Rozmowa telefoniczna z klientem

Kontakt z klientem jest niezwykle ważnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. To właśnie podczas rozmowy z klientem często udaje nam się przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi, bądź przeciwnie. Dlatego warto zastanowić się, w jaki sposób przeprowadzać każdą rozmowę, jaką prowadzimy z klientem, nie popełniać podstawowych błędów, bez względu na to, czy rozmowa odbywa się bezpośrednio, czy za pomocą telefonu, e-maila itd.


    Kontakt z klientem jest niezwykle ważnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. To właśnie podczas rozmowy z klientem często udaje nam się przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi, bądź przeciwnie.

    Dlatego warto zastanowić się, w jaki sposób przeprowadzać każdą rozmowę, jaką prowadzimy z klientem, nie popełniać podstawowych błędów, bez względu na to, czy rozmowa odbywa się bezpośrednio, czy za pomocą telefonu, e-maila itd.

    Jedną z możliwości prowadzenia rozmowy jest rozmowa telefoniczna z klientem. Jest to bardzo szczególny rodzaj rozmowy, bowiem nie jest prowadzony bezpośrednio, tzw. "w cztery oczy", co odbiera możliwość interpretowania np. wyrazu twarzy podczas rozmowy. Jednocześnie, jest to rozmowa prowadzona w czasie rzeczywistym, bez możliwości zastanawiania się nad odpowiedziami, odreagowania swoich emocji, by ich nie okazać itd.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zwiększ swoją skuteczność w sprzedaży w modelu B2B. Wszystkich zainteresowanych tematyką zaawansowanych technik sprzedaży B2B zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, szkolenie jak zwiększać sprzedaż, szkolenia handlowe.

    Dlatego ważne, aby osoba rozmawiająca z klientami przez telefon była dobrze do tego przygotowana, posiadała niezbędną wiedzę i umiejętności, a także była dobrze przeszkolona w tym zakresie.

    Ważne jest przede wszystkim, aby osoba rozmawiająca z klientem potrafiła dobrze poprowadzić taką rozmowę. Przede wszystkim, musi odpowiednio rozpocząć i podtrzymać zainteresowanie klienta. Ważne, aby się przywitać, przedstawić, powiedzieć w jakim celu toczy się rozmowa. Ponadto, koniecznym jest, aby mówić wyraźnie.

    Rozmowa telefoniczna klientem musi być prowadzona w taki sposób, aby nie zniechęcić rozmówcy. Trzeb zainteresować drugą osobę przede wszystkim tym, co mamy do powiedzenia. Ważne jest także zadawanie pytań, bowiem rozmówca czuje się zobligowany do udzielenia odpowiedzi, a to już jest możliwością do wciągnięcia drugiej osoby do aktywnej rozmowy, dyskusji.

    Kiedy rozmówca podejmie jakąkolwiek interakcję, to już jest połowa sukcesu. Prowadząc umiejętnie dalszą rozmowę możemy nie tylko zyskać klienta, ale również spełnić jego oczekiwania względem produktu czy usługi, jakie oferujemy. Dlatego jest to tak ważny element obsługi klienta każdej firmy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.