Zarządzanie projektami to konieczność poznania bardzo wielu elementów i co ważniejsze, odpowiedniego ich zastosowania w praktyce. Dlatego też nie dziwi fakt, ze osoby związane z tą dziedziną coraz częściej korzystają ze specjalnie dla nich przygotowywanych szkoleń, np. agile project management szkolenie. Dzięki temu mogą zwiększać nie tylko swoją wiedzę, ale także stosować coraz nowsze techniki zarządzania projektami.
Rola lidera w zarządzaniu projektami
Project manager to jedna z ważniejszych osób, które odpowiedzialne są za odpowiednie przygotowanie i zrealizowanie projektu. Poza wiedzą musi posiadać także odpowiednie umiejętności kierowania zespołem osób, ze szczególnym uwzględnieniem właściwego rozdziału zadań poszczególnym członkom zespołu. Warto, żeby każdy menedżer wybrał się na szkolenie agile. W znacznej części odpowiednie prowadzenie prac i właściwe wykonanie całego projektu jest zasługą przede wszystkim lidera. Osoby na tym stanowisku powinny rozwijać swoje umiejętności, w tym interpersonalne, aby dzięki temu w odpowiedni sposób budować swoją pozycję lidera jak również nauczyć się nawiązywać kontakty z członkami zespołu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na
szkolenie z zarządzania projektami. Na szkoleniu zostaną omówienie kluczowe aspekty związane z zarządzaniem projektami wg. PMI: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura projektu.Zobacz też
zarządzanie czasem szkolenie. Zapraszamy również do zapoznania się z naszym działem
szkoleń menadżerskich.
Praca etapowa niezwykle istotna
Podczas realizacji projektu konieczne jest odpowiednie planowanie każdego etapu i jego właściwa realizacja. Dzięki podziałowi prac na etapy można znacznie lepiej kontrolować przebieg całego procesu. Oczywiście podczas realizacji każdego z etapów należy na bieżąco kontrolować postępy, co jest zadaniem przede wszystkim osoby zarządzającej zespołem.
Metody zarządzania zespołem projektowym
Od lat sposoby zarządzania zespołami projektowymi są w kręgu zainteresowań psychologów jak również specjalistów z innych dziedzin. Nie dziwi więc, ze powstało wiele metod, które opisują właśnie możliwości zarządzania zespołem projektowym. Konkretne metody dokładnie opisują poszczególne etapy działania, sposoby realizacji projektu jak też rozdział ról dla poszczególnych członków zespołu. Tutaj warto zwrócić uwagę na szkolenie scrum master. Osoby zarządzające zespołami powinny na bieżąco doskonalić swoje umiejętności, poznawać nowe metody i dzięki temu znacznie skuteczniej zarządzać grupą osób.