Sprzedaż telefoniczna nie cieszy się szczególnie dobrą opinią. Często jest ona wręcz utożsamiana ze swoim natrętnym nawianiem do zakupów, na które nie mamy ochoty, ani tym bardziej czasu. Dlatego wielu sprzedawców nie przykłada szczególnej wagi do tej formy prezentowania swojej oferty. Tymczasem, prawidłowo prowadzona sprzedaż telefoniczna nie tylko może być satysfakcjonująca dla tak potencjalnych, jak i aktualnych klientów, ale przede wszystkim wyjątkowo skuteczna pod względem zysków przedsiębiorcy. Jak zatem rozmawiać przez telefon, żeby dokonać sprzedaży?
Rozmowa telefoniczna to szczególna forma kontaktu. Szkolenia z negocjacji kładą duży nacisk na to, by podczas takiej formy kontaktów nie ulegać złudzeniu, że nasze zachowania pozawerbalne nie mają wpływu na przebieg rozmowy.
Łatwo jest bowiem ulec złudzeniu, że skoro ktoś nas nie widzi, to nie jest w stanie odczytać naszych emocji. Jest to błędne podejście, które często stoi za wieloma porażkami w sprzedaży telefonicznej.
Trzeba bowiem pamiętać, że ton głosu sprzedawcy, jego mimika, a nawet brak koncentracji będą odczuwalne po drugiej stronie telefonu.
Dobra i skuteczna rozmowa telefoniczna, która prowadzi do sukcesu sprzedaży musi być zatem odbywana w kulturalnej i merytorycznej atmosferze. Jest to ujęcie wyjątkowo szerokie, ale zwiera w sobie wszystko to, czym powinna cechować się skuteczna sprzedaż telefoniczna. Trzeba przy tym pamiętać o kilku podstawowych, czysto technicznych zasadach.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Rozmowę zaczynamy z uśmiechem, dlatego należy odebrać telefon po 3 dzwonku, ale przed 5. Dodatkowo trzeba odsunąć na bok wszelkie czynności, które mogłyby zakłócać przebieg rozmowy.
Dodatkowo trzeba być zawsze odpowiednio przygotowanym merytorycznie i technicznie. Oznacza to, że rozpoczynając rozmowę trzeba przygotować sobie kartkę papieru i coś do pisania. Wszystko to w celu sprawienia wrażenia, że szanujemy czas klienta i reprezentujemy profesjonalizm.
Kolejnym ważnym elementem związanym z rozmowami telefonicznymi z klientami jest to, że obok prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami, służą one często utrzymywaniu stałego kontaktu z wiernymi klientami.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że podtrzymywanie relacji z klientem jest najlepszą formą budowania trwałego portfela kontrahentów. Dlatego warto korzystać z możliwości, jakie daje proste ale jednak wyjątkowo skuteczne narzędzie, jakim jest szkolenie z negocjacji.
Odwiedź strefę poświęconą sprzedaży
Przykładowe pigułki wiedzy:
Sześć zasad perswazji według Cialdiniego
21 technik sprzedaży opartych na dowodach
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna
Techniki sprzedaży: 5 efektywnych nowoczesnych metod sprzedaży
Obsługa klienta i doradztwo
Storytelling
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę – co lubi dany klient, co na niego działa, a co wręcz przeciwnie. Sprzedaż z wykorzystaniem MBTI uczy nowego sposobu przygotowania i prowadzenia procesu sprzedaży. Zapraszamy na kurs sprzedaży w oparciu o MBTI!
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.