Cechy sprzedawcy

Nawet najlepsze szkolenie techniki sprzedaży nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, kiedy sprzedawca nie będzie odpowiednio reprezentował swojej firmy i danego produktu. Dlatego tez coraz więcej firm przywiązuje ogromne znaczenie do tego, jak wyglądają ich sprzedawcy, jak się wypowiadają i jakie wartości sobą reprezentują.
Gamma - Cechy sprzedawcy
    Konkurencja na rynku sprawia, że nikt nie może sobie obecnie pozwolić na to, by urazić czymkolwiek potencjalnego klienta, a co gorsza stałego nabywcę. Dlatego też obok wiedzy dotyczącej negocjacji i technik sprzedaży, można spotkać już takie wymagania, jak pozytywne nastawienie, przyjazne usposobienie czy nawet miła aparycja.

    Może się wydawać, że urodą i dobre maniery sprzedawcy będą miały znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem. Tymczasem, jak pokazuje wiele badań, klienci są w stanie określić te walory na podstawie przekazu pochodzącego ze źródeł teleinformatycznych.

    Innymi słowy, zdolność do prawidłowego modulowania głosu, odpowiedni dobór słów podczas rozmowy telefonicznej czy w mailu będą skutkowały wytworzeniem pozytywnego wrażenia w kliencie, co w dalszej perspektywie determinuje pozytywny rezultat danej transakcji.

    Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:

    Zapraszamy serdecznie.

    Dlatego też obok tego, że każdy ze sprzedawców powinien przejść szkolenie z negocjacji musi wykazywać się także pewnym określonym katalogiem cech, które mają pozytywny wpływ na otoczenie, w tym właśnie na klientów.

    Można, a w zasadzie trzeba wręcz oczekiwać od sprzedawców takich cech, jak:

    • entuzjazm i pozytywne nastawienie – musi być przekonany, że jego oferta jest najlepsza dla klienta, gdyż nastawienie do towaru udziela się także klientowi. Pozytywny stosunek jest widoczny w zachowaniu, mowie,
    • elastyczność w myśleniu i działaniu – każdy oczekuje indywidualnego traktowania,
    • przyjazny sposób bycia – pozwala na łatwość, swobodę w nawiązywaniu kontaktów,
    • pewność siebie – świadomość swojej wartości, którą daje wiedza i fachowość,
    • czujność – wykorzystanie wszystkich nadążających się sytuacji, by doprowadzić do sprzedaży,
    • rzetelność – klient jest szczególnie wyczulony na to, co mu się obiecuje,
    • kultura osobista i inteligencja,
    • wiedza o produkcie i jego dostępności w innych sklepach, a także opiniach klientów,
    • umiejętność aktywnego słuchania,
    • umiejętne prowadzenie rozmowy w celu rozwiani wątpliwości klienta,
    • umiejętność sprawienie dobrego, pierwszego wrażenia.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025