Zadania sprzedawcy

Niezależnie od tego, jak duża jest firma, ilu ma pracowników i jak dobrze opracowane strategie sprzedaży trzeba pamiętać o tym, że na końcu całego łańcucha jest zawsze sprzedawca, który ma bezpośredni kontakt z klientem. Nawet jeżeli transakcja odbywa się poprzez internet lub telefoniczne, to właśnie on jest na pierwszej linii frontu walcząc o finalny sukces sprzedażowy.
16 sierpnia 2017
zdjęcie - Zadania sprzedawcy

Dlatego szkolenie z negocjacji jest pozycją obowiązkową dla wszystkich obecnych i przyszłych sprzedawców.

Taka jak każda armia ma dowódców, generałów i cały sztab i szeregowców walczących bezpośrednio na froncie, tak samo firmy mają swoje zarządy, strategie i pracowników frontowych, którzy muszą realizować określone cele.

Dlatego też, jak łatwo z tego wywnioskować podstawą sukcesu jest dobrze przeszkolony, rzetelny pracownik – sprzedawca, który będzie w stanie poradzić sobie z każdym klientem i dodatkowo jeszcze zachęcić innych do stania się klientami.

Co więcej trzeba pamiętać, że obsługa klienta, sprzedaż i wszystko co związane jest z kontaktem z klientem to często jedyny element firmy z jakim mają kontakt potencjalni klienci. Tym samym należy właśnie do tego segmentu przywiązywać jak największą wagę.
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży: Wybierz szkolenia Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku
Można bowiem mieć wszystko doskonale rozplanowane, przygotowane i wyprodukowane, jeżeli jednak będzie zawodzić kontakt z klientem wszystko to nie zda swojego egzaminu i tym samym nie przyniesie oczekiwanego zysku. Trzeba zatem określić co jest tak naprawdę zadaniem sprzedawcy.

Niezależnie zatem, czy będzie to sprzedaż bezpośrednia czy tez teleinformatyczna, sprzedawca powinien przede wszystkim:
  • właściwie określić potrzeby klienta,
  • znalezienie porozumienia z klientem w przedmiocie jego oczekiwań i korzyści płynących z zakupu,
  • stopniowe ograniczenie pola wyboru,
  • rekomendacja, wskazanie i delikatna sugestia bywają najlepsza bronią,
  • w odbiorze klienta, wszystkie przedstawione oferty powinny odpowiadać jego potrzebom i być wyrazem zrozumienia ze strony sprzedawcy.

Całość działań sprzedawcy często sprowadza się po prostu to rzetelnego przedstawienia oferowanego produktu. Tym samym to jego rolą jest, by oferowany towar przedstawić w takim świetle, które najlepiej uwydatni jego zalety i zaspokojenie potrzeb klienta.

Dlatego też tak ważne jest, by uwypuklać zalety i jednocześnie skrywać słabe punktu danego produktu. W najlepszym przypadku przedstawiać takie jego elementy, jak cena jako coś przemawiającego na korzyść kupującego.

 

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.