Ocena pracownika metodą 360 stopni
Nazwa modelu wywodzi się od pełnego okręgu, który przedstawia obieg informacji. Oznacza to, że ocena powinna „zatoczyć krąg” a informacja zwrotna dotrzeć do pracownika. To podstawowe założenie metody – uznaje się, że ocena pracownika nie służy jedynie przedsiębiorstwu, ale przede wszystkim ma znaczenie dla samego zainteresowanego: pozwala na zwiększenie motywacji, wzrost zaangażowania lub zwykłą radość z pozytywnego wypadania w oczach pracodawcy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak delegować i motywować zespół? Jak skutecznie zarządzać projektami? Jak zostać sprawnym liderem w firmie? Jak budować zaangażowanie w zespole? Sprawdź nasze szkolenia menadżerskie np: szkolenie zarządzanie zespołem, szkolenie project manager. Sprawdź je.
Ocena 360 stopni ma zwykle charakter opisowy. Pozwala to na stworzenie kwestionariusza, w którym nie istnieją błędne odpowiedzi: świadczą jedynie o danych cechach lub zachowaniach. Choć mogą być one pozytywne lub negatywne, z pewnością nie jest to rodzaj egzaminu, który mógłby wpłynąć na życie pracownika. Często w tym przypadku unika się także wystawiania bardzo krytycznych ocen, które mogłyby zdemotywować pracownika oraz obniżyć jego moralne.
Metoda 360 stopni może być z powodzeniem wykorzystywana w każdym przedsiębiorstwie. Od rodzaju i formułowania pytań zależy jakość kwestionariusza oraz prawdziwość wyników, jednak fakt, że ocena wraca do pracownika sprawia, że może on kompleksowo zapoznać się z odbiorem odpowiedzi przez pracodawcę.
Rozmowy oceniające i podsumowujące
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















