Organizacja i techniki sprzedaży

Istnieje kilka technik sprzedaży, które spowodują wzrost zysków. Techniki te są uniwersalne i przydadzą się zarówno osobom, które pracują w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach, ale również osobom sprzedającym przez telefon. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Istnieje kilka technik sprzedaży, które spowodują wzrost zysków. Techniki te są uniwersalne i przydadzą się zarówno osobom, które pracują w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach, ale również osobom sprzedającym przez telefon. Pierwszą i jedną z najważniejszych technik jest odpowiadanie na zapytanie potencjalnego klienta jak najszybciej. Sprawi to, że sprzedawca będzie miał większą szansę na zdobycie klienta, a także stworzy atmosferę dbania o klientów i wpisywania się w jego potrzeby. Drugim ważnym elementem skutecznej sprzedaży jest odpowiedni savoir vivre w kontaktach z klientem. Uśmiech, życzliwość, odpowiadanie na pytania, a także sympatyczny ton głosu dają gwarancję, że klient poczuje się w towarzystwie sprzedawcy dobrze. Dzięki pozytywnemu nastawieniu stajemy się dla klienta kimś pozytywnym. Ważne jest również to, by dostosować tembr głosu, dobór słownictwa i szybkość wypowiedzi do naszego rozmówcy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?

    Sprzedawcy, którzy mówią zbyt szybko i niewyraźnie zniechęcają klientów do zakupu. Podczas rozmowy z klientem warto zadawać pytania otwarte. Zachęca to rozmówcę do dłuższych wypowiedzi oraz wciągnięcia klienta w rozmowę. W trakcie, wydawałoby się luźnej pogawędki sprzedawca może zacząć przygotowywać idealną ofertę skierowaną do danego klienta. Równie ważne jest wykorzystywanie opinii innych klientów na temat danego produktu. Społeczny dowód słuszności ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jeśli dana usługa czy dany produkt jest chętnie wybierany przez innych ludzi rodzi to w klientach poczucie zaufania. Zatem w skutecznej sprzedaży warto wykorzystywać różnego typu recenzje i rekomendacje zadowolonych klientów. Budzi to w klientach poczucie chęci posiadania równie dobrego produktu. Dobrą techniką sprzedażową jest również wykorzystywanie zasady niedostępności. Jeśli klient uwierzy, że niezwykle atrakcyjna oferta jest ograniczona czasowo, szybciej podejmie decyzję, by z niej skorzystać. Jeśli do tego ma poczucie zaufania do firmy, z pewnością będzie zadowolony po sfinalizowaniu transakcji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.