Najczęściej popełniane błędy językowe
Na budowanie naszego wizerunku duży wpływ ma język, którym się posługujemy. Nawet bardzo ciekawa przemowa straci na wartości, jeżeli będziesz nagminnie powtarzał błędy językowe.

W naszym języku ojczystym nie brakuje pułapek językowych, w które często wpadamy. Przyjrzyjmy się często występującym trudnościom i uczmy się na błędach swoich i innych.
Opracowanie na podstawie Słownika poprawnej polszczyzny (PWN), Polski bez błędów M. Tytuła, M. Łosia, Polszczyzna płata nam figle red. J. Podracki.
| Nieprawidłowo | Prawidłowo |
| w cudzysłowiu | w cudzysłowie |
| daleki czemuś | daleki od czegoś |
| na dworzu | na dworze |
| dystansować się do czegoś, kogoś | dystansować się od/wobec czegoś/kogoś |
| fakt autentyczny | fakt (coś, co zdarzyło się naprawdę) |
| czerpać całą garścią, garściami | czerpać pełną garścią, pełnymi garściami |
| kłaść komuś kłody pod nogi | rzucać komuś kłody pod nogi |
| rzucać komuś kłody pod nogi | przysparzać kłopotów |
| nie ulega kwestii | nie ulega wątpliwości |
| mianować kogoś na kogoś | mianować kogoś kimś |
| w ramach możliwości | w miarę możliwości |
| nadwyżka w czymś | nadwyżka czegoś |
| dzwonić, telefonować na numer | dzwonić, telefonować pod numer |
| odzyskać z powrotem | odzyskać |
| najbardziej optymalny | optymalny |
| proszę panią | proszę pani |
| pełnioletniość, pełnioletność | pełnoletność, pełnoletniość |
| permamentny | permanentny |
| poszłem | poszedłem |
| kłaść, położyć podwaliny pod czymś | kłaść podwaliny po coś, położyć podwaliny czegoś |
| póki co | tymczasem, na razie |
| spełniać rolę | odegrać rolę (pełni się funkcję) |
| pod rząd | z rzędu |
| swetr | sweter |
| tą książkę | tę książkę |
| usatysfakcjonowany z czegoś | usatysfakcjonowany czymś |
| przeważająca większość | większość |
| w porównaniu do czegoś | w porównaniu z czymś |
| w każdym bądź razie | w każdym razie |
| wszem i wobec | wszem wobec (wszystkim zgromadzonym wokół) |
| za wyjątkiem | z wyjątkiem |
| zaniechać coś | zaniechać czegoś |
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Podnieś skuteczność sprzedaży. Zwiększ swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży:
- szkolenia z obsługi klienta
- szkolenia techniki sprzedaży
- szkolenia z negocjacji
- inne szkolenia handlowe
Zapraszamy.
Savoir vivre i etykieta w biznesie
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej,…Menedżer architektem zaangażowania. Recognition i motywowanie 3.0
Kluczem do skutecznego przywództwa jest wpływ, a nie władza. Podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja menedżerska. Zaangażowany pracownik w pełni korzysta ze swoich talentów, jest… NEWSLETTER HR
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















