Zarządzanie ludźmi – zasady.
Manager zespołu jest osobą, która decyduje o działaniach całej grupy, którą kieruje, a także o motywacji pracowników i relacjach między nimi panujących. To właśnie dlatego jego rola i wiedza, jaką powinien posiadać, jest tak bardzo istotna. Wielu managerów bierze udział w szkoleniach biznesowych, na których zdobywają informacje pomagające im w sprawniejszym i bardziej efektywnym zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Jakie cechy powinien posiadać lider zespołu?
Istnieje szereg cech, które charakteryzują dobrego managera.
Jedną z bardzo istotnych cech jest umiejętność panowania nad emocjami i odporność na stres – zdenerwowanie managera skutkuje wprowadzaniem do całego zespołu nerwowej atmosfery, co z pewnością nie sprzyja efektywnej pracy.
Kolejną, bardzo ważną cechą dobrego managera jest umiejętność podejmowania decyzji – niezdecydowanie jest na tym stanowisku bardzo dużą wadą.
Nie mniej ważne jest to, aby manager potrafił dobrze dogadywać się ze swoimi podwładnymi i zapewniać im dobrą atmosferę w pracy,
Potrafi traktować pracowników z szacunkiem i pozwalać im na wypowiadanie własnego zdania, jednocześnie utrzymując dyscyplinę i umiejąc wymagać wypełniania swoich obowiązków.
Dobry manager powinien być również dobrym obserwatorem. Powinien być w stanie zauważyć, co jest mocną stroną każdego z członków zespołu, jakie są ich zainteresowania, a z czym radzą sobie najgorzej.
Musi także umieć tłumić pojawiające się w grupie konflikty i dementować plotki – tego typu zachowania bardzo źle wpływają na atmosferę pracy i obniżają jej efektywność.
Zapraszamy serdecznie do działu: szkolenia dla menedżerów.
Aby móc odpowiednio zmotywować pracowników, lider zespołu musi znać ich predyspozycje, umiejętności i oczekiwania.
Zmotywowani pracownicy nie tylko wykonują swoją pracę znacznie lepiej – dążą również do podnoszenia swoich kwalifikacji, a praca sprawia im przyjemność.
Doceniając wysiłek włożony przez podwładnych w wykonanie pracy, manager sprawia, że członkowie jego zespołu zyskują znacznie więcej chęci do pracy, czują się w zespole pewniej i chętnie wdrażają w życie nowe pomysły.
Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne…Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















