Organizacja i techniki sprzedaży

Istnieje kilka technik sprzedaży, które spowodują wzrost zysków. Techniki te są uniwersalne i przydadzą się zarówno osobom, które pracują w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach, ale również osobom sprzedającym przez telefon. 

22 marca 2018
zdjęcie - Organizacja i techniki sprzedaży

 

Istnieje kilka technik sprzedaży, które spowodują wzrost zysków. Techniki te są uniwersalne i przydadzą się zarówno osobom, które pracują w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach, ale również osobom sprzedającym przez telefon. Pierwszą i jedną z najważniejszych technik jest odpowiadanie na zapytanie potencjalnego klienta jak najszybciej. Sprawi to, że sprzedawca będzie miał większą szansę na zdobycie klienta, a także stworzy atmosferę dbania o klientów i wpisywania się w jego potrzeby. Drugim ważnym elementem skutecznej sprzedaży jest odpowiedni savoir vivre w kontaktach z klientem. Uśmiech, życzliwość, odpowiadanie na pytania, a także sympatyczny ton głosu dają gwarancję, że klient poczuje się w towarzystwie sprzedawcy dobrze. Dzięki pozytywnemu nastawieniu stajemy się dla klienta kimś pozytywnym. Ważne jest również to, by dostosować tembr głosu, dobór słownictwa i szybkość wypowiedzi do naszego rozmówcy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?

Sprzedawcy, którzy mówią zbyt szybko i niewyraźnie zniechęcają klientów do zakupu. Podczas rozmowy z klientem warto zadawać pytania otwarte. Zachęca to rozmówcę do dłuższych wypowiedzi oraz wciągnięcia klienta w rozmowę. W trakcie, wydawałoby się luźnej pogawędki sprzedawca może zacząć przygotowywać idealną ofertę skierowaną do danego klienta. Równie ważne jest wykorzystywanie opinii innych klientów na temat danego produktu. Społeczny dowód słuszności ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jeśli dana usługa czy dany produkt jest chętnie wybierany przez innych ludzi rodzi to w klientach poczucie zaufania. Zatem w skutecznej sprzedaży warto wykorzystywać różnego typu recenzje i rekomendacje zadowolonych klientów. Budzi to w klientach poczucie chęci posiadania równie dobrego produktu. Dobrą techniką sprzedażową jest również wykorzystywanie zasady niedostępności. Jeśli klient uwierzy, że niezwykle atrakcyjna oferta jest ograniczona czasowo, szybciej podejmie decyzję, by z niej skorzystać. Jeśli do tego ma poczucie zaufania do firmy, z pewnością będzie zadowolony po sfinalizowaniu transakcji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.