Efektywna sprzedaż B2B

W jaki sposób prowadzić skuteczną sprzedaż B2B? To pytanie zadaje sobie wielu początkujących sprzedawców.

zdjęcie - (the_title())

    Choć temat ten poruszają liczne szkolenia sprzedażowe, nadal niewiele osób wie, jakimi prawami rządzi się rynek tego typu sprzedaży. Istnieją osoby, które nawet w czasach kryzysu potrafią uzyskiwać doskonałe wyniki sprzedaży. Są też tacy, którym się to nie udaje nawet wtedy, kiedy warunki są nadzwyczajnie korzystne. Co należy więc robić i w jaki sposób postępować, aby każda sprzedaż kończyła się sukcesem?

    Efektywna sprzedaż jest zależna od wyboru klientów

    Efektywna sprzedaż B2B nigdy nie jest dziełem przypadku. Ci, którzy potrafią sprzedawać dużo i skutecznie, wiedzą, jak istotny jest odpowiedni wybór klientów. Warto więc zastanowić się, jaka jest docelowa grupa, którą chcemy zainteresować naszym produktem. Dlaczego? Nie każdego będzie stać na nasze usługi, nie z każdym też chcemy prowadzić interesy. Jeśli zechcemy dotrzeć do wszystkich, będziemy marnować mnóstwo czasu, wysiłku i pieniędzy na działania, które i tak nie przyniosą żadnych sensownych rezultatów - w konsekwencji z pewnością okaże się to zupełnie nieopłacalne i czasochłonne.

    Ciągłe poszukiwanie nowych klientów - klucz do sukcesu

    Ten błąd popełnia bardzo wielu sprzedawców - zarówno tych początkujących, jak i doświadczonych: nie szukają nowych klientów. To, że udało nam się znaleźć pewną ilość stałych klientów, wcale nie oznacza, że powinniśmy zaniechać dalszych poszukiwań! Klienci mogą bowiem w każdej chwili zrezygnować, a w takiej sytuacji sprzedawca znajduje się nagle w bardzo niekorzystnej sytuacji. Ponadto, szukanie nowych klientów zwiększa zarówno sprzedaż i zyski, jak i rozpoznawalność firmy, sprzedawcy lub oferowanego przez niego produktu lub usługi - może się to w przyszłości okazać bardzo przydatne.

     

    Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
    Zapraszamy serdecznie.

     

    Przygotowanie do negocjacji jest bardzo istotne!

    Wielu klientów rezygnuje z przeprowadzenia transakcji tylko dlatego, że sprzedawca nie potrafi jasno określić swojej oferty, nie potrafi odpowiedzieć na zadane pytania i sprawia wrażenie osoby, która "nie wie, czego chce". Dlatego też należy przygotować się do rozmowy z klientem jeszcze zanim dojdzie ona do skutku. Dzięki temu nie zaskoczy nas pytanie klienta, będziemy także w stanie jasno określić swoje możliwości, wymagania i oczekiwania, oraz to, na jakich zasadach jesteśmy skłonni współpracować.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.