Skuteczna sprzedaż telefoniczna
Doszło do tego, że w dzisiejszych czasach bardzo ciężko trafić na osobę nie posiadająca telefonu, bowiem w taki aparat wyposażeni są nawet emeryci, którzy wydawać by się mogło jakoś specjalnie zaznajomieni z nowoczesną techniką nie są. Dla handlowców telefon stanowi dziś nie tylko podstawowe narzędzie do kontaktów z klientami, ale również do zwiększenia efektywności swojej sprzedaży.
Sprzedaż telefoniczna wbrew powszechnej i bardzo popularnej opinii nie musi wcale odbywać się za pośrednictwem call centre, które mówiąc wprost nie zawsze cieszą się dobrą opinią, co nie oznacza że nie istnieją te call centre cieszące się poważaniem ze względu na bardzo wysoką jakość oferowanych swoich usług.
Tacy pracownicy są wyspecjalizowani w tym co robią, bowiem ich codzienna kilkugodzinna praca polega na sprzedaży produktu czy usług za pośrednictwem telefonu. Jednak sprzedaż telefoniczna nie ogranicza się do stworzenia specjalnego sektora w dziale handlowym odpowiedzialnego tylko za ten rodzaj sprzedaży.
Istnieją przypadki, gdy telefon wykorzystywaniu jest tylko do kontaktu z klientem, przedstawieniu mu wstępnej oferty i umówieniu się na spotkanie. Sprzedaż i podpisanie ewentualnej umowy następuje bezpośrednio pomiędzy stronami w czasie umówionego spotkania. Jeśli dany sprzedawca, który zaczyna dopiero swoją działalność nie miał do tej pory jeszcze styczności z takimi metodami sprzedażowymi warto by nagrywał każdą przeprowadzoną z klientem rozmowę. Pomoże to zapobiec późniejszym ewentualnym nieprzyjemnościom.
Oczywiście każdy rozmówca na wstępie powinien zostać poinformowany o tym, że rozmowa jest nagrywana. Takie nagranie może służyć również jaki dobra lekcja i nauka na własnych błędach, gdyż rozmowa tak dokładnie odtworzona kilkukrotnie stanowi dobry materiał do analizy u ewentualnego wyciągania wniosków. Wielu handlowców, którzy rozpoczynają swoją karierę w ten właśnie sposób szlifuje swój warsztat.
Oczywiście są handlowcy którzy rozmów nie nagrywają, a jedynie tworzą notatki podczas rozmowy telefonicznej. Jednak ta metoda raczej będzie lepsza dla tych bardziej doświadczonych, pracujących już w branży od dłuższego czasu. Początkującym dla wyeliminowania wad i niedociągnięć poleca się metodę wielokrotnego odtwarzania rozmowy.