Jak dobrać właściwą technikę sprzedaży?

Jeżeli zależy nam na wymiernym rezultacie, powinniśmy zastanowić się nad zastosowaniem odpowiedniej techniki sprzedaży. Przy jej doborze powinniśmy zwrócić uwagę na charakter naszej działalności, rodzaj sprzedawanych towarów, konsumentów, do których adresowana jest nasza oferta oraz wszelkie czynniki związane z profesjonalną obsługą. Jeżeli odpowiednio się do tego przygotujemy, możemy mieć pewność, że spora część zainteresowanych będzie chciała sfinalizować zakup.

     
    Jeżeli zależy nam na wymiernym rezultacie, powinniśmy zastanowić się nad zastosowaniem odpowiedniej techniki sprzedaży. Przy jej doborze powinniśmy zwrócić uwagę na charakter naszej działalności, rodzaj sprzedawanych towarów, konsumentów, do których adresowana jest nasza oferta oraz wszelkie czynniki związane z profesjonalną obsługą.

    Jeżeli odpowiednio się do tego przygotujemy, możemy mieć pewność, że spora część zainteresowanych będzie chciała sfinalizować zakup.
     
    Jak się do tego przygotować?
     
    Przede wszystkim mieć świadomość, że nie istnieje coś takiego jak stuprocentowa skuteczność techniki sprzedaży. Nawet klient, który potencjalnie zainteresowany jest produktem, może okazać się niezbyt skłonny do wydania pieniędzy na coś, co może nabyć za mniejszą kwotę w innym sklepie albo przy dogodniejszej okazji. Jeżeli jednak jesteśmy dobrze przygotowani ryzyko to znacznie maleje.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

    Gamma – firma szkoleniowa roku.

    Przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę na drobne szczegóły związane z naszą rozmową z klientem. Powinniśmy go w nią angażować poprzez zadawanie pytań oraz rozwiązywanie wątpliwości. Ludzie chętniej otwierają się, udzielają informacji, kiedy wiedzą, że nie spotka ich z naszej strony przykra bądź niegrzeczna uwaga.

    Drugim istotnym czynnikiem jest komfort – klienci powinni czuć się swobodnie w wyrażaniu swojego zdania (o ile nie graniczy to z wulgarnością czy brakiem poszanowania podstaw dobrego zachowania). Liczy się również wiedza i zaangażowanie pracowników, szybki i konkretny kontakt z klientem oraz zainteresowanie.
     
    Na co jeszcze zwracać uwagę?
     
    Aby mieć pewność, że nasza sprzedaż przyniesie zakładane rezultaty, powinniśmy też dowiedzieć się jak najwięcej o potrzeba i obecnym stanie naszego klienta (o ile jest to możliwe, a on jest skory do udzielania informacji).

    Powinniśmy zawsze być pozytywnie nastawieni do naszego projektu oraz pozwalać sobie na nieco mniej formalności, jeżeli sytuacji tego w żaden sposób nie zabrania. W przypadku odmowy również ważne jest poznanie jej przyczyn, abyśmy mogli podpowiedzieć alternatywne rozwiązanie albo zapobiec takiej sytuacji w przyszłości z innym klientem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.