Sztuka umawiania spotkań. Mówienie

W ramach procesu komunikacji werbalnej ważnych jest pięć elementów:

Gamma - Sztuka umawiania spotkań. Mówienie
    • Co mamy na myśli, kiedy mówimy. Myślenie to proces, w trakcie którego wykorzystywane są symbole, wypowiadając się, przekładamy obrazy na słowa, które w pełni oddadzą to, co chcieliśmy przekazać.
    • Co rzeczywiście mówimy. Co wyrażamy słowami, którymi się posługujemy.
    • W jaki sposób mówimy (Jakość naszej wypowiedzi).
    • Co inna osoba słyszy.
    • Co inna osoba myśli, że usłyszała (rozumienie usłyszanego komunikatu).

    W ramach kontaktu telefonicznego, wysiłki muszą być skoncentrowane na tzw. języku mowy, ponieważ w takiej formie kontaktu nie ma możliwości wykorzystania mowy ciała, co znacząco ogranicza komunikat.

    Jakość mówienia zawiera się w takich elementach, jak:

    Brzmienie głosu – monotonny głos może sugerować rozmówcy znudzenie, natomiast nazbyt pobudzony zdradza irytację lub zdenerwowanie.

    Ton – powinien budzić zaufanie i przekazywać pozytywne podejście, a nawet uśmiech.

    Dykcja – jest odpowiednikiem ubrania w kontaktach face-to-face. Staranna, pomaga stworzyć wrażenie człowieka wykształconego, natomiast niestaranna wywoła odczucie braku kompetencji. Warto zwrócić uwagę na połykanie sylab, gubienie końcówek czy brak przerw między słowami.

    Głośność – należy unikać skrajności, negatywne odczucia może powodować zarówno zbyt ciche (wrażenie niepewności), jak i zbyt głośne wypowiadanie się (powoduje poirytowanie).

    Tempo mówienia – należy znaleźć tempo, które nie będzie zbyt szybkie, co spowoduje zgubienie przez rozmówcę części wypowiedzi lub zbyt wolne, co może zirytować, szczególnie niezbyt cierpliwego słuchacza.

    Używanie zwrotów nieodpowiednich w oficjalnej rozmowie – używanie języka zbyt swobodnego może sprawiać wrażenie braku szacunku wobec rozmówcy.

    Parajęzyk – ostrożnie należy posługiwać się takimi formami, jak „yyyyy”, „aaaaa” itd. Z jednej strony pozwalają one na podtrzymanie komunikacji, jednak z drugiej mogą utrudniać słuchaczowi odbiór przekazywanej informacji.

    Trzymanie słuchawki – dolna część słuchawki powinna znajdować się ok. centymetra od ust, a nie pod brodą, jak robi większość użytkowników. Trzymając ją w poprawny sposób, unikniesz stłumienia głosu.

    Przesłanianie ust – żucie gumy, palenie papierosa czy obgryzanie skórek, może być bardzo irytujące dla odbiorcy.

    Bariery efektywnego komunikowania się w sprzedaży:

    Przesada – warto zachować umiar, nawet jeżeli Twój produkt jest najtańszy, najlepszy, najwspanialszy, naj…

    Uogólnienia i niepewne autorytety – posługiwanie się zwrotami: „każdy twierdzi”, „wszyscy tak uważają”, może okazać się pułapką; kim są wszyscy i każdy?

    Słowa niezrozumiałe – posługiwanie się sformułowaniami nieznanymi klientowi, trudnym, fachowym językiem, może spowodować jego niechęć.

    Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji i szkolenia z asertywności. Zobacz inne szkolenia interpersonalne i szkolenia otwarte oferowanie przez nas. Gamma – firma szkoleniowa roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025