Szkolenie obsługa klienta

Prawidłowa obsługa klienta to klucz do sukcesu firmy. Profesjonalni sprzedawcy wiedzą, jak ważne jest podejście do ludzi, którzy chcą kupić u nas produkt lub daną usługę. Z tego względu często stosowaną praktyką jest zorganizowanie dla pracowników firmy szkolenia z obsługi klienta.

Gamma - Szkolenie obsługa klienta

    Korzyści ze szkolenia z obsługi klienta

    Prawidłowa obsługa klienta to klucz do sukcesu firmy. Profesjonalni sprzedawcy wiedzą, jak ważne jest podejście do ludzi, którzy chcą kupić u nas produkt lub daną usługę.

    Z tego względu często stosowaną praktyką jest zorganizowanie dla pracowników firmy szkolenia z obsługi klienta.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Szkolenie daje odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez personel. Uczy w jaki sposób pogodzić uprzejmość oraz stanowczość wobec klienta, jak radzić sobie z trudnymi emocjami i organizować profesjonalną obsługę oraz jak stworzyć atmosferę przyjaźni i komfortu dla klientów.

    Podczas szkolenia można dowiedzieć się również w jaki sposób prowadzić rozmowy telefoniczne oraz e-mailowe, aby osiągnąć pożądany efekt, a klient czuł się komfortowo.

    Uzyskane umiejętności podczas szkolenia

    Podczas szkolenia pracownicy firmy uczą się wielu przydatnych w dalszym życiu zawodowym umiejętności. Jedną z nich jest umiejętność stosowania wybranych technik działania podczas kontaktu z klientem. Pozwala to dostosować daną technikę do sytuacji tak, by klient czuł się komfortowo.

    Drugą ważną umiejętnością jest radzenie sobie z własnymi, trudnymi emocjami, które mogą wpływać niekorzystnie na nasze kontakty z klientem. Szkolenie uczy w jaki sposób odrzucić złe emocje i skupić się na zadaniu.

    Najważniejszą umiejętnością jaką pracownicy uzyskują po szkoleniu jest umiejętność budowania pozytywnego wizerunku firmy. Poprzez prawidłową obsługę klienta buduje się relację partnerskie z klientami, co przekłada się na pozytywny wizerunek firmy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia dla handlowców online!

    Metody i techniki wykorzystywane w trakcie szkolenia

    Podczas szkolenia z prawidłowej obsługi klienta wykorzystuje się kilka technik. Jedną z nich jest wykład teoretyczny, który nakreśla dany problem i pozwala na późniejszą dyskusję na forum.

    Ciekawym pomysłem jest wykorzystywanie specjalnie przygotowanych filmów szkoleniowych. Szkolenia opierają się również na pracy w grupie, odgrywaniu scenek sytuacyjnych oraz dyskusji grupowej. Program szkolenia pozwala nakreślić jakie są najważniejsze zasady w pracy z klientem.

    Obsługa klienta jest kluczowym elementem w szkoleniu pracownika, ponieważ podejście sprzedawcy do klienta jest ważną przyczyną tego czy klienci wracają do danej firmy czy nie. Dlatego temat szkolenia z obsługi klienta każdego pracownika firmy powinien podjąć każdy pracodawcy, któremu zależy na dobru swojej firmy i na profesjonalnych pracownikach. Jeżeli pracownik będzie odpowiednio przeszkolony i będzie posiadał odpowiednią i fachową wiedzę to jemu także będzie łatwiej przychodziło wykonywanie swoich obowiązków i szybciej będą przychodziły sukcesy.

    Dlatego wystarczy wyszukać w internecie lub ogłoszeniach najlepszych szkoleń o tematyce obsługi klienta i zapisać cały personel swojej firmy na takie szkolenie a resztę wykona za nas firma szkoleniowa. Uczestnicy takiego szkolenia zostaną profesjonalnie postawienie do tematu jakości obsługi klienta i dowiedzą się jakie są zalety i wady dobrej obsługi klienta. W ten sposób pracownik będzie efektywniej wykonywał swoje obowiązki a sukcesy, które będą przychodziły szybciej będą także zauważalne przez pracodawcę.

    Co także będzie miało dosyć duży wpływ na wynagrodzenie. A większa wypłata to zadowolony pracownik. Zadowolony pracownik to efektywniejszy pracownik a z kolei efektywniejszy pracownik to zadowolony z zysków pracodawca. Zatem wniosek z tego taki, że inwestycja w pracowników o najniższym szczeblu zawodowym to dobra inwestycja w dobro firmy, ponieważ już po krótkim czasie będzie można zauważyć pozytywne skutki inwestycji w firmę.

    Po pozytywnym rozwoju firmy pracodawca będzie mógł dalej inwestować w firmę co w późniejszym czasie zaowocuje kolejno w następne zyski. Zatem inwestycją w szkolenie pracowników o najniższym szczeblu jest strzałem w przysłowiową dziesiątkę, ponieważ to przynosi duże zyski dla firmy. Dobra relacja pomiędzy klientem a sprzedawcą jest przyczyną tego czy klient wraca do danej firmy czy nie. Zatem trzeba utrzymywać dobre relacje z klientami a tego sprzedawcy uczą się właśnie na szkoleniach z obsługi klienta.


