Sprzedaż telefoniczna

Sprzedaż telefoniczna nie cieszy się szczególnie dobrą opinią. Często jest ona wręcz utożsamiana ze swoim natrętnym nawianiem do zakupów, na które nie mamy ochoty, ani tym bardziej czasu. Dlatego wielu sprzedawców nie przykłada szczególnej wagi do tej formy prezentowania swojej oferty. Tymczasem, prawidłowo prowadzona sprzedaż telefoniczna nie tylko może być satysfakcjonująca dla tak potencjalnych, jak i aktualnych klientów, ale przede wszystkim wyjątkowo skuteczna pod względem zysków przedsiębiorcy. Jak zatem rozmawiać przez telefon, żeby dokonać sprzedaży?
zdjęcie - (the_title())

    Rozmowa telefoniczna to szczególna forma kontaktu. Szkolenia z negocjacji kładą duży nacisk na to, by podczas takiej formy kontaktów nie ulegać złudzeniu, że nasze zachowania pozawerbalne nie mają wpływu na przebieg rozmowy.

    Łatwo jest bowiem ulec złudzeniu, że skoro ktoś nas nie widzi, to nie jest w stanie odczytać naszych emocji. Jest to błędne podejście, które często stoi za wieloma porażkami w sprzedaży telefonicznej.

    Trzeba bowiem pamiętać, że ton głosu sprzedawcy, jego mimika, a nawet brak koncentracji będą odczuwalne po drugiej stronie telefonu.

    Dobra i skuteczna rozmowa telefoniczna, która prowadzi do sukcesu sprzedaży musi być zatem odbywana w kulturalnej i merytorycznej atmosferze. Jest to ujęcie wyjątkowo szerokie, ale zwiera w sobie wszystko to, czym powinna cechować się skuteczna sprzedaż telefoniczna. Trzeba przy tym pamiętać o kilku podstawowych, czysto technicznych zasadach.
    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz: Gamma - firma szkoleniowa roku.
    Rozmowę zaczynamy z uśmiechem, dlatego należy odebrać telefon po 3 dzwonku, ale przed 5. Dodatkowo trzeba odsunąć na bok wszelkie czynności, które mogłyby zakłócać przebieg rozmowy.

    Dodatkowo trzeba być zawsze odpowiednio przygotowanym merytorycznie i technicznie. Oznacza to, że rozpoczynając rozmowę trzeba przygotować sobie kartkę papieru i coś do pisania. Wszystko to w celu sprawienia wrażenia, że szanujemy czas klienta i reprezentujemy profesjonalizm.

    Kolejnym ważnym elementem związanym z rozmowami telefonicznymi z klientami jest to, że obok prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami, służą one często utrzymywaniu stałego kontaktu z wiernymi klientami.

    Trzeba przy tym zaznaczyć, że podtrzymywanie relacji z klientem jest najlepszą formą budowania trwałego portfela kontrahentów. Dlatego warto korzystać z możliwości, jakie daje proste ale jednak wyjątkowo skuteczne narzędzie, jakim jest szkolenie z negocjacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.