Choć temat ten poruszają liczne szkolenia sprzedażowe, nadal niewiele osób wie, jakimi prawami rządzi się rynek tego typu sprzedaży. Istnieją osoby, które nawet w czasach kryzysu potrafią uzyskiwać doskonałe wyniki sprzedaży. Są też tacy, którym się to nie udaje nawet wtedy, kiedy warunki są nadzwyczajnie korzystne. Co należy więc robić i w jaki sposób postępować, aby każda sprzedaż kończyła się sukcesem?
Efektywna sprzedaż jest zależna od wyboru klientów
Efektywna sprzedaż B2B nigdy nie jest dziełem przypadku. Ci, którzy potrafią sprzedawać dużo i skutecznie, wiedzą, jak istotny jest odpowiedni wybór klientów. Warto więc zastanowić się, jaka jest docelowa grupa, którą chcemy zainteresować naszym produktem. Dlaczego? Nie każdego będzie stać na nasze usługi, nie z każdym też chcemy prowadzić interesy. Jeśli zechcemy dotrzeć do wszystkich, będziemy marnować mnóstwo czasu, wysiłku i pieniędzy na działania, które i tak nie przyniosą żadnych sensownych rezultatów - w konsekwencji z pewnością okaże się to zupełnie nieopłacalne i czasochłonne.
Ciągłe poszukiwanie nowych klientów - klucz do sukcesu
Ten błąd popełnia bardzo wielu sprzedawców - zarówno tych początkujących, jak i doświadczonych: nie szukają nowych klientów. To, że udało nam się znaleźć pewną ilość stałych klientów, wcale nie oznacza, że powinniśmy zaniechać dalszych poszukiwań! Klienci mogą bowiem w każdej chwili zrezygnować, a w takiej sytuacji sprzedawca znajduje się nagle w bardzo niekorzystnej sytuacji. Ponadto, szukanie nowych klientów zwiększa zarówno sprzedaż i zyski, jak i rozpoznawalność firmy, sprzedawcy lub oferowanego przez niego produktu lub usługi - może się to w przyszłości okazać bardzo przydatne.
Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
Zapraszamy serdecznie.
Przygotowanie do negocjacji jest bardzo istotne!
Wielu klientów rezygnuje z przeprowadzenia transakcji tylko dlatego, że sprzedawca nie potrafi jasno określić swojej oferty, nie potrafi odpowiedzieć na zadane pytania i sprawia wrażenie osoby, która "nie wie, czego chce". Dlatego też należy przygotować się do rozmowy z klientem jeszcze zanim dojdzie ona do skutku. Dzięki temu nie zaskoczy nas pytanie klienta, będziemy także w stanie jasno określić swoje możliwości, wymagania i oczekiwania, oraz to, na jakich zasadach jesteśmy skłonni współpracować.