Sztuka umawiania spotkań. Mówienie

W ramach procesu komunikacji werbalnej ważnych jest pięć elementów:

zdjęcie - (the_title())
    • Co mamy na myśli, kiedy mówimy. Myślenie to proces, w trakcie którego wykorzystywane są symbole, wypowiadając się, przekładamy obrazy na słowa, które w pełni oddadzą to, co chcieliśmy przekazać.
    • Co rzeczywiście mówimy. Co wyrażamy słowami, którymi się posługujemy.
    • W jaki sposób mówimy (Jakość naszej wypowiedzi).
    • Co inna osoba słyszy.
    • Co inna osoba myśli, że usłyszała (rozumienie usłyszanego komunikatu).

    W ramach kontaktu telefonicznego, wysiłki muszą być skoncentrowane na tzw. języku mowy, ponieważ w takiej formie kontaktu nie ma możliwości wykorzystania mowy ciała, co znacząco ogranicza komunikat.

    Jakość mówienia zawiera się w takich elementach, jak:

    Brzmienie głosu – monotonny głos może sugerować rozmówcy znudzenie, natomiast nazbyt pobudzony zdradza irytację lub zdenerwowanie.

    Ton – powinien budzić zaufanie i przekazywać pozytywne podejście, a nawet uśmiech.

    Dykcja – jest odpowiednikiem ubrania w kontaktach face-to-face. Staranna, pomaga stworzyć wrażenie człowieka wykształconego, natomiast niestaranna wywoła odczucie braku kompetencji. Warto zwrócić uwagę na połykanie sylab, gubienie końcówek czy brak przerw między słowami.

    Głośność – należy unikać skrajności, negatywne odczucia może powodować zarówno zbyt ciche (wrażenie niepewności), jak i zbyt głośne wypowiadanie się (powoduje poirytowanie).

    Tempo mówienia – należy znaleźć tempo, które nie będzie zbyt szybkie, co spowoduje zgubienie przez rozmówcę części wypowiedzi lub zbyt wolne, co może zirytować, szczególnie niezbyt cierpliwego słuchacza.

    Używanie zwrotów nieodpowiednich w oficjalnej rozmowie – używanie języka zbyt swobodnego może sprawiać wrażenie braku szacunku wobec rozmówcy.

    Parajęzyk – ostrożnie należy posługiwać się takimi formami, jak „yyyyy”, „aaaaa” itd. Z jednej strony pozwalają one na podtrzymanie komunikacji, jednak z drugiej mogą utrudniać słuchaczowi odbiór przekazywanej informacji.

    Trzymanie słuchawki – dolna część słuchawki powinna znajdować się ok. centymetra od ust, a nie pod brodą, jak robi większość użytkowników. Trzymając ją w poprawny sposób, unikniesz stłumienia głosu.

    Przesłanianie ust – żucie gumy, palenie papierosa czy obgryzanie skórek, może być bardzo irytujące dla odbiorcy.

    Bariery efektywnego komunikowania się w sprzedaży:

    Przesada – warto zachować umiar, nawet jeżeli Twój produkt jest najtańszy, najlepszy, najwspanialszy, naj…

    Uogólnienia i niepewne autorytety – posługiwanie się zwrotami: „każdy twierdzi”, „wszyscy tak uważają”, może okazać się pułapką; kim są wszyscy i każdy?

    Słowa niezrozumiałe – posługiwanie się sformułowaniami nieznanymi klientowi, trudnym, fachowym językiem, może spowodować jego niechęć.

    Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji i szkolenia z asertywności. Zobacz inne szkolenia interpersonalne i szkolenia otwarte oferowanie przez nas. Gamma - firma szkoleniowa roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.