Jak motywować zespół sprzedażowy?

Każdy zespół sprzedażowy prędzej czy później przeżywa kryzys – brak wyników, podnoszenie celów sprzedażowych i popadanie w rutynę zadaniową to najczęstsze powody osłabienia motywacji pracowników.

Gamma - Jak motywować zespół sprzedażowy?

     

    Każdy zespół sprzedażowy prędzej czy później przeżywa kryzys - brak wyników, podnoszenie celów sprzedażowych i popadanie w rutynę zadaniową to najczęstsze powody osłabienia motywacji pracowników. Sposobów na zmotywowanie jest bardzo wiele: niektórzy menedżerowie błędnie stosują niemal dyktatorskie metody motywacji, inni - ci, którzy częściej odnoszą sukces - szukają sposobów, które odpowiednio przemówią do pracowników.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Pierwszym krokiem do wypracowania odpowiedniej taktyki motywacyjnej jest znalezienie źródła problemu. Brak odpowiedniej motywacji zespołu sprzedażowego może wynikać z rutyny, znudzenia i braku wyzwań, ale również ze zbyt wysokich wymagań kierownictwa: pracownik, który zdaje sobie sprawę, że w żaden sposób nie zadowoli przełożonych i nie dostanie dodatkowego wynagrodzenia za swoje wyniki jest mniej skłonny do poświęceń.

    Podstawowym, sprawdzonym sposobem motywacji pracowników są nagrody pieniężne. Odpowiedni system premiowania za konkretne wyniki musi być jednak dostosowany do realnych możliwości zarówno poszczególnych pracowników, jak i całych zespołów. Równie ważna jest wewnętrzna motywacja zespołu sprzedażowego - poczucie sensu wykonywanych działań, świadomość konsekwencji niewykonanego planu, poczucie autonomii i wpływu na rozwój firmy są często znacznie ważniejsze niż materialne korzyści, które dla wielu pracowników stanowią jedynie atrakcyjny dodatek.

    Jak więc rozwijać swoje umiejętności w motywowaniu pracowników? Dobry menedżer to taki, który nieustannie się szkoli - także z zakresu zarządzania ludźmi, motywacji pracowniczej czy szukania przyczyn niezadowolenia podwładnych. Odpowiednie kursy i szkolenia są więc niezbędne do posiadania odpowiedniej wiedzy i praktyki, która zagwarantuje kierowniczy sukces. Warto także pogłębiać swoje umiejętności słuchania i wyciągania wniosków oraz starać się podchodzić do każdej jednostki w prywatny, empatyczny sposób, który pozwoli na zrozumienie sytuacji pracowników i tym samym na odpowiednie ich zmotywowanie do bardziej efektywnej pracy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza