Każdy zespół sprzedażowy prędzej czy później przeżywa kryzys - brak wyników, podnoszenie celów sprzedażowych i popadanie w rutynę zadaniową to najczęstsze powody osłabienia motywacji pracowników. Sposobów na zmotywowanie jest bardzo wiele: niektórzy menedżerowie błędnie stosują niemal dyktatorskie metody motywacji, inni - ci, którzy częściej odnoszą sukces - szukają sposobów, które odpowiednio przemówią do pracowników.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Pierwszym krokiem do wypracowania odpowiedniej taktyki motywacyjnej jest znalezienie źródła problemu. Brak odpowiedniej motywacji zespołu sprzedażowego może wynikać z rutyny, znudzenia i braku wyzwań, ale również ze zbyt wysokich wymagań kierownictwa: pracownik, który zdaje sobie sprawę, że w żaden sposób nie zadowoli przełożonych i nie dostanie dodatkowego wynagrodzenia za swoje wyniki jest mniej skłonny do poświęceń.
Podstawowym, sprawdzonym sposobem motywacji pracowników są nagrody pieniężne. Odpowiedni system premiowania za konkretne wyniki musi być jednak dostosowany do realnych możliwości zarówno poszczególnych pracowników, jak i całych zespołów. Równie ważna jest wewnętrzna motywacja zespołu sprzedażowego - poczucie sensu wykonywanych działań, świadomość konsekwencji niewykonanego planu, poczucie autonomii i wpływu na rozwój firmy są często znacznie ważniejsze niż materialne korzyści, które dla wielu pracowników stanowią jedynie atrakcyjny dodatek.
Jak więc rozwijać swoje umiejętności w motywowaniu pracowników? Dobry menedżer to taki, który nieustannie się szkoli - także z zakresu zarządzania ludźmi, motywacji pracowniczej czy szukania przyczyn niezadowolenia podwładnych. Odpowiednie kursy i szkolenia są więc niezbędne do posiadania odpowiedniej wiedzy i praktyki, która zagwarantuje kierowniczy sukces. Warto także pogłębiać swoje umiejętności słuchania i wyciągania wniosków oraz starać się podchodzić do każdej jednostki w prywatny, empatyczny sposób, który pozwoli na zrozumienie sytuacji pracowników i tym samym na odpowiednie ich zmotywowanie do bardziej efektywnej pracy.