Cechy sprzedawcy
Nawet najlepsze szkolenie techniki sprzedaży nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, kiedy sprzedawca nie będzie odpowiednio reprezentował swojej firmy i danego produktu. Dlatego tez coraz więcej firm przywiązuje ogromne znaczenie do tego, jak wyglądają ich sprzedawcy, jak się wypowiadają i jakie wartości sobą reprezentują.

Konkurencja na rynku sprawia, że nikt nie może sobie obecnie pozwolić na to, by urazić czymkolwiek potencjalnego klienta, a co gorsza stałego nabywcę. Dlatego też obok wiedzy dotyczącej negocjacji i technik sprzedaży, można spotkać już takie wymagania, jak pozytywne nastawienie, przyjazne usposobienie czy nawet miła aparycja.
Może się wydawać, że urodą i dobre maniery sprzedawcy będą miały znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem. Tymczasem, jak pokazuje wiele badań, klienci są w stanie określić te walory na podstawie przekazu pochodzącego ze źródeł teleinformatycznych.
Innymi słowy, zdolność do prawidłowego modulowania głosu, odpowiedni dobór słów podczas rozmowy telefonicznej czy w mailu będą skutkowały wytworzeniem pozytywnego wrażenia w kliencie, co w dalszej perspektywie determinuje pozytywny rezultat danej transakcji.
Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
- szkolenia techniki sprzedaży
- szkolenia z negocjacji
- szkolenia z obsługi klienta
- inne szkolenia handlowe
Zapraszamy serdecznie.
Dlatego też obok tego, że każdy ze sprzedawców powinien przejść szkolenie z negocjacji musi wykazywać się także pewnym określonym katalogiem cech, które mają pozytywny wpływ na otoczenie, w tym właśnie na klientów.
Można, a w zasadzie trzeba wręcz oczekiwać od sprzedawców takich cech, jak:
- entuzjazm i pozytywne nastawienie – musi być przekonany, że jego oferta jest najlepsza dla klienta, gdyż nastawienie do towaru udziela się także klientowi. Pozytywny stosunek jest widoczny w zachowaniu, mowie,
- elastyczność w myśleniu i działaniu – każdy oczekuje indywidualnego traktowania,
- przyjazny sposób bycia – pozwala na łatwość, swobodę w nawiązywaniu kontaktów,
- pewność siebie – świadomość swojej wartości, którą daje wiedza i fachowość,
- czujność – wykorzystanie wszystkich nadążających się sytuacji, by doprowadzić do sprzedaży,
- rzetelność – klient jest szczególnie wyczulony na to, co mu się obiecuje,
- kultura osobista i inteligencja,
- wiedza o produkcie i jego dostępności w innych sklepach, a także opiniach klientów,
- umiejętność aktywnego słuchania,
- umiejętne prowadzenie rozmowy w celu rozwiani wątpliwości klienta,
- umiejętność sprawienie dobrego, pierwszego wrażenia.
Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę…Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z… NEWSLETTER HR
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















