Jak wygląda proces budżetowania w firmie?
XXI wiek to czas, w którym coraz więcej osób chce jednak pracować na własną rękę nie zaś w ogromnych korporacjach. W związku z tym zakładamy małe firmy i zakłady. Pojawia się jednak pytanie - jak dokładnie nimi zarządzać. Entuzjazm, pomysł i znajomość fachu bowiem to jedno, a co innego jednak to zarządzanie profesjonalnie firmą. Jakie jeszcze umiejętności trzeba zdobyć?
Zarządzanie finansami w firmie
Więcej na ten temat powie nam niezwykle ciekawe finanse dla niefinansistów szkolenie Warszawa albo też szkolenie controlling finansowy, niemniej jednak warto teraz pokrótce opisać nieco, co jest szczególnie istotne w zakresie zarządzania finansami. Otóż przede wszystkim jest to budżetowanie, czyli generalnie rzecz biorąc wszystko, co związane jest niejako z budżetem firmy. Jak wygląda taki proces budżetowania w firmie? Poniżej przedstawione zostaną absolutnie najważniejsze aspekty.
Analiza finansowa
Na początek zawsze wysuwa się analiza finansowa. Trzeba dokładnie oszacować, jakie mamy możliwości i co można zrobić, skąd i w jakiej ilości będą napływały dochody oraz jeszcze tak naprawę wiele innych czynników.
PlanowanieNastępnie zaczyna się etap planowania. Tu większość z nas wyobraża sobie po prostu, że wystarczy rozpisać na kartce, ile zamierzamy przeznaczyć na pensje pracowników, ile na remont, ile na dodatkowe wydatki... Ten etap zupełnie tak nie wygląda. Owszem trzeba wszystko rozpisać, niemniej jednak są tu różne techniki.
Najbardziej popularna odnosi się do planowania wszystkiego małym krokami, na zasadzie zdobytych celów. Jeśli uda mi się sytuacja A, to dopiero wtedy zaczynam inwestować w B, ale jeśli po drodze opóźni się C, to od razu skaczę do D. Jest to w gruncie rzeczy bardzo skomplikowane planowanie i wymaga pewnych umiejętności strategicznych.
Wdrożenie i kontrola
Na sam koniec trzeba jeszcze te wszystkie plany wprowadzić w życie i co najważniejsze - odpowiednio kontrolować. Kontrola raz że zapewnia nam cały czas feedback, ale również oprócz tego umożliwia szybkie i elastyczne podchodzenie do pojawiających się problemów.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Model Kompetencji Zawodowych to zestaw narzędzi wspierających rozwój oraz ocenę kompetencji pracowników.
Firma, która decyduje się zarządzać zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje w pierwszej kolejności powinna dokonać wyboru i opisu kluczowych z punktu widzenia danej organizacji oraz poszczególnych ról / stanowisk kompetencji.
Poznaj oferowane przez nas wsparcie w budowie katalogu kompetencji z uwzględnieniem specyfiki danej organizacji:
Zapraszamy!