Obiekcje

Słowo obiekcje kojarzy nam się z posiadaniem pewnych uwag w stosunku do danej czynności lub rzeczy. Dla wielu osób jest to normalne i bardzo częste zjawisko z jakim spotykamy się w naszym życiu. Jednakże z pewnością mało kto zdaje sobie sprawę, jak wiele problemów może ono sprawić sprzedawcą, którzy prowadząc proces sprzedaży ( nawet w prawidłowy i efektywny sposób), usłyszą od klienta jakże kluczowe dla tego zjawiska słowo „ale”.

Gamma - Obiekcje
     
    Słowo obiekcje kojarzy nam się z posiadaniem pewnych uwag w stosunku do danej czynności lub rzeczy. Dla wielu osób jest to normalne i bardzo częste zjawisko z jakim spotykamy się w naszym życiu. Jednakże z pewnością mało kto zdaje sobie sprawę, jak wiele problemów może ono sprawić sprzedawcą, którzy prowadząc proces sprzedaży ( nawet w prawidłowy i efektywny sposób), usłyszą od klienta jakże kluczowe dla tego zjawiska słowo „ale”.
     
    Obiekcje choć w poprawnej sprzedaży nie powinny wystąpić i tak mogą się pojawić, dlatego też warto dokładnie zweryfikować jak może być tego przyczyna. Naukowcy wyróżniają kilka zjawisk mogących je spowodować, mowa tutaj o m. in. tym że klient mógł doświadczy dysonansu (rozbieżności), między utratą jednych zasobów na rzecz innych (mowa tutaj o pieniądzach).

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

    W efekcie chcąc je chronić będzie szukał pewnych rozwiązań by móc odrobinę zaoszczędzić lub też całkowicie się wycofać. Takie zjawisko ma szczególne miejsce w przypadku inwestycji, gdy dany klient chętny do wpłacenia pieniędzy nagle poczuje się niepewnie np. ze względu na fakt, że posiada niestabilne źródło dochodów.

    W takim przypadku kluczem jest by sprzedawca, rozpoznał takową sytuację i uświadomił klientowi jak wiele może stracić jeśli nie kupi danego produktu.

     
    Innym aspektem może być błąd w komunikacji. Nie trzeba podkreślać jak ważne znaczenie ma komunikacja nie tylko w procesie sprzedaży, ale również w frakcjonowaniu całego przedsiębiorstwa. Najprościej rzecz ujmując może dojść do sytuacji, w której to klient nie zrozumie tego co powiedział mu sprzedawca.

    W ten sposób nie będzie on zachęcony do ostatecznego zakupu, dlatego też zawsze należy prowadzić rozmowę w sposób zrozumiały dla klienta.

     
    Oprócz błędów w prowadzeniu konwersacji, mogło także dojść do zaburzenia procesu powstawania relacji między sprzedawca a klientem. Mowa tutaj o wielu środkach w tym m. in. o zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa, nieobniżania wartości klienta, szukania kreatywnych rozwiązań, które mogłyby zadowolić klienta.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025