Miarą rozwoju firmy jest między innymi to, czy i w jakim stopniu możemy pozwolić sobie na pokrywanie kosztów szkoleń dla naszych pracowników. Polskie prawo pracy obliguje pracodawcę do organizowania i pokrywania kosztów szkoleń BHP i instruktażu przy stanowisku pracy.
Nic nie wspomina natomiast o dodatkowych szkoleniach i kwestiach z rozliczaniem czasu pracy i pokrywaniu kosztów uczestnictwa.
Oczywiście w obiegu są dwie przeciwstawne opinie – jedna z nich mówi, że czas spędzony na dodatkowych, nieobowiązkowych szkoleniach nie powinien być zaliczony do czasu pracy – pracownik powinien wtedy wziąć urlop, lub ten czas odpracować.
Druga strona zaś twierdzi, że jeżeli pracodawca wyraził zgodę na szkolenie i/lub dodatkowo pokrywa jego koszty czas spędzony na szkoleniu jak najbardziej może zostać zaliczony do czasu pracy. To oczywiście tylko jeden z przykładów, gdzie w grę wchodzi uznaniowość i dobre praktyki wypracowane w firmie.
Takich kwestii, które są dość płynne i nie regulowane wprost w kodeksie pracy jest znacznie więcej. Dlatego też
szkolenia hr bp są tym obszarem, na którym nie należy oszczędzać. Nie dość, że podnoszą one wartość pracowników i rozwijają ich kompetencje, dodatkowo także (a może przede wszystkim) pozwolą na zdobycie praktycznej wiedzy w stosowaniu prawa pracy.
Szkolenia takie są też polem do wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami działów HR różnych firm, dzięki czemu można podpatrzeć ciekawe rozwiązania różnych problematycznych kwestii. Może niektóre z nich da się zastosować w Twojej firmie?
Często właśnie tak się dzieje, że szkolenia czy warsztaty oprócz wiedzy czysto merytorycznej niosą ze sobą wartość dodaną – choćby w postaci nawiązania kontaktów, czy wymiany doświadczeń. Dodatkowo jeśli uczestnikami są też osoby zajmujące się rekrutacją, to może podczas takiego eventu spotkają wartościową osobę, którą będzie można przekonać do współpracy?
Nie bójmy się inwestować w
szkołę hr business partner, nawet jeśli nie przyniesie ona natychmiastowych efektów, czy zysku, pozwoli jednak na podniesienie kompetencji naszych pracowników, przedstawi różne
narzędzia szkoleniowe a być może także na uniknięcie kosztownych błędów wynikających z niewiedzy.