Jak dobierać zadania team buildingowe?

Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „team builiding zadania”.

20 grudnia 2018
zdjęcie - Jak dobierać zadania team buildingowe?

Jak dobierać zadania teambuildingowe?

Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „teambuiliding zadania”.


Możemy więc założyć, że setki, a być może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytania:

  •     jak wygląda przykładowe zadanie
  •     jak dobierać zadania
  •     jak złożyć z zadań wydarzenie integracyjne
  •     jak zaprojektować zadanie

Kolejnym tematem jest odpowiedź na pytanie „Jak dobierać zadania teambuildingowe?” . Od razu nasuwa się kontrpytanie – do czego dobierać? jakie cele ma zrealizować teambuiliding. Od tego zacznijmy.

Jeszcze kilka lat temu spotkanie integracyjne miało po prostu…. Integrować – dostarczać dobrej zabawy, sprawiać, że ludzie będą się lepiej poznawać, przełamywać zawodowe bariery komunikacyjne w atrakcyjnych okolicznościach i aktywnościach.

Dziś, kiedy edutainment staje najbardziej sexy pojęciem w branży teambuildingowej, cele mogą mieć również charakter rozwojowy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Klasyczny edutainment bawi i uczy jednocześnie.

Uczestnicy doświadczają emocji, przeżywają ciekawe aktywności, a następnie trener je omawia tworząc pomosty i odniesienia do sytuacji zawodowej. Np. uczestnicy przygotowują podczas warsztatów kulinarnych kolację a następnie trener omawia zjawiska, które wystąpiły podczas współpracy – kto jakie role grupowe przyjmował, czy miały miejsce zmagania dotyczące przywództwa, w których momentach interesy poszczególnych osób, zespołów były wspólne bądź sprzeczne i jakie rozwiązania były wypracowywane spontanicznie.

Dziś przed zakontraktowaniem teambuildingu standardowo zadaje się pytanie klientowi o cele spotkania. Z reguły odpowiedzi nie są spolaryzowane – np. niech nasi ludzie się dobrze bawią, ale poświęćmy 10-15% czasu na omówienie tego co się wydarzyło, aby był taki motywujący impuls do współpracy również u nas w biurze, albo - niech to będzie szkolenie, ale w formie integracji, ludzie mają się dobrze bawić, ale  wpłyńmy na nich tak, by mieli większą otwartość na czekające nas zmiany i cierpliwość żeby je oceniać dopiero po ich wdrożeniu.

Jeśli już wiemy jakie cele stawiamy przed integracją  to możemy zająć się projektowaniem bądź wyborem zadania z portfolio możliwości. Z naszego, Discoverowego doświadczenia zadania powinny spełniać następujące kryteria:

  • angażować uczestników
  • nie powtarzać się z aktywnościami, które były serwowane podczas ostatnich kilku wyjazdów
  • odpowiadać potrzebom uczestników (vide typy graczy: społecznik, zdobywca, odkrywca i zabójca)
  • w przypadku edutainmentu zadanie powinno pozwolić na powstanie zjawisk w grupie, które będą możliwie do omówienia przez trenera
  • będą korespondowały z kulturą organizacyjną firmy (współodpowiedzialność vs. rywalizacja etc.) .

Studium przypadku:

Zgłosił się do nas klient z potrzebą integracji zespołu handlowców. Grupa integruje się 2 razy do roku, doświadczyła już praktycznie wszystkich klasycznych formatów na firmowe imprezy integrujące zespół (od tyrolek, po lipdubbing). Handlowcy nie dzielą się ze sobą wiedzą a powinni. Wyjazd powinien zintegrować zespół na poziomie emocjonalnym, a omówienia powinny uświadomić sprzedawcom, że współpraca popłaca również w życiu zawodowym.

Jednym z zadań była outdoorowa gra planszowa, w której uczestnicy rywalizowali między sobą oraz z tzw. alien player – graczem wirtualnym. Gracz wirtualny na początku był bardziej dostarczycielem punktów niż przeciwnikiem, ale wraz z trwaniem rozrywki jego zasoby rosły. W pewnym momencie zwycięstwo w wirtualnym przeciwnikiem było możliwie wyłącznie, gdyby pozostali gracze połączyli siły.

Omówienia zadania dotyczyły czasu podjęcia decyzji, przesłanek kierujących graczami oraz przekonań, które nie ułatwiały tej synergii. Uczestnicy dobrze się bawili – więc efekt teambuildingowy został osiągnięty, a omówienia były na tyle dla nich silne, że w trudnych sytuacjach zawodowych spontanicznie nawiązywali do tego doświadczenia traktując je jako przestrogę na przyszłośc.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Menedżerowie nie radzą sobie z konfliktami wśród pracowników. Zespół, zamiast zajmować się pracą, skupia się na wewnętrznych rozgrywkach personalnych, plotkowaniu i budowaniu klik.

John C. Maxwell to amerykański mówca, coach i autor ponad 60 książek. Słynie ze swojej teorii przywództwa. W książce 5 Poziomów Przywództwa opisał szczegółowo każdy poziom dojrzałości przywódczej, uwzględniając jego wady i zalety.

Wielu pracowników, zwłaszcza tych, którzy uczestniczyli w dużej liczbie szkoleń,  nie odnajduje w tradycyjnych szkoleniach potencjału rozwoju. Jednocześnie ich przełożeni i HR widzą potrzebę podniesienia efektywności rynku, dlatego pojawiły się treningi mentalne – pracujące na poziomie przekonań i postaw. Działy personalne i szkoleń coraz śmielej sięgają po to nowe rozwiązanie.

Minęły już lata, kiedy szef miał całkowitą władzę decyzyjną, a pracownicy byli jedynie podporządkowani jego zarządzeniom. Mimo że taka hierarchia nadal istnieje w wielu firmach i polega na tym modelu biznesowym, myślenie poszło naprzód. Badania dowiodły, że empowerment jest korzystny dla przedsiębiorstw w wielu kwestiach.

Prezentacja multimedialna MS Power Point jest dobrym i pomocnym narzędziem wystąpienia publicznego. Poprzez prezentacje możemy przedstawić swoje myśli, pomysły, rozwiązania, bądź po prostu zaprezentować wybrane treści. Wykorzystuje się ją również do odzwierciedlenia wypowiedzi/wystąpienia, które zapanowano. Prezentacja powinna być intuicyjna dla odbiorcy, powinna być uzupełnieniem, zobrazowaniem omawianego tematu.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.