Skuteczna sprzedaż telefoniczna

Już początki wynalezienia telefonu oznaczały dla całej ludzkości znaczne ułatwienie w międzyludzkiej komunikacji.

zdjęcie - (the_title())

Skuteczna sprzedaż telefoniczna


Doszło do tego, że w dzisiejszych czasach bardzo ciężko trafić na osobę nie posiadająca telefonu, bowiem w taki aparat wyposażeni są nawet emeryci, którzy wydawać by się mogło jakoś specjalnie zaznajomieni z nowoczesną techniką nie są. Dla handlowców telefon stanowi dziś nie tylko podstawowe narzędzie do kontaktów z klientami, ale również do zwiększenia efektywności swojej sprzedaży.

Sprzedaż telefoniczna wbrew powszechnej i bardzo popularnej opinii nie musi wcale odbywać się za pośrednictwem call centre, które mówiąc wprost nie zawsze cieszą się dobrą opinią, co nie oznacza że nie istnieją te call centre cieszące się poważaniem ze względu na bardzo wysoką jakość oferowanych swoich usług.

Tacy pracownicy są wyspecjalizowani w tym co robią, bowiem ich codzienna kilkugodzinna praca polega na sprzedaży produktu czy usług za pośrednictwem telefonu. Jednak sprzedaż telefoniczna nie ogranicza się do stworzenia specjalnego sektora w dziale handlowym odpowiedzialnego tylko za ten rodzaj sprzedaży.

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenie zarządzanie zespołem?
Zapraszamy serdecznie!

Istnieją przypadki, gdy telefon wykorzystywaniu jest tylko do kontaktu z klientem, przedstawieniu mu wstępnej oferty i umówieniu się na spotkanie. Sprzedaż i podpisanie ewentualnej umowy następuje bezpośrednio pomiędzy stronami w czasie umówionego spotkania. Jeśli dany sprzedawca, który zaczyna dopiero swoją działalność nie miał do tej pory jeszcze styczności z takimi metodami sprzedażowymi warto by nagrywał każdą przeprowadzoną z klientem rozmowę. Pomoże to zapobiec późniejszym ewentualnym nieprzyjemnościom.

Oczywiście każdy rozmówca na wstępie powinien zostać poinformowany o tym, że rozmowa jest nagrywana. Takie nagranie może służyć również jaki dobra lekcja i nauka na własnych błędach, gdyż rozmowa tak dokładnie odtworzona kilkukrotnie stanowi dobry materiał do analizy u ewentualnego wyciągania wniosków. Wielu handlowców, którzy rozpoczynają swoją karierę w ten właśnie sposób szlifuje swój warsztat.

Oczywiście są handlowcy którzy rozmów nie nagrywają, a jedynie tworzą notatki podczas rozmowy telefonicznej. Jednak ta metoda raczej będzie lepsza dla tych bardziej doświadczonych, pracujących już w branży od dłuższego czasu. Początkującym dla wyeliminowania wad i niedociągnięć poleca się metodę wielokrotnego odtwarzania rozmowy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.