Rozmowa telefoniczna to szczególna forma kontaktu. Szkolenia z negocjacji kładą duży nacisk na to, by podczas takiej formy kontaktów nie ulegać złudzeniu, że nasze zachowania pozawerbalne nie mają wpływu na przebieg rozmowy.
Łatwo jest bowiem ulec złudzeniu, że skoro ktoś nas nie widzi, to nie jest w stanie odczytać naszych emocji. Jest to błędne podejście, które często stoi za wieloma porażkami w sprzedaży telefonicznej.
Trzeba bowiem pamiętać, że ton głosu sprzedawcy, jego mimika, a nawet brak koncentracji będą odczuwalne po drugiej stronie telefonu.
Dobra i skuteczna rozmowa telefoniczna, która prowadzi do sukcesu sprzedaży musi być zatem odbywana w kulturalnej i merytorycznej atmosferze. Jest to ujęcie wyjątkowo szerokie, ale zwiera w sobie wszystko to, czym powinna cechować się skuteczna sprzedaż telefoniczna. Trzeba przy tym pamiętać o kilku podstawowych, czysto technicznych zasadach.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma - firma szkoleniowa roku.
Rozmowę zaczynamy z uśmiechem, dlatego należy odebrać telefon po 3 dzwonku, ale przed 5. Dodatkowo trzeba odsunąć na bok wszelkie czynności, które mogłyby zakłócać przebieg rozmowy.
Dodatkowo trzeba być zawsze odpowiednio przygotowanym merytorycznie i technicznie. Oznacza to, że rozpoczynając rozmowę trzeba przygotować sobie kartkę papieru i coś do pisania. Wszystko to w celu sprawienia wrażenia, że szanujemy czas klienta i reprezentujemy profesjonalizm.
Kolejnym ważnym elementem związanym z rozmowami telefonicznymi z klientami jest to, że obok prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami, służą one często utrzymywaniu stałego kontaktu z wiernymi klientami.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że podtrzymywanie relacji z klientem jest najlepszą formą budowania trwałego portfela kontrahentów. Dlatego warto korzystać z możliwości, jakie daje proste ale jednak wyjątkowo skuteczne narzędzie, jakim jest szkolenie z negocjacji.