O sprzedaży na infolinii słów kilka

Coraz częściej docenianym elementem w każdej szanującej się firmie, której zależy na uzyskiwaniu bardzo dobrych rezultatów w sprzedaży, są właściwie przeprowadzanie szkolenia sprzedażowe.

27 czerwca 2017
zdjęcie - O sprzedaży na infolinii słów kilka

Dotyczy to nie tylko firm, które nastawione są na sprzedaż bezpośrednią, wymagającą kontaktu bezpośredniego z klientem, ale także tych, które zajmują się sprzedażą produktów lub usług przez telefon.

W zasadzie, o ile do sprzedaży bezpośredniej wymagającej kontaktu z klientem liczy się wszystko, czyli wygląd sprzedawcy, mimika twarzy oraz mowa ciała, a także użyte techniki sprzedażowe, o tyle przy sprzedaży na infolinii liczy się przede wszystkim głos. Jak bardzo ważny jest głos, jego brzmienie, tonacja oraz wrażenie wywierane na kliencie - tego uczą szkolenia dla sprzedawców przygotowane przez ekspertów w tej dziedzinie.

Na takim szkoleniu sprzedawcy, obecni lub przyszli, dowiedzą się, jak korzystać z potęgi swojego głosu, jak mówić i modulować swój głos w taki sposób, by przyciągnąć uwagę klienta, a także jak sprawiać wrażenie, że aktywnie słuchamy rozmówcę.

To jednak nie wszystko, ponieważ przez telefon w celu owocnej sprzedaży wykorzystuje się nieco odmienne techniki sprzedażowe, które również polegają w dużej mierze na perswazji, ale przede wszystkim stanowią możliwość nadawania na tych samych falach z naszym klientem, którego nie widzimy i możliwe, że nigdy więcej już go nie usłyszymy.

Można by rzec, że sprzedaż przez telefon jest dużo trudniejsza od tej, kiedy bezpośrednio widzimy naszego klienta, możemy więcej zauważyć, niż się domyślać, a także więcej przekazać. Jednak nie ma takich rzeczy, które nie byłyby wykonalne, chociaż w rzeczywistości sprzedaż na infolinii z upływem czasu staje się coraz trudniejsza ze względu na niejednokrotne znużenie klientów prowadzonymi w ten sposób rozmowami, ich brakiem czasu, a bardzo często również brakiem ich uwagi i skupienia na rozmówcy i przedmiocie rozmowy.

Dobry telemarketer musi wiedzieć, jak zdobyć tą uwagę, jak przyciągnąć ją do siebie i jak wykorzystać. Jednakże nieprawdą byłoby stwierdzenie, że nie można niczego sprzedać nieświadomemu klientowi - można, jednak jego satysfakcja z kupna produktu lub usługi, na którą zdecydował się nieświadomie, może zakończyć się zwrotem produktu i przedwczesnym zakończeniem umowy kupna. Szkolenia sprzedażowe często poruszają ten problem i pomagają sprzedawcom w skutecznym jego rozwiązaniu.

 

Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Podnieś skuteczność sprzedaży. Zwiększ swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży: Zapraszamy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.