Klucz do wzrostu sprzedaży

Każdy przedsiębiorca zarządzający firmą wie, że zastosowanie odpowiednich technik sprzedażowych skutecznie wpływa na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie obrotów i zarobków przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z małym osiedlowym sklepikiem czy tez siecią stacji benzynowych, warto zadbać o odpowiednie przeszkolenie personelu i wypracowanie standardów obsługi klienta i kontaktu z nim.


    Każdy przedsiębiorca zarządzający firmą wie, że zastosowanie odpowiednich technik sprzedażowych skutecznie wpływa na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie obrotów i zarobków przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z małym osiedlowym sklepikiem czy tez siecią stacji benzynowych, warto zadbać o odpowiednie przeszkolenie personelu i wypracowanie standardów obsługi klienta i kontaktu z nim.

    Niezwykle istotnym mechanizmem sprzyjającym wzrostowi sprzedaży jest wdrożenie i stosowanie przez personel mechanizmu aktywnej sprzedaży. Aktywna sprzedaż to mechanizm polegający na wyjściu do klienta z propozycją i ofertą naszej firmy. Brzmi to być może nieco enigmatycznie, ale w praktyce wdrożyć można ją w bardzo prosty sposób stosując się do kilku zasad.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia. Zapoznaj się z nimi.

    Mechanizm funkcjonowania aktywnej sprzedaży najlepiej omówić na przykładzie. Weźmy pod rozwagę taką sytuację – na stację benzynową w godzinach porannych w drodze do pracy podjeżdża Pan X. Tankuje i idzie do kasy zapłacić. Jest jeszcze nieco zaspany. Płaci za paliwo i wychodzi. Pani przy kasie była miła, więc z pozoru jest dobrym pracownikiem. Stacja zarobiła na sprzedaży paliwa, ale czy nie mogliśmy zrobić więcej ?

    Aktywna sprzedaż w tej sytuacji powinna objawić się wyjściem do klienta z propozycją – jest rano, więc kasjerka powinna zapytać czy Pan X nie napije się kawy. Sam nie wpadł na taki pomysł, ale jeśli zapytamy istnieje duże prawdopodobieństwo, że zgodzi się stwierdzając, że to dobry pomysł. Każda taka sprzedana kawa oznacza dodatkowe zyski. Podobny mechanizm może mieć miejsce w każdym sklepie czy też kawiarni. Jeśli klient kupuje kawę, warto zapytać go czy nie ma ochoty na coś słodkiego do niej.

    Oprócz stosowania opisanego mechanizmu należy pamiętać o tym, aby propozycja nie była nachalna i napastliwa. Personel powinien wystosować pytanie, złożyć propozycję, ale w przypadku odmowy nie namawiać i nie proponować na siłę kolejnych rzeczy. Takie zachowania może spowodować skutek odwrotny od oczekiwanego.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.