Czy jest to proste zadanie? Zdecydowanie nie. Aby skutecznie sprzedawać w internecie, trzeba zdobyć wiele niezbędnych informacji, przydatne nierzadko okazują się również indywidualne predyspozycje osoby sprzedającej - ci, którzy łatwo nawiązują kontakty z innymi ludźmi, często radzą sobie zdecydowanie lepiej.
W jaki sposób zdobyć wiedzę o tym, jak skutecznie sprzedawać przez telefon? Sposobów jest wiele. Można skorzystać z jednego ze szkoleń sprzedażowych - są one często organizowane w wielu większych miastach w Polsce. Odpowiednie szkolenie pozwala jego uczestnikom uzyskać niezbędną wiedzę, podaną w przystępnej i zrozumiałej formie. Nie wszystkie szkolenia sprzedażowe są jednak warte uwagi - trzeba więc zwracać szczególną uwagę na to, jakie szkolenie chce się wybrać.
Najważniejszą rzeczą podczas sprzedaży telefonicznej jest indywidualne podejście do klienta. Chcąc traktować każdego w ten sam sposób nie uzyskamy dobrych wyników. Wiele osób kieruje się w sprzedaży telefonicznej własnym doświadczeniem, a niekiedy także intuicją - dzięki temu wiedzą, w jaki sposób rozmawiać z konkretną osobą, aby nakłonić ją do zakupu.
Nie bez znaczenia jest też to, jaka jest docelowa grupa odbiorców danego produktu. Innych strategii sprzedaży i rozmowy należy używać z osobami starszymi, a innych w przypadku młodzieży.
Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe:
Sprzedawca musi sprawiać wrażenie osoby zainteresowanej potrzebami klienta, wykazującej dla niego zrozumienie i oferującym dobre rozwiązania. Formalne i oficjalne zwroty nie zawsze są najlepszym wyjściem podczas sprzedaży przez telefon. Warto więc wysłuchać obiekcji i obaw klienta, i zapewnić go, iż są one nieuzasadnione. Budowanie zaufania u klientów jest bardzo ważne - to właśnie ono sprawia, że wiele osób decyduje się na zakup danego produktu. Nie można dać się wyprowadzić z równowagi podczas rozmowy - należy zachować spokój i kulturę wypowiedzi nawet wtedy, gdy klient jest nieuprzejmy.
Przy sprzedaży przez telefon - jak również przy każdym innym rodzaju sprzedaży - najważniejsze jest budowanie swojej marki. Firma, która cieszy się zaufaniem klientów i dobrą opinią, może liczyć na znacznie większe zyski. Zadowoleni klienci polecą danego sprzedawcę swoim znajomym, co wpłynie na zwiększenie sprzedaży.
Odwiedź strefę poświęconą sprzedaży
Przykładowe pigułki wiedzy:
Sześć zasad perswazji według Cialdiniego
21 technik sprzedaży opartych na dowodach
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna
Techniki sprzedaży: 5 efektywnych nowoczesnych metod sprzedaży
Obsługa klienta i doradztwo
Storytelling
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące. Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników. Szkolenie windykacja należności zorientowane na wyniki!
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na zwiększenie lead’ów nawet o ~30%. Szkolenie inteligentny telemarketing cenią i uczestnicy i ich szefowie.
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.