Techniki sprzedaży dla lepszych efektów

Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.
     
    Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.

    Jak dotrzeć do klienta?

    Oczywiście wcale to nie jest proste, ale nie oznacza to, że niemożliwe. Przede wszystkim nie można być natarczywym, gdyż w ten sposób zdecydowanie szybciej potencjalny klient zrezygnuje z naszych usług. Również agresja, czy to słowna, czy werbalna nie jest skuteczna, tak samo jak wyjątkowa natarczywość. Co ważne do każdego klienta należy podejść indywidualnie, postarać się zrozumieć jego potrzeby. Z góry ustalony schemat nie będzie skuteczny dla wszystkich osób. Aby coś sprzedać należy podkreślić wszystkie zalety produktu i jego funkcjonalność.

    Techniki sprzedaży- jakie zastosować?

    Technik sprzedaży jest naprawdę bardzo wiele. Jedną z najbardziej uniwersalnych jest "technika niskiej piłki". Polega ona na zainteresowaniu klienta naszą ofertą i przedstawieniu mu wszystkich zalet. Tutaj oferta musi być jak najbardziej przystosowana do potrzeb klientów. Należy pokazać, że jest ona niezwykle ciekawa, ale i niezastąpiona.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

    Gamma – firma szkoleniowa roku.

    Dopiero, gdy potencjalny klient zainteresuje się ofertą możemy przejść do powiedzenia ceny. Tutaj należy liczyć, że jeżeli klient już bardzo zainteresuje się ofertą nie będzie chciał z niej zrezygnować.
     
    Również ciekawą techniką, która często bywa bardziej skuteczna jest technika "drzwiami w twarz". Jakkolwiek nazwa wydaje się być irracjonalna, to wielu sprzedawców niezależnie od branży właśnie z tej techniki korzysta. Tutaj należ przedstawić ofertę, która spełnia oczekiwania klientów, jednak wadą jest jej cena.

    Gdy klient odmówi możemy mu przedstawić podobną ofertę, jednak w zdecydowanie niższej cenie. W ten sposób mamy dużą szansę powodzenia i sprzedania danej usługi, czy produktu. Należy jednak pamiętać, że aby była ona skuteczna, koniecznie oferta musi być przedstawiona bardzo ciekawie.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.