Najważniejsze zasady obsługi klienta

Sprzedawcy z różnych branży często zapominają o tym, jak ważne są standardy obsługi klienta. O ile problem ten nie występuje w wielkich korporacjach, gdzie od początku do końca narzucony jest schemat rozmów z klientami, o tyle mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa mogą mieć problem z wdrożeniem odpowiednich zasad. A one w końcu mogą warunkować efekt, jaki wywrze przedstawiciel firmy na konsumentach i w konsekwencji prowadzić do zwiększenia sprzedaży. 

     
    Sprzedawcy z różnych branży często zapominają o tym, jak ważne są standardy obsługi klienta. O ile problem ten nie występuje w wielkich korporacjach, gdzie od początku do końca narzucony jest schemat rozmów z klientami, o tyle mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa mogą mieć problem z wdrożeniem odpowiednich zasad.

    A one w końcu mogą warunkować efekt, jaki wywrze przedstawiciel firmy na konsumentach i w konsekwencji prowadzić do zwiększenia sprzedaży.

    Zasady obsługi klienta to przede wszystkim:

    • Profesjonalne podejście. Sprzedawca musi doskonale orientować się nie tylko w zakresie usług i produktów jednej firmy, ale również mieć obeznanie w całej branży i ofertach konkurencji.
    • Savoir vivre. Odpowiednie zachowanie to podstawa utrzymania dobrych stosunków międzyludzkich. W trakcie obsługi klienta – bez względu na to, czy jest to obsługa bezpośrednia, internetowa czy telefoniczna – musimy pamiętać, że nasze zachowanie, sposób dobierania słów czy argumentacja musi być bez zarzutu.
    • Klient też człowiek. Musimy pamiętać, że traktowanie klienta jak równego sobie jest ważną zasadą każdej transakcji biznesowej. Największe sukcesy odnoszą sprzedawcy, którzy są odprężeni, nie wykazują objawów stresu i czują się, kolokwialnie mówiąc, jak „ryba w wodzie”. Klient wówczas wyczuwa, że cała rozmowa nie jest formalnością, ale przede wszystkim relacją między dwójką ludzi – a to powoduje jego zwiększone zainteresowanie ofertą oraz wzmocnienie zaufania do sprzedawcy.
    • Dobre wrażenie. Należy unikać wszelkich zachowań, które mogłyby postawić klienta w niekomfortowej sytuacji. Unika się więc wypowiadania się źle na temat firmy, produktów, współpracowników czy konkurencji.
    • Szczerość to podstawa. Niestety, wielu sprzedawców i osób, które zajmują się obsługą klienta zapomina, jak ważna jest szczerość w relacjach biznesowych. Czasem lepiej odpuścić sprzedaż jednego produktu na rzecz zadowolenia klienta – mamy niemal pewność, że taka postawa sprawi, że zwróci się on do nas z kolejnym problemem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Zasad obsługi klienta jest znacznie więcej – jednak standardem jest wyszkolenie profesjonalnej, empatycznej załogi, która nie będzie traktować swoich zadań jako przykrych obowiązków, ale odnajdzie się w tworzeniu długotrwałych relacji z klientem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025