Jak rozmawiać z potencjalnym klientem?

Praca z klientem jest bardzo wymagająca, lecz jednocześnie może być bardzo satysfakcjonująca. Prawidłowe przeprowadzanie rozmowy z klientami gwarantuje sukces w pracy i własne zadowolenie z wykonywanych zadań.

zdjęcie - (the_title())


Jak rozmawiać z potencjalnym klientem?

Praca z klientem jest bardzo wymagająca, lecz jednocześnie może być bardzo satysfakcjonująca. Prawidłowe przeprowadzanie rozmowy z klientami gwarantuje sukces w pracy i własne zadowolenie z wykonywanych zadań. Podstawą dobrej i przede wszystkim skutecznej rozmowy z klientem jest umiejętność wysłuchania i wyłapania potrzeb klienta z jego własnych słów. Nauczyć się tego można m.in. poprzez szkolenie telemarketing.

Wielu klientów nie potrafi wprost wypowiedzieć swoich pragnień i potrzeb, dlatego skuteczny sprzedawcy musi sam umieć takie rzeczy wyłapać i wysłuchać. Umiejętność odpowiadania na potrzeby klientów to wielka wartość, która jednocześnie jest bardzo potrzebna do efektywnej sprzedaży.

Wykazanie się dużą cierpliwością wobec klientów, może być bardzo szybko doceniona i przynieść niesamowite efekty i sukcesy w pracy. Czasem zdarzają się sytuacje, gdy klienci pojawiają się z pewnymi pretensjami, których wysłuchanie może wpłynąć na ich ocenę o nas.

Dokładne wysłuchanie wszystkich zarzutów i okazanie zrozumienia pozwalają załagodzić całą sytuację i sprawić, że pomimo początkowej niechęci klient uspokaja się i potrafi również zrozumieć drugą stronę.

Szkolenie dla handlowców potrafi nauczyć takiej skutecznej rozmowy i nowych umiejętności, bardzo potrzebnych w kontaktach z klientami. Łatwość nawiązywania kontaktów potrafi czasem sprawić, że pomimo braku sprzedaży przy pierwszej okazji, zadowolony z obsługi klient wróci, a także przekaże swoje zadowolenie innym potencjalnym klientom.

Skuteczna sprzedaż opiera się głównie na dobrych kontaktach z klientami i umiejętnej rozmowie. W sytuacjach, gyd klient dokonuje zakupu, ponieważ potrzebuje naszych produktów lub usług, jednak ostatecznie nie będzie zadowolony z obsługi, raczej nie wróci ponownie. Ponadto wystąpi ryzyko przekazania złej opini i braku polecenia naszych usług.

Dlatego też dbałość o kontakty z klientami jest tak istotna i ważna w każdej sytuacji, ponieważ może przynieść wymierne korzyści w przyszłości. Szkolenie dla handlowców to podstawa w rozwijaniu swoich umiejętności oraz mozliwości, o których czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy i nie potrafimy ich samodzielnie zweryfikować oraz rozwinąć.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.