    Jeśli zatrudniasz pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem to powinieneś zagwarantować im szkolenie z zakresu obsługi klienta
    . Jest to ważny temat, ponieważ każdy sprzedawca reprezentuje twoją firmę i to od niego zależy czy klient wywarł pozytywne czy negatywne wrażenie po wizycie w twojej firmie.

    Dlatego wystarczy poszukać odpowiedniego szkolenia z zakresu obsługi klienta i zapisać na nie siebie i pracowników, ponieważ z takiego szkolenia powinni korzystać zarówno pracodawcy (aby i oni posiadali tą cenę wiedzę) jak i pracownicy.

    Ważne jest aby wszyscy pracownicy budowali swoją wiedzę z zakresu obsługi klienta, ponieważ tylko wtedy twoja firma będzie miała odpowiednie fundamenty, na których będzie mogła się prężnie rozwijać. Takie szkolenia bez problemu znajdziesz w każdym dużym mieście. Także możesz skorzystać z takiego szkolenia online.

    Jest to dobra alternatywa aczkolwiek więcej korzyści można wyciągnąć na szkoleniu, na którym jest się osobiście.

    Dlaczego? Dlatego, ze na takim szkoleniu będzie mnóstwo ludzi, którzy będą wymieniać ze sobą różne zapytania i spostrzeżenia. Być może wyniknąć temat, który nie zostanie poruszony w webinarze, dlatego, że nie był on przewidziany w planie szkolenia a wyniknął jedynie spontanicznie ze spostrzeżeń i rozmów samych uczestników szkolenia.

    Dlatego warto jest uczestniczyć w szkoleniu z zakresu obsługi klienta osobiście, ponieważ można więcej z niego zaczerpnąć wiedzy niż ze szkolenia online. Aczkolwiek takie szkolenie online także posiada swoje plusy.

    Głównym takim pozytywem jest dowolna możliwość czasu i miejsca odbycia takiego szkolenia. Można go wykonać w grupie w firmie a można indywidualnie w zaciszu domowym w dowolnym dla nas czasie. Niektórzy wolą taką formę szkolenia, ponieważ nie dysponują aż taką duża ilością wolnego czasu aby móc uczestniczyć w takim szkoleniu bezpośrednio.

    Zatem można rozważyć wszystkie za i przeciw i wybrać dla siebie odpowiednią formę, z której wyciągniemy jak najwięcej dobra dla nas i naszych pracowników.

    Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego też niektórzy twierdzą, że firmach, które utrzymują się ze sprzedaży najważniejszym działem jest marketing. Owszem, żeby ludzie chcieli coś kupić, najpierw muszą wiedzieć, że taki produkt jest na rynku, co więcej powinni sobie uświadamiać, że bez tego produktu ich życie nie jest satysfakcjonujące.

    Wtedy istnieje duża szansa, że wydadzą swoje ciężko zarobione pieniądze (a czasami zaciągną kredyt) na oferowany przez firmę produkt. To rzeczywiście sprawdza się w przypadku sprzedaży konsumentom końcowym, czyli zwykłym ludziom. Nieco inaczej sprawa się ma, jeżeli produkt trzeba sprzedać pośrednikowi, lub chodzi o dobra luksusowe. Wtedy najistotniejszą rolę w całym procesie odgrywa osoba zajmująca się sprzedażą bezpośrednią.

    Dobry handlowiec będzie potrafił sprzedać wszystko, co tylko do sprzedania będzie. Bez różnicy, czy będą to rajstopy, czy luksusowy samochód z wyposażeniem najwyższej klasy. Osoba taka powinna mieć dość specyficzne cechy osobowości, mieć także nieco przygotowania psychologicznego.

    Oczywiście musi także mieć w małym palcu różne techniki sprzedażowe, te jednak dostarczy jej odpowiednio dobrane do potrzeb szkolenie. Obsługa klienta, niezależnie od tego co i komu się sprzedaje, powinna być prowadzona na odpowiednio wysokim poziomie – przynajmniej takim na jakim dany handlowiec sam chciałby być obsługiwany.

    Dlatego też osoby zajmujące się sprzedażą powinny oprócz kompetencji bezpośrednio wypływających na wielkość sprzedaży rozwijać również niektóre z kompetencji miękkich. Są nimi na przykład umiejętności komunikacji zewnętrznej, empatia, savoir vivre i to nie tylko biznesowy, ale również taki na co dzień.

    Przydadzą się także umiejętności nawiązywania trwałych relacji – wiadomo, że prościej jest sprzedać coś klientowi już pozyskanemu, niż znaleźć nowego. Oczywiście oprócz standardowych szkoleń warto również poszukać takich nieoczywistych – kreatywnego myślenia, umiejętności improwizacji, czy wręcz flirtowania (choć z tym ostatnim trzeba trochę uważać).

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025