Psychomanipulacja w sprzedaży

Wielu handlowców korzysta z technik negocjacyjnych, które wykorzystują psychomanipulację – czasem używamy jej zupełnie nieświadomie, często jednak lata praktyki w sprzedaży oraz częsta komunikacja z klientem pozwala nam na skuteczne wykorzystywanie tej trudnej sztuki.

zdjęcie - (the_title())

     

    Wielu handlowców korzysta z technik negocjacyjnych, które wykorzystują psychomanipulację - czasem używamy jej zupełnie nieświadomie, często jednak lata praktyki w sprzedaży oraz częsta komunikacja z klientem pozwala nam na skuteczne wykorzystywanie tej trudnej sztuki. Dzięki poszerzeniu swojej wiedzy, handlowcy - którzy są przecież także konsumentami - skuteczniej mogą unikać zagrywek psychologicznych ze strony konkurencji, kontrahentów lub klientów.

    Czym jest psychomanipulacja?

    Psychomanipulacja jest procesem, który pozwala na wpływanie na poszczególne zachowania ludzi poprzez odpowiednie bodźce zewnętrzne. Choć oczywiście, istnieją skrajne formy psychomanipulacji, które są prawnie i etycznie naganne, niektóre z technik mogą być skutecznie wykorzystywane w codziennych transakcjach, reklamie czy rozmowach z klientem. Psychomanipulacją można nazwać chwytliwą, wzruszającą reklamę, danie klientowi poczucia przynależności do elitarnego społeczeństwa czy oddziaływanie na jego psychikę poprzez slogany, obrazy, muzykę i zapachy - czyli wszystko to, co wykorzystuje w swojej strategii marketingowej niemal każde przedsiębiorstwo.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.

    Jak stosować psychomanipulację?

    Aby proces ten był kompleksowy i przynosił odpowiednie korzyści ekonomiczne należy przede wszystkim dobrać odpowiednią strategię do branży działalności. Szczególnie ważne jest zainteresowanie klientem, który musi czuć się wyjątkowy i szanowany tak, by chętniej kupować oferowane przez nas produkty. W handlu wykorzystywana jest lekka forma manipulacji psychologicznych, które głównie odnoszą się do samopoczucia klienta, skonfrontowanie jego potrzeb konsumenckich z dostosowaną ofertą i dokonania transakcji w przekonaniu o najlepszym możliwym wyborze - tak, by to klient czuł się "wygraną stroną".

    Z pewnością wielu technik psychomanipulacji można się nauczyć jednak ich skuteczność w dużej mierze wynika z predyspozycji i cech charakteru samego handlowca. Osoba pewna siebie, charyzmatyczna i empatyczna, która zbudza zaufanie i potrafi szybko wcielić się w różne role z pewnością może finalizować bardziej korzystne transakcje niż ta, która techniki manipulacyjne zna jedynie z teorii.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.