Techniki sprzedaży

W procesie sprzedaży niezwykle ważne jest, aby zaoferować klientowi swój produkt lub usługę, przekonać klienta, że jest to właśnie to, czego potrzebuje, a następnie przeprowadzić skuteczną transakcję kupna-sprzedaży. W ten sposób sprzedawca osiąga dochód, zaś klient otrzymuje produkt lub usługę i satysfakcję. Z założenia, produkt lub usługa powinny zaspokajać potrzeby klienta. Same zaś potrzeby bywają przeróżne i nie zawsze sam klient potrafi je skutecznie określić. 

29 czerwca 2018
zdjęcie - Techniki sprzedaży
 
W procesie sprzedaży niezwykle ważne jest, aby zaoferować klientowi swój produkt lub usługę, przekonać klienta, że jest to właśnie to, czego potrzebuje, a następnie przeprowadzić skuteczną transakcję kupna-sprzedaży. W ten sposób sprzedawca osiąga dochód, zaś klient otrzymuje produkt lub usługę i satysfakcję. Z założenia, produkt lub usługa powinny zaspokajać potrzeby klienta.
 
Same zaś potrzeby bywają przeróżne i nie zawsze sam klient potrafi je skutecznie określić. Jest to jednak szansą dla sprzedawcy, który poprzez odpowiednio wybrane techniki sprzedaży i swoją umiejętność perswazji może tak wpłynąć na zdanie klienta, aby przekonać go do zakupu oferowanego dobra. Nawet, gdy klient początkowo przekonany jest o tym, że oferowany produkt czy usługa nie są w żaden sposób jemu potrzebne, to techniki perswazji zastosowane w odpowiedni sposób mogą bez problemu wpłynąć na zdanie klienta i je zmienić.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

Wiele technik sprzedaży zostało opracowanych w taki sposób, aby nawet początkowo niezainteresowani zakupem klienci, ostatecznie decydowali się na zakup oferowanych produktów lub usług. Aby jednak było to możliwe, niezbędne są tutaj umiejętności i wiedza sprzedawcy, który powinien pokierować całą transakcją w taki sposób, aby klient sam doszedł do wniosku, że oferta jest bardzo interesująca, a z zakupu towaru czy usługi może osiągnąć korzyści.

Wówczas to sam klient będzie zabiegał o możliwość zakupu wybranego produktu z oferty, a sprzedawca będzie miał dodatkowo możliwość wynegocjowania korzystnych również dla siebie warunków. Ponadto, jeśli sprzedawca rozsądnie pokieruje całą transakcja kupna sprzedaży, zyska zadowolonego klienta, którego satysfakcja przełoży się nie tylko na jego własną radość z zakupów, ale może wpłynąć również na zwiększoną liczbę nowych klientów.
 
Jak widać, cały proces sprzedawania i kupowania jest niezwykle złożony, a od każdego elementu zależy powodzenie całej transakcji. Właśnie dlatego przedsiębiorstwa starają się powierzać sprzedaż odpowiedzialnym, kompetentnym pracownikom.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.