Prawa negocjatora

Przystępując do negocjacji warto pamiętać, że ich celem nie jest zwycięstwo rozumiane, jako pokonanie przeciwnika, a znalezienie kompromisu czy porozumienia przez wszystkie negocjujące strony.

zdjęcie - (the_title())

Innymi słowy trzeba dokładnie sprecyzować własne oczekiwania względem zakończenia całego procesu oraz ustanowić granice, których nie można przekroczyć. Prawidłowo prowadzone negocjacje będą prowadzić do obopólnej satysfakcji, która finalnie może być efektem obopólnych ustępstw.


Osoby prowadzące negocjacje, niezależnie od tego na jakim polu aktywności, muszą mieć świadomość tego, że w ramach tego procesu posiadają jasno określony zakres swoich uprawnień. Nie trzeba być od razu profesjonalnym negocjatorem, a co za tym idzie każdemu może przydarzyć się pomyłka. To nic złego, o ile zostanie szybko wyjaśniona wobec partnera. Nawet taką sytuację, można przekuć na swoją korzyść zyskując w oczach przeciwnego negocjatora opinię osoby uczciwej i godnej zaufania.

Podstawą skutecznej negocjacji jest niewątpliwie wiedza na temat tego, co chce osiągnąć partner, a czego nie może odpuścić. Dlatego konieczne jest zadawanie kłopotliwych pytań. Rzecz jasna z wyczuciem i grzecznie, nie mniej jednak trafianie w przysłowiowy punkt często jest najlepsza metodą na osiągnięcie oczekiwanego zamiaru, jakim jest przyznanie przez stronę przeciwną swoich szczegółowych zamiarów. Negocjując mam prawo być niezdecydowanym i jednocześnie natrętnym. Tylko w ten sposób możliwe jest osiągniecie celu, kiedy druga strona stara się na nas coś wymusić, lub unika spotkań.

W toku samych rozmów warto pamiętać, że słowa stają się często narzędziem osiągania celów. Co za tym idzie milczenie może być równie skuteczną bronią. Jednocześnie nie odpowiadając na pytania partnera często gromadzimy wiedzę i czas na to, by podjąć najlepszą decyzję. Ponadto warto pamiętać, że informacja jest najsilniejszym narzędziem w toku negocjacji. Ich gromadzenie i skuteczne dzielenie się nimi to najlepsza droga do sukcesu.

Negocjacje w biznesie często opierają się wręcz na tym, że strony nie mówiąc sobie wszystkiego w rzeczywistości przekazują o wiele więcej informacji drogą niewerbalną. Na koniec warto pamiętać, że negocjator niema obowiązku wiedzieć wszystkiego. To negocjacje mają odkryć karty i pokazać walory przedmiotu o który się toczą. Dlatego nie jest niczym złym, by pytać i poszerzać swoją wiedzę w ich toku.

 

Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Podnieś skuteczność sprzedaży. Zwiększ swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży: Zapraszamy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.