Skuteczna sprzedaż telefoniczna

Już początki wynalezienia telefonu oznaczały dla całej ludzkości znaczne ułatwienie w międzyludzkiej komunikacji.

21 lipca 2017
zdjęcie - Skuteczna sprzedaż telefoniczna

Skuteczna sprzedaż telefoniczna


Doszło do tego, że w dzisiejszych czasach bardzo ciężko trafić na osobę nie posiadająca telefonu, bowiem w taki aparat wyposażeni są nawet emeryci, którzy wydawać by się mogło jakoś specjalnie zaznajomieni z nowoczesną techniką nie są. Dla handlowców telefon stanowi dziś nie tylko podstawowe narzędzie do kontaktów z klientami, ale również do zwiększenia efektywności swojej sprzedaży.

Sprzedaż telefoniczna wbrew powszechnej i bardzo popularnej opinii nie musi wcale odbywać się za pośrednictwem call centre, które mówiąc wprost nie zawsze cieszą się dobrą opinią, co nie oznacza że nie istnieją te call centre cieszące się poważaniem ze względu na bardzo wysoką jakość oferowanych swoich usług.

Tacy pracownicy są wyspecjalizowani w tym co robią, bowiem ich codzienna kilkugodzinna praca polega na sprzedaży produktu czy usług za pośrednictwem telefonu. Jednak sprzedaż telefoniczna nie ogranicza się do stworzenia specjalnego sektora w dziale handlowym odpowiedzialnego tylko za ten rodzaj sprzedaży.

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenie zarządzanie zespołem?
Zapraszamy serdecznie!

Istnieją przypadki, gdy telefon wykorzystywaniu jest tylko do kontaktu z klientem, przedstawieniu mu wstępnej oferty i umówieniu się na spotkanie. Sprzedaż i podpisanie ewentualnej umowy następuje bezpośrednio pomiędzy stronami w czasie umówionego spotkania. Jeśli dany sprzedawca, który zaczyna dopiero swoją działalność nie miał do tej pory jeszcze styczności z takimi metodami sprzedażowymi warto by nagrywał każdą przeprowadzoną z klientem rozmowę. Pomoże to zapobiec późniejszym ewentualnym nieprzyjemnościom.

Oczywiście każdy rozmówca na wstępie powinien zostać poinformowany o tym, że rozmowa jest nagrywana. Takie nagranie może służyć również jaki dobra lekcja i nauka na własnych błędach, gdyż rozmowa tak dokładnie odtworzona kilkukrotnie stanowi dobry materiał do analizy u ewentualnego wyciągania wniosków. Wielu handlowców, którzy rozpoczynają swoją karierę w ten właśnie sposób szlifuje swój warsztat.

Oczywiście są handlowcy którzy rozmów nie nagrywają, a jedynie tworzą notatki podczas rozmowy telefonicznej. Jednak ta metoda raczej będzie lepsza dla tych bardziej doświadczonych, pracujących już w branży od dłuższego czasu. Początkującym dla wyeliminowania wad i niedociągnięć poleca się metodę wielokrotnego odtwarzania rozmowy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.