Zadania sprzedawcy

Niezależnie od tego, jak duża jest firma, ilu ma pracowników i jak dobrze opracowane strategie sprzedaży trzeba pamiętać o tym, że na końcu całego łańcucha jest zawsze sprzedawca, który ma bezpośredni kontakt z klientem. Nawet jeżeli transakcja odbywa się poprzez internet lub telefoniczne, to właśnie on jest na pierwszej linii frontu walcząc o finalny sukces sprzedażowy.
zdjęcie - (the_title())

    Dlatego szkolenie z negocjacji jest pozycją obowiązkową dla wszystkich obecnych i przyszłych sprzedawców.

    Taka jak każda armia ma dowódców, generałów i cały sztab i szeregowców walczących bezpośrednio na froncie, tak samo firmy mają swoje zarządy, strategie i pracowników frontowych, którzy muszą realizować określone cele.

    Dlatego też, jak łatwo z tego wywnioskować podstawą sukcesu jest dobrze przeszkolony, rzetelny pracownik – sprzedawca, który będzie w stanie poradzić sobie z każdym klientem i dodatkowo jeszcze zachęcić innych do stania się klientami.

    Co więcej trzeba pamiętać, że obsługa klienta, sprzedaż i wszystko co związane jest z kontaktem z klientem to często jedyny element firmy z jakim mają kontakt potencjalni klienci. Tym samym należy właśnie do tego segmentu przywiązywać jak największą wagę.
    Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży: Wybierz szkolenia Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku
    Można bowiem mieć wszystko doskonale rozplanowane, przygotowane i wyprodukowane, jeżeli jednak będzie zawodzić kontakt z klientem wszystko to nie zda swojego egzaminu i tym samym nie przyniesie oczekiwanego zysku. Trzeba zatem określić co jest tak naprawdę zadaniem sprzedawcy.

    Niezależnie zatem, czy będzie to sprzedaż bezpośrednia czy tez teleinformatyczna, sprzedawca powinien przede wszystkim:
    • właściwie określić potrzeby klienta,
    • znalezienie porozumienia z klientem w przedmiocie jego oczekiwań i korzyści płynących z zakupu,
    • stopniowe ograniczenie pola wyboru,
    • rekomendacja, wskazanie i delikatna sugestia bywają najlepsza bronią,
    • w odbiorze klienta, wszystkie przedstawione oferty powinny odpowiadać jego potrzebom i być wyrazem zrozumienia ze strony sprzedawcy.

    Całość działań sprzedawcy często sprowadza się po prostu to rzetelnego przedstawienia oferowanego produktu. Tym samym to jego rolą jest, by oferowany towar przedstawić w takim świetle, które najlepiej uwydatni jego zalety i zaspokojenie potrzeb klienta.

    Dlatego też tak ważne jest, by uwypuklać zalety i jednocześnie skrywać słabe punktu danego produktu. W najlepszym przypadku przedstawiać takie jego elementy, jak cena jako coś przemawiającego na korzyść kupującego.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.