Uniwersalne zasady w profesjonalnej obsłudze klienta

Niewiele zawodów może istnieć bez kontaktu z klientami. Dużą część gospodarki w Polsce stanowią szeroko rozumiane usługi więc poniższe zasady mogą zostać wykorzystane przez wiele branż. Niezależnie czy mamy do czynienia z klientem bezpośrednio, mailowo czy telefonicznie warto stosować się do pewnych reguł.

zdjęcie - (the_title())

     

    Niewiele zawodów może istnieć bez kontaktu z klientami. Dużą część gospodarki w Polsce stanowią szeroko rozumiane usługi więc poniższe zasady mogą zostać wykorzystane przez wiele branż.

    Niezależnie czy mamy do czynienia z klientem bezpośrednio, mailowo czy telefonicznie warto stosować się do pewnych reguł:

    1. Po pierwsze - wiedza. Profesjonalna obsługa klienta nie może odbyć się jeżeli brak wiedzy przykrywamy zgrabnymi trikami. I nie ma tu mowy o drobnych wątpliwościach, takie zawsze pojawiają się (w takiej sytuacji warto przyznać się do swojej niewiedzy słowami np. "Proszę wybaczyć, ale nie chcę wprowadzić Pana w błąd. Upewnię się odnośnie odpowiedzi i skontaktuję się z Panem za...").

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta - profesjonalna obsługa klienta jest kluczowa w budowaniu wizerunku urzędu. Oczekiwania klientów urzędu znacznie wzrosły, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie pracowników urzędu by prawidłowo obsługiwali klientów. Na szkoleniu uczestnicy pogłębią zwoją wiedzę z zakresu komunikacji, asertywności, sytuacji trudnych, oraz zostaną gruntownie przygotowani do profesjonalnej obsługi klienta w urzędzie.

    Mogą Cię również zainteresować: mobbing szkolenie, szkolenia dla administracji publicznej.

    Niezależnie od branży ciągle należy poszerzać swoje kompetencje, mieć pojęcie o sprzedawanych produktach usługach, wykorzystywać wiedzę. Należy także pamiętać, że przekazywanie swojej wiedzy musi być dostosowane do odbiorcy. Nie każdy zrozumie techniczny żargon. Warto zadać kilka pytań orientacyjnych aby zrozumieć na jaki poziom przenieść rozmowę.

    2. Dotrzymywanie obietnic. Jeżeli umawiamy się z kimś, że wyślemy do niego wiadomość tego samego dnia to zróbmy to. Niezależnie od tego czy sprawa posunęła się do przodu. Warto dać znać, że pamiętamy o sprawie i nadal nad nią pracujemy.

    Nie składajmy obietnic bez pokrycia. Jeżeli wiemy, że dana czynność zajmie nam co najmniej dwa dni to nie obiecujmy, że zrobimy to w trzy godziny mając nadzieję, że nikt się nie upomni. To wyraz szanowania klientów, ich czasu i nie traktowania ich jak natrętów.

    3. Zawsze należy słuchać klienta. Zadając pytania możemy ustalić jaka jest jego aktualna potrzeba. Nikt nie lubi kiedy czuje, że coś mu "wciskamy". Można pomóc tę potrzebę odkryć, ale jeżeli klient sam wyraża się jasno nie starajmy się narzucić swojej interpretacji.

    4. Każdy doceni szybki kontakt. Jeżeli ktoś prosi nas o telefon to oddzwońmy jak najszybciej. Nie przekładajmy takich małych zadań "na później" bo skumulują się i nie będziemy w stanie nad tym zapanować. Warto pamiętać, że ktoś po drugiej stronie czeka na odpowiedź. Nie oceniajmy na własną rękę, że sprawa na pewno nie jest pilna, a my mamy ważniejsze. Niezależnie od tego czy to klient indywidualny czy korporacyjny - każdy jest tak samo ważny.

    5. Uśmiechajmy się. Przez telefon także "słychać" uśmiech. Będąc pogodną osobą załatwimy więcej spraw niż przez burczenie i epatowanie złym humorem. Będąc profesjonalistą należy umieć panować nad swoimi emocjami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.