Awans w pracy a współpracownicy.

W cyklu życia zespołu, czy grupy nastają czasem sytuacje trudne. Jedna z takich z pewnością może mieć miejsce wtedy, gdy jeden z członków zespołu otrzymuje awans w pracy, a współpracownicy nie do końca ten fakt chcą i mogą zaakceptować. Dlaczego tak się dzieje? Często powodem jest to, że awans dostała osoba, która na niego (zdaniem innych) nie zasłużyła. Może też być tak, że grupa pracując z tą osobą poznała go lepiej niż jego przełożony i nie wyobraża sobie bycia przez niego kierowanym. 

     
    W cyklu życia zespołu, czy grupy nastają czasem sytuacje trudne. Jedna z takich z pewnością może mieć miejsce wtedy, gdy jeden z członków zespołu otrzymuje awans w pracy, a współpracownicy nie do końca ten fakt chcą i mogą zaakceptować. Dlaczego tak się dzieje? Często powodem jest to, że awans dostała osoba, która na niego (zdaniem innych) nie zasłużyła. Może też być tak, że grupa pracując z tą osobą poznała go lepiej niż jego przełożony i nie wyobraża sobie bycia przez niego kierowanym.

    Najczęściej spowodowane jest to tym, że ta osoba ma bardzo toksyczną osobowość i absolutnie nie powinna zarządzać żadnym zespołem, lub też jest niekompetentna, potrafi tylko robić dobre wrażenie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenie zarządzanie zmianą - Każdej zmianie towarzyszy  naturalna reakcja, którą jest niepewność i niechęć. Na szkoleniu z zarządzania zmianą, uczestnicy zdobędą wiedzę na temat tego, jak przejść łagodnie przez proces zmiany, jak przygotować pracowników do zmiany oraz jak skutecznie walczyć z oporem przed zmianą. Polecamy również: zarządzanie stresem w organizacji, szkolenia dla menedżerów.

    Inni członkowie mogą też mieć żal o to, że awansowany nie został ktoś z największym doświadczeniem i najdłuższym stażem, ale osoba, która zdaniem szefostwa lepiej się w tej roli sprawdzi. Aby zapobiec tego typu problemom warto przed ogłoszeniem awansu (jeżeli jest on przesądzony) porozmawiać z danym zespołem, tak, aby ich do tego przygotować i wytłumaczyć jakimi przesłankami kierowało się szefostwo przy wyborze kandydata do awansu.

    Jeżeli natomiast sprawa tego, który z pracowników zostanie awansowany nie jest jeszcze w 100% ustalona i zamknięta to warto wziąć pod uwagę także zdanie innych osób z zespołu. Wszak to one później będą musiały z wybranym szefem pracować.

     
    Z drugiej strony, już po awansie nowo wybrany kierownik z pewnością potrzebować będzie wsparcia, by móc wyrobić i/lub wzmocnić w grupie swój autorytet. Wsparcie takie może otrzymać bezpośrednio od przełożonego, może ono także zostać umocnione przez udział w szkoleniu czy warsztatach, które nie tylko pozwolą mu poznać techniki zarządzania zespołem, z którym się kiedyś pracowało, ale także dadzą narzędzia do wyrobienia i wzmocnienia autorytetu.

    To czy uda się skutecznie osadzić członka danej grupy jako jej lidera zależy od wielu czynników, między innymi od dojrzałości grupy, od wcześniejszej pozycji osoby awansowanej, a także od tego, jakie ta osoba ma predyspozycje liderskie. Czasem lepszy efekt da wprowadzenie osoby z zewnątrz.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025