ponosząc przy tym zbyt wysokich kosztów. Automatycznie sprowadziło się to do tego, że bardzo nasiliła się konkurencja w wielu branżach, stąd tak wielu przedsiębiorców poszukuje swojej własnej „niszy” czyli dziedziny, w której wybije się bez konkurencji.

    Niemniej jednak bardzo ciężko jest ją znaleźć. W takim przypadku, czy osoby, które chcą mieć firmę związaną z bardzo popularną branżą mają szansę się wybić?

    Oczywiście, że tak, potrzeb tylko bardzo dobrze zdawać sobie sprawę z roli otoczenia tworzonego przez naszych klientów. W efekcie przedsiębiorstwo powinno posiadać przedstawioną w bardzo jasny i klarowny sposób misje i wizję firmy, a także odpowiednio przygotować strategię jaką posłuży się do zdobycia rynku.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak delegować i motywować zespół? Jak skutecznie zarządzać projektami? Jak zostać sprawnym liderem w firmie? Jak budować zaangażowanie w zespole? Sprawdź nasze szkolenia menadżerskie np: szkolenie zarządzanie zespołem, szkolenie project manager. Sprawdź je.

    Czym więc jest misja przedsiębiorstwa? Najprościej ujmując jest to zestaw pewnych wartości jakie wskazują rolę przedsiębiorstwa w danym otoczeniu. Innymi słowy misja pozwala uzasadnić po co istnieje dane przedsiębiorstwo (można ją określić jako kierunek, jaki obiera sobie firma). Zaś za wizję firmy przyjmujemy jej obraz, czyli to jakie mamy wyobrażenie o firmie w przyszłości.

    Oba te słowa zawierają w sobie klucz do sukcesu przedsiębiorstwa gdyż zapewniają korzystne spojrzenie na przedsiębiorstwo. Uzupełniają się one ze sobą, tworząc w ten sposób filary, na jakich będzie się opierała kultura całej firmy. Niestety obranie sobie misji i wizji nie jest wystarczające do osiągnięcia sukcesu. Podstawą tego jest fakt, że oba te związki można porównać do planu, a teraz potrzeba czegoś co go wykona.

    Tym „czymś” jest strategia, czyli szereg podejmowanych działań zmierzających do osiągnięcia założonych celów.

    Owe cele dzielimy na trzy rodzaje (tj, strategiczne, operacyjne i taktyczne) w zależności od stopnia obszaru czasowego jaki obejmują. Cele są powiązane z misją naszej firmy i dążą do jej wypełnienia. W efekcie czego tworzona strategia powinna być bardzo dynamiczna by móc sprostać założeniom firmy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.