Techniki sprzedaży to nic innego, jak metody negocjowania pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, które mają na celu prezentowanie swoich racji i zakończenie procesu sprzedaży. Techniki te stanowią skuteczne narzędzia, dzięki którym
proces sprzedaży może zakończyć się sukcesem, bądź nie.
O sukcesie sprzedaży może przeważyć m. in. zastosowana technika negocjowania, reguły reagowania ludzi na poszczególne czynniki czy bodźce, cechy i umiejętności sprzedawcy, jak również umiejętności i wiedza osoby kupującej.
Zgodnie z technikami sprzedaży, istotne jest m. in. aby jak najszybciej odpowiedzieć na prośbę klienta, udzielić mu porady, wyjaśnienia, czy też pomóc w możliwie jak najszybszym zakończeniu procesu zakupów, jeśli takie są jego oczekiwania. Sprzedawca, który jest zawsze dostępny swoim klientom może znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i ilość skutecznie przeprowadzonych transakcji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Techniki sprzedaży stanowią zbiór jasno określonych zasad, zgodnie z którymi powinno się prowadzić transakcje sprzedażowe, aby odnieść możliwie jak największy sukces. Wśród najpopularniejszych metod sprzedaży, na szczególną uwagę zasługują perswazja, argumentacja handlowa, licytacja, wykorzystanie czasu oraz manipulacja.
W przypadku perswazji celem jest zmiana poglądu, podejścia do sprawy drugiej osoby. Nawet pomimo chęci obrony swojego stanowiska, ludzie bardzo często skłonni są do zmiany swojego zdania i na przykład zakupu czegoś, jeśli będą pewni, że im się to przyda.
W przypadku argumentacji handlowej, istotne jest prowadzenie negocjacji nastawionej np. na emocje, odwołującej się do odczuć i ideologii osoby kupującej, bądź też z uwzględnieniem użyteczności, a zatem próbując przekonać klienta, że oferowany produkt lub usługa są dla nich absolutnie niezbędne.
Licytacja polega na wyznaczeniu przez sprzedającego kwoty minimalnej zakupu, a następnie klienci mogą między sobą podwyższać kwotę, jaką są w stanie zapłacić za coś. Wykorzystanie czasu polega na przedłużaniu negocjacji, zaś metoda manipulacji polega na świadomym manipulowaniu drugą osobą i jej decyzjami.