Jakie są techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży to nic innego, jak metody negocjowania pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, które mają na celu prezentowanie swoich racji i zakończenie procesu sprzedaży. Techniki te stanowią skuteczne narzędzia, dzięki którym proces sprzedaży może zakończyć się sukcesem, bądź nie. O sukcesie sprzedaży może przeważyć m. in. zastosowana technika negocjowania, reguły reagowania ludzi na poszczególne czynniki czy bodźce, cechy i umiejętności sprzedawcy, jak również umiejętności i wiedza osoby kupującej.
     
    Techniki sprzedaży to nic innego, jak metody negocjowania pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, które mają na celu prezentowanie swoich racji i zakończenie procesu sprzedaży. Techniki te stanowią skuteczne narzędzia, dzięki którym proces sprzedaży może zakończyć się sukcesem, bądź nie.

    O sukcesie sprzedaży może przeważyć m. in. zastosowana technika negocjowania, reguły reagowania ludzi na poszczególne czynniki czy bodźce, cechy i umiejętności sprzedawcy, jak również umiejętności i wiedza osoby kupującej.
     
    Zgodnie z technikami sprzedaży, istotne jest m. in. aby jak najszybciej odpowiedzieć na prośbę klienta, udzielić mu porady, wyjaśnienia, czy też pomóc w możliwie jak najszybszym zakończeniu procesu zakupów, jeśli takie są jego oczekiwania. Sprzedawca, który jest zawsze dostępny swoim klientom może znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i ilość skutecznie przeprowadzonych transakcji.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    Techniki sprzedaży stanowią zbiór jasno określonych zasad, zgodnie z którymi powinno się prowadzić transakcje sprzedażowe, aby odnieść możliwie jak największy sukces. Wśród najpopularniejszych metod sprzedaży, na szczególną uwagę zasługują perswazja, argumentacja handlowa, licytacja, wykorzystanie czasu oraz manipulacja.
     
    W przypadku perswazji celem jest zmiana poglądu, podejścia do sprawy drugiej osoby. Nawet pomimo chęci obrony swojego stanowiska, ludzie bardzo często skłonni są do zmiany swojego zdania i na przykład zakupu czegoś, jeśli będą pewni, że im się to przyda.
     
    W przypadku argumentacji handlowej, istotne jest prowadzenie negocjacji nastawionej np. na emocje, odwołującej się do odczuć i ideologii osoby kupującej, bądź też z uwzględnieniem użyteczności, a zatem próbując przekonać klienta, że oferowany produkt lub usługa są dla nich absolutnie niezbędne.

    Licytacja polega na wyznaczeniu przez sprzedającego kwoty minimalnej zakupu, a następnie klienci mogą między sobą podwyższać kwotę, jaką są w stanie zapłacić za coś. Wykorzystanie czasu polega na przedłużaniu negocjacji, zaś metoda manipulacji polega na świadomym manipulowaniu drugą osobą i jej decyzjami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.