Istnieje kilka technik sprzedaży, które spowodują wzrost zysków. Techniki te są uniwersalne i przydadzą się zarówno osobom, które pracują w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach, ale również osobom sprzedającym przez telefon. Pierwszą i jedną z najważniejszych technik jest odpowiadanie na zapytanie potencjalnego klienta jak najszybciej. Sprawi to, że sprzedawca będzie miał większą szansę na zdobycie klienta, a także stworzy atmosferę dbania o klientów i wpisywania się w jego potrzeby. Drugim ważnym elementem skutecznej sprzedaży jest odpowiedni savoir vivre w kontaktach z klientem. Uśmiech, życzliwość, odpowiadanie na pytania, a także sympatyczny ton głosu dają gwarancję, że klient poczuje się w towarzystwie sprzedawcy dobrze. Dzięki pozytywnemu nastawieniu stajemy się dla klienta kimś pozytywnym. Ważne jest również to, by dostosować tembr głosu, dobór słownictwa i szybkość wypowiedzi do naszego rozmówcy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?
Sprzedawcy, którzy mówią zbyt szybko i niewyraźnie zniechęcają klientów do zakupu. Podczas rozmowy z klientem warto zadawać pytania otwarte. Zachęca to rozmówcę do dłuższych wypowiedzi oraz wciągnięcia klienta w rozmowę. W trakcie, wydawałoby się luźnej pogawędki sprzedawca może zacząć przygotowywać idealną ofertę skierowaną do danego klienta. Równie ważne jest wykorzystywanie opinii innych klientów na temat danego produktu. Społeczny dowód słuszności ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jeśli dana usługa czy dany produkt jest chętnie wybierany przez innych ludzi rodzi to w klientach poczucie zaufania. Zatem w skutecznej sprzedaży warto wykorzystywać różnego typu recenzje i rekomendacje zadowolonych klientów. Budzi to w klientach poczucie chęci posiadania równie dobrego produktu. Dobrą techniką sprzedażową jest również wykorzystywanie zasady niedostępności. Jeśli klient uwierzy, że niezwykle atrakcyjna oferta jest ograniczona czasowo, szybciej podejmie decyzję, by z niej skorzystać. Jeśli do tego ma poczucie zaufania do firmy, z pewnością będzie zadowolony po sfinalizowaniu transakcji.