Jakie są techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży to nic innego, jak metody negocjowania pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, które mają na celu prezentowanie swoich racji i zakończenie procesu sprzedaży. Techniki te stanowią skuteczne narzędzia, dzięki którym proces sprzedaży może zakończyć się sukcesem, bądź nie. O sukcesie sprzedaży może przeważyć m. in. zastosowana technika negocjowania, reguły reagowania ludzi na poszczególne czynniki czy bodźce, cechy i umiejętności sprzedawcy, jak również umiejętności i wiedza osoby kupującej.
18 czerwca 2018
zdjęcie - Jakie są techniki sprzedaży
 
Techniki sprzedaży to nic innego, jak metody negocjowania pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, które mają na celu prezentowanie swoich racji i zakończenie procesu sprzedaży. Techniki te stanowią skuteczne narzędzia, dzięki którym proces sprzedaży może zakończyć się sukcesem, bądź nie.

O sukcesie sprzedaży może przeważyć m. in. zastosowana technika negocjowania, reguły reagowania ludzi na poszczególne czynniki czy bodźce, cechy i umiejętności sprzedawcy, jak również umiejętności i wiedza osoby kupującej.
 
Zgodnie z technikami sprzedaży, istotne jest m. in. aby jak najszybciej odpowiedzieć na prośbę klienta, udzielić mu porady, wyjaśnienia, czy też pomóc w możliwie jak najszybszym zakończeniu procesu zakupów, jeśli takie są jego oczekiwania. Sprzedawca, który jest zawsze dostępny swoim klientom może znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i ilość skutecznie przeprowadzonych transakcji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

Techniki sprzedaży stanowią zbiór jasno określonych zasad, zgodnie z którymi powinno się prowadzić transakcje sprzedażowe, aby odnieść możliwie jak największy sukces. Wśród najpopularniejszych metod sprzedaży, na szczególną uwagę zasługują perswazja, argumentacja handlowa, licytacja, wykorzystanie czasu oraz manipulacja.
 
W przypadku perswazji celem jest zmiana poglądu, podejścia do sprawy drugiej osoby. Nawet pomimo chęci obrony swojego stanowiska, ludzie bardzo często skłonni są do zmiany swojego zdania i na przykład zakupu czegoś, jeśli będą pewni, że im się to przyda.
 
W przypadku argumentacji handlowej, istotne jest prowadzenie negocjacji nastawionej np. na emocje, odwołującej się do odczuć i ideologii osoby kupującej, bądź też z uwzględnieniem użyteczności, a zatem próbując przekonać klienta, że oferowany produkt lub usługa są dla nich absolutnie niezbędne.

Licytacja polega na wyznaczeniu przez sprzedającego kwoty minimalnej zakupu, a następnie klienci mogą między sobą podwyższać kwotę, jaką są w stanie zapłacić za coś. Wykorzystanie czasu polega na przedłużaniu negocjacji, zaś metoda manipulacji polega na świadomym manipulowaniu drugą osobą i jej decyzjami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.